Publicat de: ionutu | Septembrie 3, 2008

Ne-au zis să fim mîndri.

Ieri am încheiat cu bine încă un capitol din viaţa-mi de învăţăcel, încă 4 ani de nervi, stres, bani, intrigi, polemici, cursuri, seminarii, într-un cuvînt, facultatea care este facultativă.. mă rog. Am ieşit zic eu destul de bine: în 4 ani de facultate la zi am avut prezenţă 100% doar în semestrul I din anul I, deoarece începînd cu semestrul al II lea, am fost nevoit să mă angajez pentru a-mi putea permite luxul de a studia la o universitate particulară unde totul se plătea. Dar nu mă plîng, în fond opţiunea fusese numai a mea. Aşadar după 4 ani de prezenţă numai în sesiunile de examen, am reuşit să culeg doar 5 restanţe, şi o notă finală la licenţă de 9,06. Am încheiat nesperat de bine zic eu, şi sunt de părere că am înţeles prea bine noţiunile de facultativ şi cea de autodidact. Sunt mîndru într-o oarecare măsură de facultatea pe care am terminat-o, dar nu pentru că s-ar numi Cantemir, sau pentru că are cele mai „bune” dotări din Braşov, ci pentru că a fost opţiunea mea, o opţiune plătită, o opţiune nesubvenţionată de către statul romîn, aşa cum prea multe loaze aleg, pe banii noştri ai statului romîn, să facă inginerie la Transilvania, căcîndu-se pe ei vreme de 5 (acum 4) ani, tîrîindu-şi băşinile cu restanţe din anul I dar cu impresii de mari ingineri şi oameni care învaţă însutit mai mult şi mai greu decît un student la particular, aşa cum am ales eu să fiu. Frate, nu te obligă nimeni să te faci inginer. La fel cum nu te obligă nimeni să faci facultatea la privat. Este o chestiune de alegere. Şi da, trebuie ca eu şi colegii mei (în speţă cei care au şi o slujbă în paralel cu facultatea) să ne dăm mari cu notele noastre la licenţă, să ne mîndrim pentru reuşita noastră, să conştientizăm că dacă membrii Comisiei de examinare, profesori cu ştate vechi la ASE Bucureşti au fost impresionaţi de noi, ăştia, loazele de la privată, înseamnă ceva. So, Ionuţ Seliman, septembrie 2008, 4 ani de facultate, 3 ani jumătate de vechime în cartea de muncă, 23 de ani de viaţă. Îmi permit să fiu mîndru de mine. Voi n-aţi fi? 😉

Dumnezeu îi porunceşte lui Sf. Petru să împartă el inteligenţa pe pământ. Sf. Petru, zis şi făcut. La un moment dat, rămâne Sf. Petru fără inteligenţă, dar oameni pe pământ mai erau. Se duce disperat la Dumnezeu să-L întrebe ce să facă cu restul oamenilor care n-au primit inteligenţă. La care Dumnezeu îi răspunde: La restu’ dă-le o diplomă de inginer!

Responses

  1. vivat, crescat, floreat!!!
    😉

  2. Nu m-as tura asa tare pe cei ce alg sa mearga la stat dar sincer daca e sa fiu mandru de ceva sunt de faptul ca nu am terminat o facultate de stat.Mereu am sustinut ca facultatea nu e pentru toti de aceea cred ca toate ar trebui sa fie privatizate si chiar ar trebui sa insemne un „lux” educatia de acest nivel.Sunt mandru pana la urma ca timp de 4 ani de zile am fost respectat si coerctitudinea, conditiile oferite au fost la inaltime.Eu zic aceasta investitie care s-a finalizat ieri e una reusita si felicitari tuturor pentru alegerea facuta!!!

  3. Vlad,
    aşa e, însă eu mă turam îndeosebi pe „inginerii” care nu dau doi lei pe Cantemir. I-aş trimite la nişte cursuri de’ale lui Marinescu, sau Chiţu, sau Ispas.. ce zici? :mrgreen:

  4. dora,
    este. 😉

  5. bre, injinerii ăştia nu dau doi bani nici pe CELĂLALTE facultăţi DIN CADRUL universităţii transilvania! îs păţită, aşa că crede-mă! cea mai tare vorbă pe care mi-am auzit-o a fost „mai bine dădeam şi io la psihologie, că era mai uşor…” aşa că ce să mai vorbim de vocaţie la ei..? se duc acolo unde îs cele mai multe locuri subvenţionate/bugetate şi unde se intră fără examen de admitere!
    aşa că din nou: vivat, crescat, floreat!!! 😉

  6. Felicitari! 🙂

  7. Alandra,
    mulţumesc! 😉

  8. Brava, brava, brava! (nu, nu sunt balbait). Iti mai doresc doar sa poti face in viata ce-ti place, sa nu ajungi sa urasti ziua de luni.

    In alta ordine de idei, ai fost emotionat si ti-a tremurat mana cand ai scris titlul, ha? Ca sunt sigur ca stii ca „mandri” se scrie cu un singur „i”…

  9. Schimba titlul barbate. Nu tre’ sa fi mandru cand iti zic altii, tre’ sa fi mandru si cu fruntea sus all the time. Felicitari, de-acu’ ncolo incepe greul… 🙂

  10. Cetăţeanului,
    mulţam, mulţam, mulţam.. nici eu. 😀 Da, corectă faza cu titlul. Însă e pusă aşa, la derută..mai ştii ce inginer mi-o vizita şi-o încerca să cetească articolu-mi? :mrgreen:
    Moşu,
    sunt tot timpul bre, da’ mi’a plăcut cum sună.. 😉 mulţumesc pentru felicitări. În principiu, greul l-am luat în braţe acum doi ani jumate cînd am ales să părăsesc cuibul parental şi să mă mut cu iubita’mi. Ştim cum e să împarţi banii pe căprării, să te şi îmbraci, să şi mănînci, să ieşi şi la o bere, să-ţi plăteşti şi facultatea. Ce poate fi mai greu?

  11. ai uitat să menţionezi chiria şi utilităţile! :))

  12. da, şi pentru ele, deja tradiţionalul: vivat, crescat, floreat!!! 😀

  13. Braaaavo!!! Acu’ făcui ochi şi mă repezii să văz ce-ai zis, cum a fost 🙂 Felicitări, diplomatule, să ne trăieşti, să ne înfloreşti şi blogul pe culmi nebănuite să-l vezi/urchezi 🙂

  14. Oană,
    mulţumesc. 😉

  15. Looking For Computer Engineers

  16. apoi bravos:-)

  17. N-apăi, mulţam fain! 😉

  18. Felicitari si sa cresti mare!

  19. Gaudeaaaamus iiigituuuur juveneees dum suumus…:)
    Felicitări! Eu am făcut prima facultate la stat şi pe a doua la particulară. Şi pot să spun că diferenţele sunt mai ales de dotări. Prima fiind mai sărăcăcioasă decât a doua. Profesorii sunt la fel. Exigenţa este la fel (profesori exigenţi şi profesori indulgenţi există şi la stat şi la particular). Studenţii buni sunt la fel. Trebuie să spun însă că stundenţii slabi sunt lai slabi la particulară decât la stat. Cel puţin asta rezultă din experienţa trăită de mine 🙂

  20. Innu, îţi mulţumesc pentru Gaudeamus! 😉
    Şi pentru cuvintele frumoase.


Lasă un răspuns

Categorii

