Publicat de: ionutu | Februarie 12, 2009

Mama imbecililor

…este mereu gravidă în Romînia (vorbă grea auzită la Ciutacu). Am zis că eu nu o să tratez de nicio culoare cazul Marian Cozma. L-au dezbătut mult prea pe larg, poate mult prea mult decît trebuia, toate televiziunile. Mai mult sau mai puţin profesionist, mai degrabă fără nicio o urmă de decenţă pentru, în definitiv, moartea unui om, a unui om tînăr, tragedia unei familii.
Venit precum o mană cerească dar şi precum un blestem pentru miliţienii romîni, cazul din Ungaria a reuşit să devanseze (mediatic) cu lejeritate cazul de la Braşov. De ce şi precum un blestem? Pentru că spre deosebire de porcii noştri, buni de dau afară de altfel cînd vine vorba de rutiere, poliţiştii maghiari au reuşit să prindă făptaşul, în maxim două zile de la săvîrşire, ca să mă exprim ca la ştiri, ziare, mă rog.
Ca să revin la intriga ce m-a determinat să scriu acest articol: ca mulţi alţii, din păcate (şi promit să renunţ la el), am un cont pe hi5.com . Pe care de ieri pînă azi am primit o groază de invitaţii de a adera la un grup „In memoria lui Marian Cozma”. Iniţiativă specific romînească. Săptămîna trecută, nu erau prea mulţi care să fi auzit de acest sportiv. Azi, grupul respectiv numără peste 85000 de mii de membri. În mai puţin de două zile. Iar discuţiile de pe grupul respectiv nu mai ţin demult de Marian Cozma. Se împart între cei ce doresc „moarte ţiganilor” şi cei ce doresc „moarte ungurilor”. Nimic mai ruşinos, mai inuman, mai penibil, mai degradant, mai manelistic.

marian-cozma11

Concluzia mea: omul nici nu a fost înmormîntat şi deja a fost uitat. Refuz să ader la asemenea porcărie, din respect pentru tragedia acelui om. Dumnezeu să-l odihnească!

Responses

  1. Contul de hi5, daca-l tii numai pentru prieteni e ok, blochezi accesul celorlalti si gata! E bine sa te mai delectezi din cand cu pozele prietenilor ;).
    In alta ordine de idei, ce se intampla acum,dupa moartea sportivului e tipic romanesc. Gen :”dupa razboi multi viteji se arata”. Niciodata nu se ia atitudine inainte de a se intampla o tragedie.

  2. Precious,
    asta nu e o scuză pentru invitaţii la alte tîmpenii umanoide gen „moarte unora”, „afară cu alţii”. Poate că grupul are ca fond o cauză, să-i spunem nobilă, aceea de a comemora moartea unui om. Însă ce se scrie pe el este boală curată. Şi ştii ce mă sîcîie cel mai tare? Că cei ce se exprimă acolo sunt foarte tineri. Ceea ce mă pune pe gînduri. Xenofobismul şi rasismul au un viitor. 😦

  3. noi, românii, rezonăm pozitiv doar atunci cînd evidenţa unor fapte sau întâmplări sunt aşa de clare şi uşor de văzut, încât ne muşcă de cur.
    altfel…n-avem nicio apăsare-n ceea ce priveşte omul de lîngă noi. avem apărători, cum au caii la ochi…vedem doar ce ne place, sau ceea ce credem noi că „e bine de văzut”.
    suntem un popor din care cîteodată mi-e ruşine să spun că fac parte, dar poate sunt eu prea exigent.
    cît despre aderarea aia pe haifaiv, ce să zic, poate în prima fază s-a vrut a fi „ceva bun”, dar am reuşit să aruncăm cu rahat în ventilator şi de data asta. păcat.

  4. Dan,
    deci da.

  5. Faci pariu cu mine ca daca un handbalist ungur era omorat in Romania politia nu ii prindea pe criminali si nu se dezbatea cazul atata in Romania?

  6. Andrei,
    nu fac pentru că s-ar putea să-l cîştigi. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

