Publicat de: ionutu | Ianuarie 30, 2009

În bătaia puştii.

…………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………….

Mai sus am încercat să reproduc un moment de reculegere pentru victimele jafului armat de aseară, petrecut în centrul Braşovului, la nici 1 kilometru distanţă de Inspectoratul de Poliţie sau de Poliţia Comunitară.
După cum în 2001 la 11 septembrie nimeni nu şi-ar fi imaginat vreodată că scenele din seria Die Hard în care zgîrie-nori sunt demolaţi de terorişti s-ar putea petrece şi în realitate, de acum imaginile cu WTC făcînd istoria, niciodată nu mi-am imaginat că vreun pistolar psihopat va ataca ca în Vestul Sălbatic, aici în Braşov.
Şi nici n-ar fi greu să se întîmple aşa ceva din moment ce la ora la care scriu aceste rînduri, avem confirmarea că la Braşov, poliţia este un cuib de porci incompetenţi, puşi eventual numai pe dat amenzi rutiere, şpăgi pentru permise, făcut mişto de victimele jafurilor mărunte, ce îndrăznesc să creadă că dacă se duc la secţie, vor fi ascultaţi, hoţii vor fi prinşi şi pedepsiţi. Nu vorbesc din burtă. Numai la mine în curte, pe strada Postăvarului în ultimii doi ani s-au petrecut două spargeri cu autor necunoscut. Pe lîngă asta, faimoasele cazuri nerezolvate încă: cazul farmacistelor împuşcate, cei doi bătrîni torturaţi şi ucişi, Elodia, micuţa Roxana găsită moartă după 5 luni foarte aproape de casa părintească, şi sute, poate mii de furturi fără făptaşi. Prind în schimb nişte criminali deosebit de periculoşi, puşti de liceu ce se ocupă cu traficul şi consumul de „iarbă”, pentru care fac filaje luni în şir, organizînd flagrante impresionante cu mascaţi şi cîini-lup. De toată jena!
Nu mai vorbesc de imbecilii de la Poluţia Comunitară. Aş cere demisia conducerii acestei instituţii ai căror angajaţi „veghează” asupra liniştii publice şi care mă fac pe mine, cetăţean al acestui oraş, să mă simt în siguranţă pe stradă. În 2007, în faţa primăriei un dobitoc smulgea lalele cu tot cu bulb. Pentru că ne aflam în apropiere şi îl vedeam făcînd asta, un prieten de-al meu care ne însoţea, i-a zis boului să nu mai smulgă florile, că nu e frumos ce face. Boul beat a început să urle şi să ne înjure, scoţînd o legitimaţie. Ce credeţi? Era poliţist la Poliţia Braşov.
Cînd am semnalat fapta unor comunitari ce se plimbau pe Republicii, mi s-a spus că sunt „cam impertinent” şi că „nu e în zona lor de patrulare”.
Braşoveni şi romîni ce treceţi prin oraş ca turişti, în vizită de lucru sau pe la rude. Nu mai ieşiţi din case. Acolo sunteţi în siguranţă. Pe străzi, nu mai poate fi vorba de siguranţă. Suntem cu toţii în bătaia puştii.
Şi că tot vorbirăm de puşti şi gloanţe, vă spun pe scurt şi ce cred eu despre furtul de armament din depozitul armatei de la Ciorogârla. Păi e simplu: cum toată lumea era zilele astea cu ochii pe Guvern şi pe Jucător, era imperios necesară o diversiune mediatică. Toate televiziunile au pus botul la savarină, Bugetul cică s-a aprobat de aseară, dar cum la televizor se vorbea despre furtul de armament sau din păcate despre coşmarul incompetenţei miliţieneşti de la Braşov, ştirea guvernamentală n-a mai stîrnit niciun interes.
Doamne, vino Doamne.

Responses

  1. Am aflat si eu cum sunt politistii cand am fost jefuit, si mi s-a furat un telefon de cateva milioane bune, ziua, in amiaza mare (la ora 13) la biserica Sf. Gheorghe. Apoi politistii faceau misto, mi-am bagat ceva in gura lor, si am plecat.
    Sunt incompetenti. Si nu mi-e rusine sa recunosc ca sunt si foarte FOARTE prosti si increzuti.
    Numai bine, Bloghita!

  2. Exact asta am vrut să subliniez!

  3. Si iata cum, din pacate, titlul Cronicutei devine inadecvat. Viata brasoveana e oricum, numai banala nu. Shit!

  4. Ştiu Cetăţene, din păcate viaţa liniştită şi banală din tîrgul nostru înconjurat de ziduri medievale e pe cale să ia sfîrşit. Se sparge buboiul şi aici.
    Da’i dăm noi de capăt, nu? 😉

  5. Mi-e greata…politie ioc, procuratura ioc, sistem sanitar ioc…lipsim cu desavarsire…si repetenti la toate…
    Imi pare rau ca se intampla asa ceva…pacat ca nu sunt pedepsiti toti cei care au tras in seara aceea… Nu e vina unui singur om ci a intregului sistem …


Lasă un răspuns

Categorii

