Publicat de: ionutu | Ianuarie 20, 2009

Pa şi pu la (revedere) intimitate.

Da. S-a ajuns şi aici. Am ajuns de rîsul curcilor. Ce drepturile omului, ce libertate, ce intimitate. S-a făcut lege. Carcalacii la costum cu burtă au dat o nouă lege. Cred că şi dacă o gîndeau cu curul, tot nu le ieşea. Dar deh, cînd ai numai căcat în loc de materie cenuşie, şi eşti pus numai pe furat, te cam doare la bască de ăia care te-au votat.
„De acum este lege. Convorbirile telefonice si SMS-urile vor fi inregistrate de catre toti operatorii de telefonie fixa si mobila si vor fi stocate timp de sase luni.” sursa ştirileprotv.ro
Adică gata cu latura privată a tuturor. Şi mai departe:
„Se arhiveaza, asadar, continutul SMS-urilor, numarul de telefon al apelantului si al celui care a fost apelat, in cazul convorbirilor, adresa abonatului, adresa celui care este apelat, cand a fost facut apelul si cat a durat.”
Cică e spre binele nostru. Şi treaba începe de azi. Aşa că aveţi grijă ce vorbiţi, despre ce vorbiţi, cu cine vorbiţi. De acum încolo nicio o băşină nu va trece nereperată de serviciili. Cel puţin aşa ar trebui. Mă întreb însă dacă există infrastructură la nivelul ăsta. Voi vă daţi seama ce înseamnă să stochezi ditamai carcaletele de informaţie? Adică mesajul lui Gigel către Sofica: „Eshti frumoasah ca o stele, tu mi-ai rupt inima`n doi… toate sufletele mele bate pentru tu shi noi…”, sau convorbirile cocalarilor, ale pensionarilor, ale noastre, ale tuturor? Buuun. Şi după cele 6 luni? Ce se întîmplă? Sunt şterse arhivele şi se creează altele? Dar la ce este bună o asemenea cretinitate de lege?
„Toate aceste informatii vor fi puse la dispozitia procurorilor, in urma unei cereri aprobate de presedintele instantei de judecata sau chiar fara mandat, in caz de urgenta legata de anchetarea unui caz.”
Dacă după 6 luni se şterg arhivele şi se creează astfel spaţiu pentru altele noi, ce vor face procurorii dacă eu pun la cale o crimă în ianuarie, şi vorbesc, trimit sms-uri complicilor mei, etc., în iunie se fac deja 6 luni de arhivă, iar ei mă prind pe mine la anu’ prin septembrie?
Veţi spune că nu se şterg arhivele. Se ard pe divudiuri. Se creează baze de date. Nimeni nu suflă o vorbuliţă fără ca această să fie inscripţionată digital.
Şi tîmpenia nu se opreşte aici.
„Posta electronica, dar si perioada in care am navigat pe internet, se stocheaza deasemenea din 15 martie. Toti furnizorii de internet sunt obligati sa arhiveze pentru sase luni unde si cui ii este trimis e-mailul, data si ora la care ne conectam si ne deconectam de la internet.”
Aş vrea s-o văd şi p-asta! 😀

Responses

  1. nu-mi place treaba asta, mă simt monitorizat şi-mi dă un anumit disconfort când vorbesc la telefon.

  2. Ioi!!! Da’ cine a gandit aceasta cretinitate:D? Pai, hai sa o luam asa: eu am 800 minute in retea, 800 mesaje si 80 de minute nationale. Si mai am vreo 3 cartele. Cine sta sa-mi citeasca mie mesajele? Ha?

  3. Ăştia nu e sănătoşi la cap! Întreb şi eu ca Cipri, cui i-o hi venit ideea asta şi pe cine o fi urmărind? Căci, teoria conspiraţiei a lu’ Oana zice că nu muritorul de rînd e cel vizat, legea e doar acoperire pentru cînd vrei să citeşti ce mai zice gaşca de la putere despre tine …

  4. …şi drept urmare, i-am băgat în … la ultima convorbire

  5. Ca tot zice Cipri de mesaje/minute cu nemiluita. Iaca si eu am 800 de minute in retea +800 mesaje in retea+80 de minute nationale pe o cartela si 500 minute in retea+500 sms in retea+60 minute nationale pe alta cartela. Si, credeti-ma, le folosesc pe toate, pna la ultimul minutel…si mesaj. Deci tare as vrea sa le citeasca pe toate. =))

  6. T,
    cui îi place? Io îi bag de cîte ori vorbesc la tel. Uneori cînd sunt binedispus îi mai şi salut! 😀

  7. Cipri,
    vorba Oanei: never say jamais.. 😀

  8. Oana,
    ca de la fan Prison Break la fan Prison Break: Compania există. 😀

  9. Cris,
    şi cît te ţine bateria? Sau umbli cu încărcătorul după tine? 🙂

  10. Intotdeauna am incarcatorul in geanta.
    Si unde merg caut priza =))=)). Nu, serios acum, ma tine bateria surprinzator de mult, la ambele telefoane. Noroc ca au acelasi inarcator 😛

  11. te-am adaugat in blogroll si ti-am trimis un email…
    sa verifici daca e ok

    toate cele bune

  12. Răspuns la comentariul nr. 8 al lui Ionuţu: Că Compania există, ştiam, da’ că şi-a deschis filială în România nu m-am gîndit :))))

    P.S. E bună faza cu never say jamais :)))

  13. ce te face sa crezi ca pana acum lucrurile astea nu se intamplau? 😛 asta tot din teoria conspiratiei… cat despre latura tehnica, cred ca providerii injura initiatorii legii mai dihai decat noi… caci cine naiba se apuca sa faca investitii tehnologice de dorul lelii, fara niciun profit?? 😉

  14. eee, Clau, poate primesc subvenţie, mai ştii? 😀

  15. O să fie un fel de Area 51 a telefoniei mobile. Sunt curios ce hacker o să spargă primul serverele.

  16. Cu cine consumaţi acele minute şi mesaje, domnişoara Crystal?

  17. Dragilor, va reamintesc doua fapte:

    a) Exista o institutie numita „Avocatul Poporului”, care poate face questii. Numa’ sa fie sesizat.

    b) Cetatenii ai drept de initiativa legislativa. In anumite conditii. Ne strangem de-o contestare a legii?

  18. A zis cineva Petiţie online sau mi s-a părut?
    (scuze de link)

  19. eu cred ca se facea lucrul acesta si inainte…Concluzia…dupa ziua asta de marti?
    Romanie te iubim ;;)

  20. Sabin,
    la cît sunt de imbecili burtoşii de la Secu, nici n-o să se prindă că au fost „violaţi”. 😀

  21. Popescu & Cipri,
    am semnat petiţia. Sunt curios cum va evolua situaţia.

  22. moni,
    şi asta ar trebui să ne facă să ne resemnăm?

  23. semnat petiţia, urcată şi pe blog, da’ una peste alta nu ştiu de ce am vaga impresie că va trece forţat, cu tot cu petiţia aia semnată pînă acum de 4186 de oameni.

  24. 4203! And still counting… 🙂

  25. Si eu semnai petitia 😀 Sper sa aiba si alt efect decat frectie la picior de lemn 😛
    @Cheeprey. Daca spargi codurile de la Secu, poate afli =))=))

  26. O porcarie. Probabil va urma un fel de revolutie iar. Romanii iar au ajuns sa nu mai aiba intimitate de loc si sa se lupte cu securitatea. We’ll see!

    Partea proasta este cand primesti prin e-mail niste date importante ca PIN-ul unui card sau altele. Atunci sa vezi cum raman romanii fara bani. Sigur se va gasi cienva sa le sparga codurile la cat de mult suntem noi securizati

  27. @Crystal: tot de la tine vreau sa aflu 😉

  28. Grim_Cris,
    aşa e. Bine ai venit! 😉


Lasă un răspuns

Categorii

