Publicat de: ionutu | Noiembrie 25, 2008

…spaţiu…

Vouă nu vi se întîmplă niciodată să vreţi să scrieţi o postare şi să nu o puteţi scrie pentru că nu vă vine inspiraţia? La mine e şi mai cu şchepsis: de pildă dacă nu am un titlu pentru postare, rezultă că nu am postare. Pentru că la mine în creier apare mai întîi titlul: mare şi luminat, clipocind în ungherele minţii mele, ca o firmă luminoasă a unui mare magazin interbelic. Deci dacă se întîmplă să nu am titlu, e clar, nexam postare pe ziua respectivă. Asta face din mine un maniac al titlurilor? Am observat de multe ori că atunci cînd citesc ceva, o fac tocmai pentru că m-a atras titlul. Dă-mi un titlu bun şi am să te citesc pe nerăsuflate. Cred că de aia îmi place şi jeg-ul. Pentru că are de cele mai multe ori titluri moşcoşe pentru articolele lui.
De vreo cîteva zile simt că se întîmplă ceva ciudat cu mine. Nu-mi mai vin titlurile. Iar eu dacă n-am titluri, repet, n-am postări. Aveam zile cînd îmi venea titlul şi minutul. Dar acum, acalmie. Niciun titlu. Simt că nu mai am ce scrie. E ciudat rău. Şi de întîmplat mi se întîmplă multe. Banale, amuzante, întîmplările din viaţa mea şi din vieţile noastre ca romîni, nu mă mai inspiră. Nu-mi mai oferă titluri. Mi-e dor de Oana, co-autoarea mea. În viaţa ei de freelancer-iţă au apărut mai multe proiecte, acum cu duiumul. E un lucru foarte bun ce i se întîmplă. Mă bucur tare pentru ea şi sunt mîndru de ea, dar cu un ochi plîng şi cu celălalt rîd. Adică e super bine ce i se întîmplă, dar bloggerul din mine plînge după intervenţiile ei tonice, după articolele şi episoadele ei. Paradoxal, cînd am deschis Cronica eram singurul autor. Am cooptat-o pe Oana apoi, şi eram „un blog, doi autori”. Aveam trafic, volum, şi mereu ceva de spus.
Acum nu mai am nici titluri, nici Oană, nici chef de scris, zilnic.
În altă ordine de idei, de ce în Romînia se prescriu medicamente ce nu se găsesc în farmacii? Nu-i un pic cam ciudată chestia asta? Şi de ce nu se găsesc, din moment ce suntem, vezi Doamne, ţară membru UE? Şi nu se găsesc de la începutul anului, cînd nimeni nici măcar nu se gîndea la vreo criză. Şi de ce farmacistele vorbesc în şoaptă despre medicamentele lipsă, de parcă ar fi ilegale? De ce bhe nea’ Nicolăescule? Dom’ ministru! Ha?
Peste o săptămînă o să vină alţi miniştri, alt personal la ministere, alt Premier, alte discuţii, alte discursuri. Tot atunci cine va căuta prin farmacii Pregnyl la fiolă de 500 u., nu va găsi. Pentru că ştiţi de ce? Pentru că vin sărbătorile. Şi după sărbători vine luna ianuarie, cînd toţi sunt încă mahmuri după sfinţii Vasile şi Ion, Bobotează, abia se instalează, încă, în birouri, cabinete. Apoi, februarie e prea scurt. Martie e luna femeii, nu se face. În aprilie vine postul Paştelui, Paştele, alte sărbători. În mai, mai este puţin pînă în iunie. Apoi vine vacanţa şi concediile prin Tenerife, Antalya, Grecia. În toamnă, abia se vor reuni din nou în sesiune de lucru cele două Camere. Vor avea o lună în care îşi vor povesti, bronzaţi şi graşi, mai graşi, păţaniile din concediu. Apoi vin iar sărbătorile de iarnă.
Simt că trăiesc într-un roman sferic, ciclic, în care nu se întîmplă nimic spectaculos. Iar dacă se întîmplă să se întîmple ceva, cu siguranţă nu se va întîmpla să se schimbe ceva în bine.
Mnoa, voi ce vreţi?

Responses

  1. cam lung articolul, dar interesant …

  2. eu zic ca nu strica din cand in cand sa mai iei cate o pauza… dupa, sa vezi cum o sa zbarbaie titlurile 🙂 cat despre trafic, da-l incolo, doar nu ai devenit dependent de el? :D:P

  3. Iote ca la mine e de-a inversulea: intai am subiectul, si abia din el ia nastere titlul. Si nu mi-am propus – nici nu-mi doresc – sa scriu ceva in fiecare zi. Pentru ca sunt unele zile atat de naspa incat nu merita nici sa te dai jos din pat. Si-atunci, pa! sub patura!

  4. pai,fa ca mine,cand chiar vrei s scrii ceva si nu gasesti titlu pune ceva gen:no title.simplu.pe mine ma dispera altceva:vreau sa scriu ceva dar nu gasesc titlul potrivit.Si atunci:”no title”.Simplu!.In alta ordine de idei,”succesuri” Oanei,indiferent ce presteaza ea acolo :).

  5. newdada,
    vezi dacă n-am avut titlu? 😉

  6. clau p,
    păi dacă îmi iau şi eu pauză, Oana nu are timp nici să mai intre, ce se alege de Cronica asta? Dar de fanii ei? 😀

  7. Cetăţene,
    tu eşti, probabil, singurul om normal cu toate ţiglele pe casă, ce are blog. 😉 Deci invers = normal.

  8. ramonă,
    …spaţiu… . E bine? 😉 Te mai aştept!

  9. vin tot timpul,dar nu cometez 😉

  10. comentez*

  11. Vad, vad … :),
    adica,
    mai bine zis,
    cetesc, cetesc!
    🙂

  12. ramona,
    păi comentează mai des! 🙂 Mă bucur că-ţi place ce găseşti aici (altfel n-ai mai veni tăt timpul, nu?)! 😆

  13. newdadă,
    atît! 😉

  14. adica?

  15. Cucu-bau 🙂

    Ramona, mulţumesc de urare 🙂 Întrebarea e ce NU prestez eu pe aici 🙂

  16. Ionuţule, ţi-am dedicat un episod 🙂 Şi mie îmi lipseşte bloguitul, dar mă consolez la gîndul că în curînd terminăm de îngrăşat porcii în Ajun 🙂

    Citind postarea ta, m-am întrebat: „Oare eu nu mai am pe undeva vreun episod gata de publicat?”. Şi l-am găsit pe ăsta de acum fix 2 ani … M-am distrat văzînd cît am crescut în răstimpul ăsta … 🙂 Voi ce făceaţi acum doi ani? Şi unde vă vedeţi peste doi ani?

  17. Salut, sunt Varby si am facut schimb de linkuri cu tine. Organizez un concurs cu premii in valoare de 100 de lei pe tema: „cea mai amuzanta intamplare din viata ta”. Pe langa premiile materiale daca castigi iti fac timp de o luna promovare gratuita pe blog(prin banner).
    In plus articolul tau va aduce multe zambete pe fetele oamenilor.

    Imi cer scuze daca te-am deranjat si iti doresc sarbatori fericite.

  18. newdadă,
    „atît! 😉 „-ul era de bine, în sensul că-ţi împărtăşeam opinia cu privire la cetit, cetit! 😉

  19. oana,
    mulţumesc pentru dedicaţie! E prematur să întreb „back in biznis”? 😆

  20. varby,
    alege-ţi tu ce postare ţi s-a părut mai amuzantă de pe blogul ăsta. În fond vorbim despre o cronică a unor vieţi banale, pline de întîmplări amuzante, presărate pe ici, pe colo, cu mici succesuri şi eşece. 😀

  21. Ionutule, cu placere si e prematur de prematur 🙂 Dar, uite, ma mai folosesc de faptul ca bebe doarme si io nu am chef de tradus sau pregatit lectiile de romana de miine ca sa citesc si raspund 🙂

    Altminteri vad ca pe curvette o cauta toti, asa ca si de inchidem taraba pe perioada determinata, cititori tot o sa avem 😀


Lasă un răspuns

Categorii

