Publicat de: ionutu | Ianuarie 26, 2009

Noi, romînii.

Există în lumea asta mare şi grav afectată de criza economică globală şi de încălzirea globală, de globalizare şi structuri integraţioniste, un colţişor de rai, o ţărişoară frumoasă, carpato-danubiano-pontică, aflată mereu într-un perpetuu conflict cognitiv de gen şi cu sula’n fund şi cu sufletu’n Rai, numită Romînia şi locuită de noi, romînii. Ţara noastră, privită pe hartă, are forma unui buchet de trandafiri. Puţini poate îşi mai amintesc de chestiunea aceasta, învăţată prin clasa a V-a la o lecţie de limba romînă. Ţara noastră are toată gama de produse specifice unei oferte turistice: munte, păduri, ape, mare. Şi toate bogăţiile, adică resursele naturale atît de necesare îndeplinirii nevoilor noastre, pentru a avea cu toţii, Bunăstare. Şi bla bla bla, şi tot aşa… aş putea scrie la nesfîrşit.
Dar să revin la oile noastre, noi, romînii. Romînul, dintre toate naţiile de europeni, şi dintre toţi latinii, este de departe tot timpul cel bătut de soartă. Sau cel care ia bătaie la cărţi. Poker, renţ, whist, nu contează, deşi se străduie tot timpul să ajungă acolo sus, cumva, ajunge tot timpul printre ultimii. Romînul. Că despre el e vorba. Romînul este mereu nemulţumit. Dacă îi este bine, suferă pentru că vecinul are mai mult. De aici şi partea cu să moară şi capra vecinului. Dacă îi este rău, cum poate fi mulţumit? Totodată, romînul este şi un paradox umblător: cum să progreseze, cînd de cele mai multe ori se mulţumeşte cu puţinul pe care-l are? Dacă rămîne fără loc de muncă, romînul se înscrie la şomaj. Noroc că mai nou, ăştiea de la Şomaj îi mai trimite la vreun curs gratis, la care oricum nu se duce (el romînul), că dacă nu ştiaţi, tot romînul s-a născut învăţat. Bun la toate. De fapt, nu ştie decît să facă din căcat bici, iar acesta să şi pocnească. Adică să cîrpească. Tot romînul ştie politică şi fotbal. Era şi culmea să ştie muzică şi matematici superioare, deşi dacă mă gîndesc bine, şi acolo excelăm. Romînul îşi boceşte morţii. După care se ceartă pe pomană.
Romînul este naiv din naştere. Te va crede de cîte ori vrei tu, deci fă-te politician. Ai grijă doar ca din 4 în 4 ani să-l mai ungi pe suflet cu ceva din popor, să fii un pic aşa.. ca el, şi ai garantat un fotoliu cald, care să-ţi îmbrăţişeze bucile supraponderale de politician mincinos, alţi 4 ani. Dar cred că aici suntem cam la fel cu toţi europenii. Doar că ai lor mai fac şi cîte ceva printre furăciuni.
Romînul care iese „afară” nu va mai fi niciodată la fel. Dacă se întoarce în ţară, te va pune mereu la punct pentru că el a văzut cum e la ei, e şi el, cum s-ar zice, parte din conştiinţa europeană şi din lumea lor, doar a fost şi el p’acolea, ce dracului. Dacă se întîmplă să rămînă acolo, îi va critica (constructiv, vezi Doamne..) în permanenţă pe ăştia de acasă. De parcă el, nu tot de acilişa ar fi plecat.
Romînul iubeşte sărbătorile. De aia are calendarul plin de ele.
Romînul este viclean, mîrşav, inventiv, alunecos. Calităţi tati, nu defecte. Romînul este curvă.
Romînul are întotdeauna ultimul cuvînt. Iubeşte să dea replici. Romînul se plînge tot timpul. Eu aş zice să nu confundăm lamentarea cu hazul de necaz. Altfel mă văd nevoit să vă rog să mai citiţi odată tot articolul. 😀

Responses

  1. Haoleo, care diasporean te-o călcat pe coadă de data asta? Sper că nu eu din nou? :)))))

  2. Nu, stai domnule liniştită că nu se poate spune că tu m-ai călcat pe coadă. La noi a fost o neînţelegere a celor zise, pînă la urmă. Peste care eu am trecut că nu sunt genul care să rămînă ancorat în supărare.
    Mi s-a întîmplat în schimb de două ori în ultimele zile să mi se spună că sunt ofticat că nu am ieşit afară din ţară niciodată. Le-am replicat că măcar eu mi-am văzut aproape toată ţara spre deosebire de ei, ei care nu au niciun merit personal în ieşirea în afara graniţelor Romînicii.
    Ca şi cum eu aş veni pînă în Croaţia pe banii şi pe cheltuiala ta, mi-aş cumpăra tot felul de suveniruri pe cheltuiala lui Tomşescu şi apoi cînd aş reveni în Romînia m-aş da mare că am fost „afară”. 😉

  3. Acuma, avocatul diavolului fiind, poci replica aşa: ştiu oameni care chiar şi în condiţiile prezentate de tine n-ar ieşi pînă în Croaţia căci frica de necunoscut e prea mare.

    Mă uit la mine şi cît de stresată eram eu la început cînd trebuia să trec graniţa şi să mă descurc prin oraşe vorbitoare de alte limbi (primele dăţi am ieşit cu organizaţia pentru care am făcut voluntariat, ea plătindu-mi drumul şi casa şi masa, iar suveniruri nu-mi luam). De-aia aş înclina să zic că oricine îşi ia inima-n dinţi să încerce şi altceva are, orişicît, un merit.

    Nu-s, însă, de acord cu cei care zic că Romania sucks şi că „afară” cîinii umblă cu covrigi în coadă: există chestii faine şi mai puţin faine peste tot. Totul este să le vezi şi să nu generalizezi 🙂

  4. Nu Oana, pe mine mă irită precum un furuncul între buci ăştia care se cred superiori dacă au mai ieşit din cînd în cînd din sat. De parcă ăştia care au rămas în sat or fi nişte proşti pe care nu-i duce capul. Nu e chiar aşa. Şi nu sunt de acord cu teoria fricii şi tracului de a ieşi din sat. Sau poate oi fi io altfel. Eu ştiu?

  5. Vezi că nu-i bine să generalizezi? Tu vorbeşti la modul general avînd în minte doi oameni precişi care ţi-au vorbit cu siguranţa şi superioritatea complexatului, io am zis că oricine iese din România are un sfert de merit gîndindu-mă la părinţii mei pe care cel mai probabil n-am să-i plimb vreodată prin Zagreb. Şi gîndindu-mă că, dacă vreodată vor veni, o să-mi scot pălăria şi o să mă înclin adînc. Ba am să zic şi: „Bravo, tovarăşi!”. Căci să ieşi din rutină, oricît de urîtă ţi-ar fi, e o mare realizare.

    Normal că n-o să cădem vreodată de acord 🙂

  6. Păi generalizez pentru că e mulţi Oană. Mulţi! 😀

  7. E mulţi şi văz că trag la tine 🙂

  8. rîzi, păi ce să faci? 😀


Lasă un răspuns

Categorii

