Publicat de: ionutu | August 11, 2008

Turism romînesc. 100% hardcore.

Am fost la Mamaia, dupe cum vă spuneam mai acum o săptămînă. Trebuie să precizez că ştiam de la bun început ce ne aşteaptă. Dar nu credeam că aşteptările ne vor fi depăşite la modul cum s-a şi petrecut. O să încep cu CFR-ul. Scump, înghesuit, împuţit, full. All inclusive frate. La fel precum acceleratul de Iaşi-Oradea din anii comunismului (io n-am fost cu el, da am auzit şi am comparat 🙂 ). Ajungi în gară la Constanţa. Constănţenii sunt genul de oameni, cetăţeni foarte mîndri de oraşul lor. Fraţilor!! Constanţa = mizerie, jeg, Mazăre, hoţi, într-un cuvînt, să mă ierte Cel de sus, un buboi purulent dar care precum florile de mucigai argheziene, musteşte a high-life şi fiţă, dom’le. La capitolul ăsta nu mi-am permis să fac poze de frica de a nu-mi scîrbi şi pierde, şi-aşa, puţinii cititori fideli 😉 . Ok.. deci pontul e următorul: cînd ieşi din cortul ţigănesc (căruia constănţenii iniţiatori ai curentului manelistic în Romînica) îi zic, cică, gară, te asaltează cetăţenii: „Cazare ieftină la Mamaia! Cazare, băiatu’? Hai 120 de lei pînă-n Mamaia..dacă vrei las la 50! ” Cu 40-ul a fost mai ieftin. Poţi ajunge din gară direct la intrare în Mamaia cu numai 1,5 lei. Uite ce mi-a plăcut în mijloacele de transport în comun ale lor:

Imaginaţie, este? Aproape manelistic..lupii băăăăăăăiiiiiiii!!!! 😀
În fine. Ajungi în Mamaia. Sigur că plăteşti taxa de staţiune care e 6 lei. Tot la intrarea în perla litoralului rumunesc se află şi ditamai chiciul de portal pe care scrie Mamaia, lîngă care toţi gospodarii îşi fac poze, poze care mai apoi dau bine pe hi5, normal. Comentariul pe care-l fac aici, este că în curînd s-ar putea să vedem scris Mamaya, nu Mamaia, că sună mai occidental cu i grec decît mamaia noastră cea de toate zilele, care oricum rimează cu tataia… 😀
Ajungi la hotel. Cu greu, fiind asaltat de mirosurile de kebab, hamsie prăjită, şaormă sau shawormă, sau sawarmă, că nici ei nu mai ştiu cum să scrie. Peste toate astea, mirosul mării. Care mare, acolo la ei are momente cînd pute a căcat, vorba lu’ Mircea Badea. Dar numai pe alocuri, şi în funcţie de briză. Sigur, peste toate astea, vin manelele. Şi house-ul. Sau mă rog, muzica bună. În Mamaia, totul este scump. Scump dacă te opreşti la prima tarabă. Dacă mergi la următoarea, s-ar putea să fie mai ieftin. Sau mai scump. Depinde. Pînă şi braga erea scumpă. 1 leu un pahăruţ mic de plastic. Păi parcă cu braga erea vorba ceea cu ieftină ca braga, nu? Mă rog…oi fi io vun ciudat.
La mare se fac cozi la american donuts. Aşa le zic ei. Ia uite ce păţeşti dacă te rişti:
Mînjirea cu ciocolată este inevitabilă. N-ai cum să reuşeşti să le mănînci, fără să te pătezi. Cu toate astea, toată lumea le cumpăra. Preţurile variau de la 2 lei/gogoaşă, pînă la 0,8 bani/gogoaşă.
Am observat un lucru: Mamaia este împărţită pe sectoare. Eu le-am găsit şi denumiri sugestive: Ţărănoaia I, II, şi Ţărănoaia Rex (Iaki, baldachine, pitzi, pitziponci, Elene, fotbaleuri, etc.). De precizat, că noi am fost în sectorul Ţărănoaia I – Radio Vacanţa, locul unde cojile de seminţe te-nţepau la tălpi mai dihai decît scoicile nemăcinate. La Ţărănoaie, rarerori se opreau seara tractoarele care curăţau nisipul. „Dă-i dreacu, că tot ei scuipă seminţe pe nisip!” şi aveau şi dreptate angajaţii autorităţilor locale, ce atîta risipă de combustibil? 🙂
Pe final, una peste alta, dacă eşti un practicant de yoga, îţi bagi poola şi te gîndeşti că e vacanţă, şi că trebuie să te bucuri de ea. Eu recomand, totuşi, să nu, la Romînica. E risipă de energie pozitivă. Plecaţi departe, la greci, turci sau bulgari. Acolo, parcă şi turiştii au mai mult bun simţ. Vă pup!
Cîteva poze, cu lucruri încă frumoase.



Şi eu, în ipostaza de nautilus de piscină de hotel, că în mare n-o fost chip:

Gata! 😉
PS: Oana, good job! Mi-a plăcut ce am citit! 😉

Responses

  1. Nr. 1 Mă bucur că ţi-a plăcut ce-am produs în lipsa ta – mîndresc şi roşesc 🙂

    Nr. 2 protestez după ce citez: „Plecaţi departe, la greci, turci sau bulgari” . Şi de ce nu la croaţi, mă rog? 🙂

  2. 1. Unde-i poza pentru mine cu una dintre Elene (n-ar fi contat care) ha ?
    2. Pai deh te trimise careva cu forta la Mamaia ?:)
    3. Mai bine mergeai la sulinezi era mai trendy
    4 De ce mah , de ce ? (vezi 1) 😀

  3. @oana
    păi ptr croaţi tre să fac o postare întreagă..nu? 😉
    @moşu
    1. dacă vrei, îţi trimet o poază cu mine la plajă. enough? 😀
    2. oarecum, am fost în interes de serviciu..şi am îmbinat utilul cu plăcutul.
    3. la anu’
    4. repet. te prinzi? 😉

    5. mîine viu cu’o postare despre lucrurile bune şi frumoase de acolo.

  4. @Ionutu: man oi fi io vag bolund da’ neuronul inca functioneaza. So tyvm , NO !!! 😀

  5. Welcome back! Te-ai distrat pe cinste sa inteleg 😀 Oricum, pozele sunt foarte mishto 🙂

  6. @ionutu

    Hai că te-ai scos elegant din situaţia delicată 🙂

  7. sper ca la anul nu mai faceti greseala asta cu romania in vacanta


Lasă un răspuns

Categorii

