Publicat de: ionutu | Februarie 6, 2009

Viaţa ca pe mess.

Yahoo Messenger. Pentru mulţi e mai second life decît chiar Second Life. Şi dacă faci un exerciţiu de imaginaţie oare cum o fi? Să-ţi ordonezi prietenii, colegii, toate cunoştinţele… într-o listă, în mai multe grupuri. Nu că de fapt n-am face-o deja, inconştient sau conştient, că de aia avem prieteni, care nu sunt chiar ca amicii, cunoştinţe care nu sunt chiar ca pilele, unii şi alţii care ar intra lejer la capitolul default „Others”.
Să poţi vorbi cu uşurinţă despre toate căcaturile fără să-ţi fie teamă că devii penibil. Sau atunci cînd ai scăpat porumbelul, să bagi iute un Smiley Face gen ” 😀 ” şi să deturnezi discuţia cu un Audible amuzant.
Să fii „availble” pentru cine vrei tu, sau să te lase toată lumea în pace pe motiv că eşti „Busy”. Să dai „sign out” cînd eşti obosit şi să te retragi fără să dai explicaţii nimănui.
Să ai „stealth settings”. Asta ar fi ceva, nu? Să-ţi pui statusuri cu ce faci, ca să nu te mai întrebe toţi cretina şi închizătoarea întrebare „Ce mai faci?” de parcă n-ar fi evident ce faci în acel moment. Să dai „buzz” în loc de bip.
Să fii singur între atîţia oameni, singuri.
Deja devin depresiv. Mă opresc aici.

Responses

  1. da

  2. păi?

  3. „Deja devin depresiv. Mă opresc aici.”

    Aşa: da!

    P.S. Ca la afişele cu N.T.S.M.

  4. ce nu înţeleg eu:

    – de ce să stai „busy” pe mess ?
    – ce rost are statusul „not at my desk” ?
    – dacă pleci de ce îţi laşi status „stepped out” ?

    adică, de ce să…cele de mai sus ???
    eu nu le văd rostul. eşti ocupat, înseamnă că ai treabă, eventual stai pe invisible. la ultimele două, închizi compu’…şi gata.
    mă rog, eu aşa văd toată treaba asta.

  5. Cred ca ne traim viata in de-ajuns pe internet si mess ca sa ne tranformam si timpul in care nu stam la calc intr-un format messenger face to-face! Messengerul, precum si alte forme de comunicare on-line ar trebui sa ne fie de folos numai cand vrem sa transmitem ceva rapid, sau sa vorbim cu rude/prieteni din alte tari.Pentru restul,ar trebui sa ne rupem 5 minute din timp sa comunicam pe cale orala I rest my case 🙂

  6. Dan,
    la asta mă gîndeam şi eu. Nu le înţeleg nici pe cele cu „DNFD – fak cuuuRaTZeniE!!!!!!!!”, „Papica”, „Somnik”, „mă phoot”…plm, etc.. Sunt puse ca lumea să vadă că respectivii au ce mînca, n-au ce lucra, au ce phoote? Zău că nu-i înţeleg.

  7. Preţioasa, 😉
    totul pleacă de la noi. Tu îţi rupi cele 5 minute? Eu da. 😉 E mai de apreciat o discuţie tete au tete faţă de un chat pe mess.

  8. Clar.Plus ca nici nu reusesc mereu sa surprind ce a vrut sa zica omul respectiv,nu auzi intonatia,nu vezi gesturile si deci o simpla propozitie poate lua o intorsatura anapoda.Dar sa nu deviez de la subiect,zic!

  9. Nu m-ar mira să aud de despărţiri din cauza mess-ului. Sigur cei ce-l folosesc zilnic au încercat şi asta. 😀

  10. @ Ionuţu,

    oricum, de departe se detaşează următorul status (nu din lista mea de mess, la altcineva l-am văzut) care zicea aşa:
    „vă rog fără buzz, ce faci, de ce nu răspunzi şi alte feluri de socializare, da?”
    şi cu asta am spus cam tot:)
    na, păi care să fie scopu’ de-aţi pune un astfel de status ?
    poate-am îmbătrânit eu şi nu mai sunt „în trend”:)

  11. Dan,
    păi de ce a mai intrat pe mess? Dacă nu se vrea căutat. 🙂

  12. nu cred că ai îmbătrînit (în poza cu profilul tău nu arăţi a moş). 😉

  13. @ Ionuţu,

    eh, eram şi eu modest:)

  14. Mess-ul nu prea se poate compara cu SL. Nu de alta, dar SL este o chestie complexa, exact opusul mess-ului. in general, un utilizator de mess ca aia descrisi de voi mai sus nu vor fi in stare sa se descurce, nici macar mental (cope with, la sensul asta ma refeream), cu SL-ul. Poate SL sa semene mai mult cu retelele sociale (hi5&co), ca sistem de organizare a unor interactiuni virtuale.

  15. gadjo,
    oricum ar fi, să nu-i subestimăm. 😉
    E adevărat, SL este poate cea mai complexă reţea ever, dar şi mess-ul are mulţi adepţi şi dependenţi. 🙂

  16. adeca fiecare suntem la o ‘casuta’/folder?
    pesemne ca o fi ca un petit univers (re)creat pe YM: cu planete, case, aliati, imperii, etc…
    da`tot am o dilema… universu` asta o fi monoteist, politeist, bigamist etc?

  17. je,
    ei..nici chiar.. 😀 E cum vreai matale.


Lasă un răspuns

Categorii

