Publicat de: ionutu | Mai 26, 2008

Exmatriculat!!


N-aş fi scris nimic despre balega imensă de dinozaur comunist, numită Universitatea Transilvania Braşov, dacă un bun prieten nu mi-ar fi împărtăşit necazul său. Vasăzică, la Transilvania se desfiinţează grupe, se aruncă la gunoi anii de muncă ai unor studenţi (care s-au dus acolo din considerente vocaţionale), se exmatriculează studenţi fără înştiinţare, din lipsa activităţii lor, vezi Doamne… Reamintesc că pretenu’ ăsta al meu s-o dus la facultate să se facă inginer şi s-a înscris la una care i-a plăcut cel mai mult, după ce din considerente parentale a făcut 1 an la Industria Lemnului. Dar astea sunt detalii pe care dinozaurii matusalemici din învăţămîntul superior braşovean din cadrul Universităţii Transilvania Braşov, nu dau doi lei, nici măcar o ceapă degerată. Năcazul este că se aruncă în a prezenta proaspeţilor absolvenţi de liceu oferte de facultăţi cît mai exotice, pe care ulterior, după ce fraierul de student face peste trei sferturi din durata facultăţii, le desfiinţează pe motiv că nu e cerere, profii nu fac faţă, şi în plus o grupă de 15 studenţi ce mai contează la cele 5000 de suflete care îşi iau diploma de studii de la ei..Aşadar, amicul meu s-a trezit exmatriculat, fără să fi încălcat vo regulă. Şi-a rezolvat însă problema umilindu-se în faţa lor, a acestor entităţi supraomeneşti, a acestor zei, muşte de-o zi, aceşti rataţi patetici care vin şi-ţi umplu bunătate de celulă cenuşie din cursurile lor îngălbenite, din care probabil predau iluminarea şi acum 25 de ani, fosilele care n-au loc de tineri, bătrînii noştri dascăli. Dumnezeu probabil o să-i ierte.
Dacă vă decideţi să faceţi facultate, eu vă sfătuiesc să fugiţi cît mai departe de Braşov. Aici, nici universitatea fostă de stat, nici cele private nu merită atenţia voastră. Sunt doar nişte fabrici mari de luat bani, tocit nervi, haine, încălţăminte. În nici într-un caz n-o să ieşiţi oameni de pe băncile acestor instituţii. Vă zic eu. Sunt păţit. 😉

Responses

  1. Deci bre… io am experienta in UNITBV 😀 dupa 8 ani de facultate am reusit intr-un final sa intru in minunata licenta… Nu spun cati bani am bagat in curu facultatii.. ca daca spun poate se simt astia si numesc un amfiteatru dupa mine 😀 ar fi nice sa vedem in V-uri sau in C-uri : Amfiteatru lu` Paul 😀 . Oricum bine ai zis.. in ziua de azi absolventii sunt de 2 feluri
    1. aia care nu stiu ce`i aia munca si merg frecvent la cursuri si ling dosuri de profi libidinosi
    2. aia de muncesc si banii stransi ii dau ca spaga sau ca taxe peste taxe ….
    Oricum nu ramai cu nimic cand iesi din facultate…. Mergi sa te angajezi si te intreaba de experienta . Tu zici : Am 5 ani de facultate.. ei zic .. asa si??? ce stii sa faci?? Si dai din umeri ca o manelista pe gutza….

    Facultatea in ziua de azi SUGE ( a se citi SUCKS) …..

  2. Nu se aplica dare in judecata crunta, pentru asa ceva ? :-/

  3. @Paulie
    pot sa-ti zic Preashcolitule? 🙂 Iti dai seama? Eu simt ca explodez dupa 4 ani de facultate, dar tu, dupa 8?! Cat despre angajare, sunt doo variante: ori esti norocos, ori esti descurcaret si te angajeaza oricum.. ca pe baza scolii, iti manca cînii dîn traistă! 🙂
    @ucshiva
    sa incerci sa afli cate ceva despre Facultatea de Drept din cadrul UNITBV..si apoi iti dai seama ca ar fi bine sa te lasi pagubas inainte sa-ti suni avocatul…trist, dar este adevarat.. 😦
    N-avem nici o sansa..dar cum am zis si’n postare, Dumnezeu probabil o sa-i ierte.

  4. desfintarea unor secti din cadrul universitati transilvania -un subiect delicat

    nu credeam ca asa d rau o sa ajunga invatamantul d stat. daca cererea ptr astfel d faculte incepe sa scada , e grav. pot spune ca imi compatimesc colegii de la stat , chiar daca ei spuneau si dadeau cu pumnul in piept ca ei sunt mai superiori fata d cei d la stat.

    eu unul nu as vrea sa o patesc, nimanui nu ii doresc, e ceva dureros. ar trebui ca studenti sa s revolte , asa cum si in franta au existat revoltele studentesti, trebuie sa evitam regimul comunist , deja imi este scarba d cei care streg cu usurinta munca unui student care spun ei ca „asa credeti voi ca sface o facultate?” fara bani, conditi de cazare in camine, conditi in salile d studi, accesul la biblioteci, activitatea didactica p care asa zisi profesori o predau studentilor….???

    nu as permite

    felicitari ministerului invatamantului inca odata ati dat dovada de „profesionalism”

  5. @costi
    „profesionalism” la maxim, pe nervii nostri. 😦

  6. NU GENERALIZA… trust me…
    „ai unor studenţi (care s-au dus acolo din considerente vocaţionale)”… fi serios… :))

    Si eu am un prieten caruia i s-a desfintat grupa, respectiv specializarea…
    DAR :

    1. S-a desfintat deoarece multi colegi de-ai lui, au renuntat!
    2. Cate universitati din BV au multitudinea de facultati, colegii din oferta Universitatii Transilvania??
    3. Sunt convins k la majoritatea facultatiilor din Romanika, s-ar intampla acelasi lucru, d ce?? : SIMPLU : NU ESTE PROFITABIL! …. traim in Ro, ce naiba… :))

    P.S. : daca SISTEMUL din invatamnat ar fi asa d pus la punct d ce s-ar da niste aberatzii d subiecte, la BAC, Romana, d ex… (au renuntat la Bacovia, Stanescu, etc si au bagat ghidul cetateanului in UE, etc…) :)))

    Alte opinii pertinente, cred… : 😀

    Caminele din cadrul universitatii Transilvania, s-au imbuntatatit f mult fata d acum 4 ani, daca nu ma credeti va arat poze, d la chefuri. :))
    cele mai noi upgrade-uri sunt camerele video, pe colina…

    Sa vedeti o parte din caminele, din Regie, din Buc, aratau pe putin jalnice (acum 2 ani) dar cel mai interesant erau k niste „cutii de chibrituri”)…. bineinteles k oferta este variata in Buc…. dar totusi…

    „unde’s multi puterea creste, sau cel putin sunt multe idei”… :))

    P.S.2: sunt d la St. economice, unitbv, deci sunt pe trend-ul specializarilor… :)))
    apropo eu sunt multumit dupa 4 ani, d faculta 😀

    „Sunt multe de zis si putine de facut sau vice-versa”

    Sorry pt prietenul tau, Ionutz, ce a patit nu a fost moral, etic… dar traim in Romania… fuck the system!

  7. @colyn
    Maestre cei care se duc de buna voie sa se faca ingineri, au numai considerente vocationale. Personal am terminat un liceu care ar fi trebuit sa-mi puna bazele unei cariere ingineresti (daca as fi continuat si cu o facultate de inginerie), insa n-a fost sa fie..motivele tin deja de alta discutie.. Prin urmare daca esti bun la ceva, si-ti si place, te duci sa te faci ceva in acel domeniu. Dar..cum ai zis si tu, fuck the system! Suntem cei mai pregatiti europeni in materie de nr. de materii, dar paradoxal, de la noi ies cele mai putine studii, cercetari, lucrari stiintifice..si atunci, unde e buba? 🙂

  8. Mai copii, indiferent ce se intimpla cu colegii unui student (se retrag, decedeaza, emigreaza, etc.), Chiar daca ramine un singur student, invatamintul trebuie sa continue. Studentul a semnat un contract de studii, fara clauze de tipul celor de la banca (gen: si va schimbam noi dobinda cind vrea muschii nostri), si universitatea se obliga sa-i furnizeze servicii de invatamint pina la licenta. Treaba e ca am si eu o sora la aceeasi universitate si mi-e teama ca nu ne-a mintit cind ne-a spus ca tre’sa-i dea unei profe 9 milioane ca sa o treaca la fara taxa, desi avea media ca sa treaca fara bani. Si banuiesc ca nu e din cauza ei faptul ca, din anul II, n-am mai regasit-o pe listele de studenti:)

  9. cu siguranţă că nu-i a sa vină. 😦
    Bine-ai venit la mine-n blog!

  10. help people! care poate sa imi spuna cate ceva despre profu dan Savescu de la unitbv la design de produs si robotica. Care-i faza cu el? cum se trece la examene?
    Arde, ajutorrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. uite cum facem, îti dau un add request pe mess şi povestim acolo mai multe, bine?

  12. Eu am facut cu el ore si la curs nu prea facea prezenta iar ca examen nu a fost decat proiect…adik ne-a impartit in grupe de cate 3 sau 4 si ne-a dat sa facem un proiect si ne-a dat note pe ele. E ok profu

  13. Bun…vad ca nu este caz singular la Facultatea Transilvania Brasov.
    Suntem 18 fost studenti ai Colegiului Univeristar Medical si am facut 3 ani fara folos…De ce zic asta?? pai Colegiul s-a desfiintat iar cei care nu si-au luat toate examnele au fost exmatricluati fara posibiltate de inmatriculare la Facultate.Am ramas cu situatia neincheiata iar ce e mai trist ca am fost aruncati la gunoi dupa ce am platit 3 ani, am fost la cursuri etc.Nu ne mai baga nimeni in seama.Am fost prostiti pe fata…

  14. Nu pot să cred, de fapt nu m-ar mira..dar voi cei 18 nu aţi făcut scandal? Nu i-aţi dat în judecată? Nu aţi contactat presa? Aşa ceva e inuman. Bun, ei o să spună că nu răspund pentru cei ce nu şi-au luat examenele. Dar banii plătiţi de aceiaşi restanţi nu sunt la fel? Contractul de şcolarizare nu avea clauze referitoare la situaţii de genul? De necrezut!

  15. Ionutu, invatamantul in tarisoara noastra scumpa se face dupa ureche. Cum i se scoala unuia si altuia (scuzati limbajul trivial). De ce crezi ca unii (ca tine, ca mine) am facut facultatea degeaba? Eu am urmat cursurile unei universitati particulare. Am dat la bani de mi-a iesit pe nas. Si, m-am ales cu o ….(nu pot sa spun ca ma rusinez). Sa-i zicem diploma.
    Avea dreptate gadjodillo, daca am scris bine. Si daca mai ramane un singur student in grupa, aceasta nu ar trebui desfiintata. Sub nici o forma.
    Dar chiar sa nu-ti pese de oamenii care au investit neuroni, timp, bani, in 3 ani de cursuri si sa-i lasi ca pe niste cersetori… e strigator la cer, pe bune.

  16. Totuşi diploma obţinută nu e tocmai în zadar. Graţie ei, voi primi un salariu niţel mai mare (dar care tare bine îmi va prinde). Măcar atît. Îmi doresc să nu mă fi născut în 1985. Poate locul meu era undeva prin perioada interbelică. Perioadă în care şcoala făcea diferenţa între vlădică şi opincă, în care Preotul, Doftorul, Poştaşul şi Învăţătorul erau personalităţi. Mda…deja aberez. 🙂

  17. Du-te, mă, şi cum ai fi scris blog atunci? Scrijeleai pe tăbliţă, puneai în poartă şi mai treceam noi pe la tine? :)))))))

    Nooo, mie îmi pică bine secolul … Mai bine de atît nu se putea 🙂 By the way, în perioada interbelică femeile aveau drept de vot? Că la şcoală mereau la aia de fete unde învăţau să fie soţii şi mame …

  18. oana, vorbeam despre învăţămîntul de atunci şi ce se petrece azi. 😉
    Iar formula de blog interbelic propusă de tine îmi place. Merge şi-o poiană de’a lu’ Iocan. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

