Publicat de: ionutu | Martie 17, 2009

N-am mai scris.

N-am mai scris nimic zilele astea, din respect pentru voi, cei ce mai intraţi şi pe aici din timp în timp. Mă refer aici strict la cei ce revin. Pur şi simplu sunt într-o pasă proastă, nu mă aud gîndind, inspiraţia e plecată undeva cu pluta, departe-departe. V-aş insulta inteligenţa dacă forţaţi de politeţe sau curiozitate, aţi citi textele mele scrise în absenţa inspiraţiei. Promit să revin subit, pe neaşteptate, cu texte noi, opinii, păreri. Sunt sigur că n-o să-mi duceţi lipsa, în fond sunt poate peste 30.000 de bloguri numai în România, ne zice Flavius.
Poate cînd am să revin, am să regîndesc puţin politica publicării articolelor mele. Poate am să scriu unul, hai două articole, pe săptămînă. În fond, scriu pentru mine, mă ajută să mă descarc, să-mi explic mie cum e lumea.

***

Nu mai pot cu „nunta”. Am ajuns să detest conceptul dar şi cuvîntul „nuntă”. De ce? Nu pentru că şi eu aş fi în ipostaza asta, o „nuntă” în viaţa mea fiind mai mult decît iminentă. Nu vă pripiţi în a arunca cu piatra, îmi iubesc fata, pe Dora, iar poziţia noastră referitoare la acest gest („nunta”) este că nu-i altceva decît o simplă formalitate, făcută de fapt că aşa vrea mama şi tata, neamurili, soţietatea. Iar la romîni, „nunta” e sfîntă. Atîta de sfîntă-i încît ca să-ţi hrăneşti neamurili într-o sală mai acătări, tre’ să cauţi şi să rezervi această sală cel puţin cu un an juma’ ‘nainte. C’mon..într-un an jumate se pot întîmpla multe în viaţa unui om. Ştim doar că viaţa este complicată şi plină de multe alte aspecte.. Again, şedeţi blînzi, nu este şi cazul meu: eu mă însor cu Dora, atîta timp cît ea se mărită cu mine. 😀 Uite cum sunt eu funny. Dar da, fenomenul „nuntă” mă îngreţoşează, mă sperie, mi-i deja lehamite de el. Vă dau o temă: imagini de la „nunta” la romîni. Încep io. Ghiolbanii transpiraţi îmbrăcaţi în cămăşi de plastic şi pantaloni de stofă cu manşetă. Naşa şi compleul ei. Mireasa încorsetată la maxim doar-doar o încăpea în rochia penibilă şi comună: albă cu ditamai crinolina tărătă prin noroi, dacă a plouat în noaptea dinaintea nunţii. Bretonul dat cu fixativ şi omniprezentul coc al mireselor de la noi. Unchiul sau vărul, mă rog, care se îmbată primul şi se face de căcat pe el, stricînd pe alocuri şi din sfinţenia momentului. Mercantilismul şi fiţismul nuntelor autohtone. Etţetera, etţetera. Continuaţi voi.

***

Vi se pare ciudat să vă salutaţi părinţii cu „bună ziua”? Cunosc oameni ce-şi salută şi tatăl cu „săru-mâna”. Ori eu unul, folosesc „săru-mâna” numai pentru femei. Nu pot să-i zic „săru-mâna” lui taică-miu. Sună aiurea din gura mea. Aşadar, „bună ziua” la bărbaţi, „săru-mâna” la femei. Greşesc eu undeva? Dezbateţi, deci.

Responses

  1. Comentez doar la ultimul paragraf.Nu mi se pare deloc ciudat sa dai cu saru-mana la femei, mai ales daca esti barbat.Tuturor femeilor,nu numai celor mai in varsta.Eu desi am 23 de ani inca mai salut femeile trecute de 60 cu saru-mana si pe mama care e exceptia ne-trecuta de 60 🙂 Ce nu mi se pare ok e „saru-mana parinte” si chiar sa i-o saruti…Deci, in concluzie “bună ziua” la bărbaţi, “săru-mâna” la femei.

  2. Preţioasă,
    păi asta zîc şi io: săru-mâna la tanti, bună-ziua la nenea. Ciudat e să zici săru-mâna la bărbaţi, mai ales la ăia care nu e popi. 😀

  3. In primul rand buna ziua! 😛

    1. Scrie cand ai tu chef si inspiratie si ceva important / interesant / amuzant sau cum vrei tu! (mereu am mers pe principiul, frate, daca n-am nimic de zis, mai bine tac)

    2. Exista si nunti frumoase si iesite din tipar. Eu de exemplu, as vrea sa am pantofii, buchetul, unghiile si buzele rosii 😛 (e doar o idee, si tot e altfel fata de ce vezi de obicei… totul spalacit, impecabil, „feciorelnic”…) … Si, din pacate, cu pregatirile de nunta poti ajunge la balamuc. 😀 Daca ai nevoie de ajutor, zi-mi, am o prietena care cu asta se ocupa si a mai facut nunti in Brasov.

    3. Sarumana la tanti, buna ziua la nenea. In cazul meu, buna ziua la multe tanti… sarumana la alea care merita! 😀

  4. Sărna Ada,
    pentru vorbele frumoase. Am observat că ţi-ai schimbat gravatarul. 😉
    Sper să ne iasă aşa cum vrem fără prea multe complicaţii..în sensul că io visez să fiu ginerică în blugi şi sacou, iar invitaţii să vie îmbrăcaţi foarte lejer, ca la un chef, nu ca la o obligaţie. Ţinem legătura dacă e să apelăm la prietena ta.
    Ţie îţi doresc să-ţi iasă întocmai precum visezi. 😉

  5. 1. Încerc şi eu acelaşi sictir la mansardă, sper să-mi treacă.
    2. Când o să-mi fac nunta, sigur n-o să mi-o fac să-i îndestulez pe meseni şi să le placă alor mei sau alor ei. Fazele astea în care intervin părinţii (sau socrii. depinde, de la caz la caz) în nunta ORICUI, sunt de rahat, nu sunt decât frustrările lor. Adică se merge pe sistemul „dacă eu n-am avut nuntă frumoasă, măcar copilul meu să aibă”. GREŞIT !!!
    Nunta se face şi se organizează în proporţie de 100% de către EL şi de către EA. Asta mi-e părerea pe care-o scriu şi susţin.
    3. „Săru’mâna mamă, săru’mâna tată” e folosit foarte mult în Sud, la olteni.
    Aşa că sărutmâna doamnelor (DOAR Doamnelor)şi bună ziua domnilor (DOAR Domnilor). Restu’ să se salute singuri în oglindă să vadă dacă-şi răspund la salut.

  6. Dane,
    ai cuvintele la tine, ca întotdeauna! 😉 Bună ziua, domnule! 🙂

  7. 1. sa scrii „cuvinte goale, ce din coada au sa sune”… mai bine nu! Ma simt mai respectat asa (chiar daca intru de cateva ori pe zi, poate – poate…) decat articole degeaba.

    2. Nunta mea a avut cca 50 de meseni, si asta pentru ca au vrut ei sa vina. Noi am invitat familiile si prietenii – cca 20 in total. Si ne-am ofticat ca s-a umplut sala. Dar macar ne-am ales cu 4 servicii de „cristal de Bohemia” (unul chiar rosu) pe care le-am facut cadou soacrelor si o masina de tocat carne de-aia mare, de fixat pe banc. Plus nu’sh cate cearceafuri.

    3. La „sar’na” mai bine nu ma pronunt.

  8. Eeee, cetăţene
    niciodată nu strică să ai cîteva aşternuturi în plus. Cînd ne-am mutat împreună, eu şi iubita mea, aveam doar o singură lenjerie de pat. Cînd a trebuit s-o spălăm, am fost nevoiţi să dormim o noapte fără cearceafuri. A fost crunt! 😀
    Bună ziua şi lui matale! 😉

  9. so:
    1. scrie cand ai chef, ca trebuie sa fie de placere nu de obligatie 🙂
    2. eu sunt impotriva casatoriei, si am aceeasi viziune gri, precum a dvs. ani la randul am refuzat sa merg la nuntile rudelor, dar am fost acu vreo 2 ani la nunta unor prieteni si mi-a placut. chiar m-am distrat, desi am fost de una singura si nici nu cunoasteam prea multe lume. asa ca, trebuie sa iti lasi imaginatia sa lucreze in mod pozitiv 🙂 si daca vrei o mana de ajutor, cry for help, ca nu degeaba am firma care face si asa ceva
    3. la mine toata lumea, inclusiv bunica-mea intra la capitolul hello si bate 5-ul :))

  10. hello Clau! 😉

  11. Am zis tot timpul sărumâna bunicului, bunicii şi mamei. Cu taică-miu vorbesc cu „salut” sau „servus”. El mi-a atras atenţia că sărumâna se zice la popă. No, omul se vrea încă tânăr 😀

  12. Buna seara!
    1 Am trecut si eu pe-acolo, stiu cum e. Cand iti vei regasi puterile nu vei stii ce sa faci mai intai cu ele.
    2 Te invit la o nunta? :))
    3 Buna ziua/seara 😉

  13. eftimie,
    aşa mă gîndeam şi io (adică aia cu săru-mîna la dame şi la popi). 😉

  14. Cipri,
    te însori?

  15. Ionuțu, inca nu 🙂

  16. Da, mi-am schimbat avatarul… la Roblogfest m-a sunat special din cirpu Nasa (Anestisia) sa-mi spuna ca nu ma „avantajeaza” poza si s-o schimb 😆 . Cum sa n-ascult de nasa?! 😀

    Merci pentru urari, mai am ceva pasi pana acolo, asa ca inca nu e cazul. Cred ca o sa scriu despre niste nunti, nu de alta, dar exista multe bridezilla’s… una din ele a fost o prietena, care, pana cand n-a probat 50 de rochii, nu s-a hotarat. Si eu am mers cu ea… 😀

  17. cirpu = Cipru (sorry) 😀

  18. 50?! Nu pot să cred.. 🙂
    Mi-a plăcut sloganul de pe tricoul dedicat lui dono. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

