Publicat de: ionutu | Octombrie 15, 2008

Alo, Maria?

Cîţi dintre voi îşi mai amintesc primul telefon mobil? Primul celular. Primul celular văzut vreodată. Primul lor celular. Tel’. 😉 Ok. Eu am văzut prima oară un Nokia banană. Mă uitam ca măgarul la poartă nouă. Era ceva de pe altă planetă. Văzusem telefoane fixe, din ălea ca în filme, cu antenă telescopică, mari cît o cărămidă. Dar erau doar pentru telefonia fixă. Marea necunoscută era cartela Sim. Cea care îţi permitea să pleci cu telefonul la tine. Oriunde. Alo Dialog. Connex. Cosmorom. Au apărut apoi ca şi cînd ar fi fost dintotdeauna acolo. În vieţile noastre. Transformîndu-ne în sclavi. În persoane uşor de găsit. Oricînd. Stricîndu-ne cheful atunci cînd mamele ne sunau să ne reamintească faptul că ele lucrează de la prima oră, şi că să venim acasă. Că altfel avem de-a face cu taţii noştri. Ştiu. De cîteva fraze vorbesc la plural. 😀
Am bălit după un celular. Ani la rînd. Îmi doream şi eu un celular. Meritam unul. Eram cuminte. Îmi făceam temele, învăţam bine, eram premiant. Doar-doar oi primi şi io un celular. De unde? Ai mei se gîndeau să renunţe la fix. Că „nu se merita”. Era prea scump. În fine. Mi-am făcut rost de un pager roşu din ăla cu Coca Cola. Sîmbăta mă uitam cuminte la Generaţia Pro cu George Vintilă. Ce vremuri!
Cînd am intrat la liceu, am primit ăsta:
Siemens A35, la abonament. Pe numele maică-mii. Că nu eream major, deci eream iresponsabil. Chestiune demonstrată la scurt timp. De către o factură colosală, soldată cu neplată şi tăierea abonamentului. Mare scofală! Sim-urile prepay se ieftiniseră deja. Aveam lumea la degetul meu arătător. Puteam da bip. Ocazional SMS-uri. Alocaţia pentru elevi era mică. Rareori sunam. Doar în caz de urgenţă. Erau vremuri frumoase pentru telefonia mobilă. Se afla în plină expansiune. Din toate .-le de vedere: logistic, imagine, clienţi.
Restul e istorie. O ştim cu toţii acum. Încercam de dimineaţă să-mi amintesc ce telefoane am avut pînă acum (da, recunosc mă aflam pe tron -acolo vin marile idei-). În 8 ani de telefonie mobilă. Am avut:

îl folosesc şi acum

îl folosesc şi acum

Şi nu sunt convins că sunt toate. Au mai fost şi altele, dar pe ăstea mi le-am amintit acum.
Luaţi acest post ca pe o leapşă. Sunt curios cu ce aţi început voi. 🙂

Responses

  1. Primul a fost o Motorola d-aia „caramida” pe urma o Nokia, si inca una…si inca una….si inca…si…

  2. Şi ai pierdut şirul, aşa-i? Ştiu, şi eu. 😉

  3. primul a fost un bosch com 607… doamneee, şi acuma ţin minte cum mă feream să mi-l vadă lumea! (era deja perioada în care la modă era nokia 3310) 😀

  4. ţin minte! Tu erai tipa care vorbeai cu capul în ghiozdan şi de care mă îndrăgostisem! 😉

  5. io-s! 😀

  6. ceva model de ericson a fost primul,da’ nu mai ştiu ce model.
    era ceva cu clapetă subţire.
    pe cât de mult mi-am dorit atunci să am un mobil,pe atât de mult le urăsc acum.deci :
    URĂSC MOBILELE !

  7. Eu am inceput cu un Dancall – cat o piatra de moara si la care, ca sa vorbesc, trebuia sa fac gimnastica contorsionista, sa pacalesc semnalul. Dupa-aia, un Nokia 8810 banana. Vreo 4 ani. Apoi, un 3310. Dupa el, un 3510i (primul cu ecran color). Apoi un 6100 (ultimele 3 luate cand se hotara Popescu Jr. sa-si schimbe telefonul, pentru mine orice suna tare, are semnal, memorie si se cheama Nokia e la fel de bun). Dupa 6100 au rasarit 2, pe care le am si acum: un 2360 si (surprize-surprize!) un Sony-Ericsson k610i. Ambele folosite la sub 40% din ce stiu ele sa faca.

    Cam astea-s toate. Daca era vorba de fiu-meu, insa…

  8. Cetăţene,
    Nokia 3510i! Am avut şi eu. Ştiam eu că am uitat ceva. Şi uite că mi-am adus aminte cum am avut şi un Nokia 1600. 😉

  9. T,
    şi eu le urăsc uneori. 🙂

  10. Hop si eu…Preiau leapsa.
    Prima mea data 😛 a fost cu un telefon Bosch 509, hai Dora ca tot pe acolo eram si eu cu telefonul. Asta se intampla in clasa a 8-a. Pe cartela, deh.
    Apoi, in mod evident, un Nokia 3510 (ca cine n-a avut din ala?!?)
    Apoi un Samsung T100, de care m-am despartit atat de greu :(( in paralel cu un Sony Ericsson W550i (iti dai seama ce comparatie, il faceam pe asta din urma de rusine) 😀 Ce vremuri, mon cher. A, si mai aveam unul, de serviciu, un Nokia 5110 (bune telefoane de dat in cap dusmanului =))). Asadar aveam la un moment dat trei telefoane in geanta VAAAAAI!!! Pe trei retele diferite (hihi).
    Acest Sony ma mandresc ca l-am castigat la un concurs intre magazine (am lucrat vreo 2 ani in telefonie mobila).
    Anul asta mi-am schimbat Sony-ul W550i cu fratele mai mare W880i, special pentru torturat urechile cu muzica, non-stop in casti ;))
    Si mai posed un Mototola (pardon, Motorola) E770.
    Pfiu, asta da exercitiu de memorie !!!
    Si, a-propos, ce bine era cand nu existau aceste „device”-uri. Eram si noi mai fericiti, nu tu „stai ca mi se descarca bateria”, nu tu „stai c n-am semnal”…eheeee.

  11. Moaamaaaa, cata mai comentariul!!!
    Imi cer scuze…:P

  12. Eu n-am avut boala telefoanelor, nu foarte acută! Primul telefon l-am împrumutat de la o prietenă (o cărămidă care se numea Maxon, parcă şi pe care o ţineam ascunsă…) şi la fel şi prima cartelă SIM, de la o altă prietenă. (Ce vreţi, zgârcită, nu vroiam să-mi cheltui bănuţii… 😛 ). Pentru că prietena cu telefonul mi l-a cerut înapoi, m-am supărat şi mi-am făcut abonament + Nokia 3310 că era deja la modă. Am avut acel telefon vreo 2 ani, până l-am scăpat într-o budă (din aia de ţară) şi si-a dat obştescul…A urmat un Samsung X480 cu clapetă, (primit cadou, de milă că l-am omorât pe celălalt) încă vreo 3 ani (şi zgârcită şi păstrătoare! 😆 ). Acum am de vreun an un Nokia 6300 luat juma’ pe puncte, juma’ cu bani (să vă mai zic că-s….? Da, zgârcită! 😀 ).

  13. Şi io, şi io!

    Io am avut vreo cîteva negre, unu’ albastru cînd i-a rămas lu’ Zlatko mic şi acuma am unu’ roşu cu gri :))))))

  14. eu cred ca un Ericcson stiu ca era badaran rau …dar era util si mi l-au dat de la serviciu…
    Momentan am un Samsung U600 cred:)) fac poze ci el…:))

  15. foarte tare ideea. M-ai facut sa-mi aduc aminte de tehnologia de ultima generatie. O sa fie comentariul lung, te avertizez. Asa, am avut un Nokia 2110 bai tata. Nu mergea dar il tineam ca era primu’ telefon pe care l-am vazut in viata mea:))). Intra in buzunarul de la geaca. Al 2-lea telefon, si functional de data asta a fost Sagem RC922 ( noroc cu gsmarena 😀 ). Au mai fost ceva ragalii intre, dupa care SE t68i. PRIMUL telefon color ( o mizerie ). Am avut si-un 3110 care dupa parerea mea a fost cel mai bun telefon facut vreodata. Un Siemens s45, primul telefon cu mp3 player, un samsung x480 primul telefon NOU . Un Nokia 7600 ( ciudatenie de telefon dar amuzant ).De-aici incolo creste sirul pentru ca am inceput sa lucrez in domeniu si vrand nevrand mi-au trecut sute prin mana pentru teste si configurari. Pun cateva in lista asa in ordine cronologica. Samsung E250,Nokia 6030, Nokia n70, Motorola V3, Nokia 6120, Nokia E50, Nokia E61, HTC S710, Nokia n95, Iphone, Htc p3300, O2 xda Orbit. Si ultimul pe care il folosesc si acum, HTC Diamond. SI astea pe care le-am insirat acum sunt cele folosite de mine in ultimul an si jumatate sa zic asa. Niste mizerii toate, pe cat se dezvolta tehnologia , cu atat ti-e mai greu sa dai un telefon,. Tre sa treci prin 100 de meniuri complicate. Ma rog.

  16. Ţin minte Sagem-ul. Şi-mi aduc aminte şi de istoria cu SL 45-ul. Cel cu mp3 player. Dap! 😀

  17. StarTAC, Nokia 6110, 6310, 7650, 3650,Sony Ericsson T610, Motorola A1000, Sony Ericsson P910i, si cred ca am uitat cateva modele.
    Prima dragoste insa nu o uiti niciodata.. Motorola StarTAC… caramida, dar cu semnal si-n fundul muntelui….
    Pe cele noi nu le mai trec….

  18. Frumos StarTac-ul! Mi-l amintesc. Bine ai venit m4nt13! 😉

  19. merci… promit sa mai trec !


Lasă un răspuns

Categorii

