Publicat de: ionutu | Februarie 2, 2009

Back in time, baby

Observez că editorul de text din WordPress îţi permite să selectezi data la care vrei ca un articol să fie publicat. Şi chiorul de mine abia acum a văzut chestia asta. Ok rîdeţi acum.

Îmi amintesc de vacanţele din şcoala generală. În special de vacanţele din perioada I – IV. Cînd aveam şi teme de vacanţă. Cine dracu’ poate să uite cele 200-300 de exerciţii la matematică din culegerile lui Cărbunaru? Fuck. Cine poate să-l uite sau să-l ierte pe Cărbunaru pentru culegerile sale? Şi cînd terminam cu chiu cu vai exerciţiile făcute mai întîi pe caietul de casă, începea chinul transcrierii cu stiloul chinezesc (ăla care îl alimentai de la călimară tu singur) pe „curat”, adică în caietul pe a cărui etichetă scria „Caiet pentru lecţii de vacanţă”. Şi cum mă prindea seara jucîndu-mă cu stiloul pe hîrtia sugativă în loc să-m transcriu exerciţiile. Asta era la matematică.
La romînă îmi plăcea mai mult. Îmi plăcea să citesc. Sigur că cititul ar fi fost o îndeletnicire plăcută, chiar şi pentru un puşti de 11 ani cu gîndul la ieşitul afară la joacă, dacă nu ar fi fost urmat de scrierea a 20 de rezumate. Sau povestiri cum li se zicea pînă în clasa a V-a. Şi să fac povestiri nu prea îmi plăcea. Eram superficial, succint, scriam pe o jumătate de pagină tot Harap Alb-ul lui Creangă. De multe ori, maică-mea apuca să vadă rezumatele. Şi atunci mă punea să le refac. Că erau prea scurte. Aveam colegi care povesteau chiar şi fiecare schimb de replici. 😀 Eu nu. Eu treceam prin opere ca rapidu’ de Constanţa. Deşi îmi plăcea să citesc, uram ideea de povestire.
Copiii din ziua de azi au primit derogare. Ei nu mai au teme de vacanţă. Trebuie duşi la teatru, la teatrul de păpuşi, trebuie să se relaxeze, să aibă activităţi recreative. Ei îşi găsesc rezumatele şi referatele pe Google. Ori în condiţiile astea, nici nu-i de mirare că după vacanţa de vară, mulţi dintre cei mici uită literele. Sau şi mai grav, nu mai ştiu să scrie de mînă, fiind în schimb nişte mici experţi în Yahoo Messenger, pierzînd ore în şir în faţa calculatorului.
Şi uite cum am ajuns şi eu să îngroş rîndurile celor ce folosesc expresia „pe vremea mea”. 😀 Pînă la urmă eu nu regret timpul pierdut cu temele de vacanţă. Am avut numai de cîştigat din toată afacerea. 😉

Responses

  1. mie mi-a mancat zilele(de vacanta) culegerea de mate de Nita, Nastasescu si Anghel…Doamne cat o mai uram…

  2. Da.. uite că de Năstăsescu uitasem.. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

