Publicat de: ionutu | Aprilie 13, 2009

Săptămîna mare.

Nici nu-am trezit bine din cheful de revelion, ca să mă îmbăt la loc de sfîntul Ion, şi apoi mahmur, să beau cu colegele de birou de 8 martie. Timpul ăsta trece iute, mult prea repede pentru mine. Cînd eram copil, timpul se împărţea în trimestre, apoi semestre, şi vacanţa de vară. Acum se împarte în iarnă şi vară. Cînd îmi iau de obicei concediu.

Cum spuneam, m-am trezit de dimineaţă taman în prima zi a Săptămînii Mari, săptămînă ce precede la ortodocşi, Paştele. Cum nu sunt de felul meu vreun habotnic, mi-am făcut rapid un ochi prăjit de post cu garnitură de bacon, şi ea, tot de post. Şi stam şi mîncam şi mă gîndeam la însemnătatea ce o poartă pentru mulţi dintre noi această mare sărbătoare. Se zice că în Săptămîna Mare sau cea a patimilor, drept credincioşii îşi curăţă casele, ţin post, şi merg la Sfînta Biserică. Unde se spovedesc şi se împărtăşesc, devenind astfel mai curaţi în faţa Domnului. Eu, îndrăcitul, n-am mai fost la spovedanie şi împărtăşanie de prin clasa a V-a, cred, cînd m-am dus tot de gura mamei.

Ţin minte că m-am dus atunci însoţit de nişte colegi de clasă ce au rîs de mine pe motiv că eu i-aş fi dat popii pentru spovedanie doar 10000 de lei (adică 1 leu în zilele noastre) şi de-aia popa s-ar fi uitat chiorîş la mine şi altfel la ei care au dat cîte 50000 (adică 5 lei în zilele noastre).. Mi-a rămas de pe atunci un gust amar şi mărturisesc că nu m-am simţit nicio clipă mai curat sau mai bun după efectuarea sfintelor taine bisericeşti..Deşi de credinţă nu pot spune că duc lipsă.
Am început de atunci să mă uit cu dispreţ şi cu silă la drept credincioşii pioşi ce aprindeau lumînări la vii şi la morţi, pupau mîna popii şi sărutau icoanele, după care cu aceeaşi, aş putea spune „habotnicie” băgau variante la loto prono şi se înghesuiau în cîrciumile infecte de cartier. Duduile, desigur că îşi continuau îndeletnicirile casnice şi bîrfele de cacao la care luau parte cu aceeaşi constanţă cu care mergeau şi la slujbele de la biserică.

Apoi mi-am adus aminte că tot această perioadă, este una a iertării, a bunei înţelegeri şi a apropierii dintre oameni. Şi am început să rîd, gîndindu-mă subit la cîteva persoane pe care eu le-am iertat de 77 de ori cîte 7 (asta e cifra Nazarineanului) la viaţa mea, acordîndu-le tot de atîtea ori şanse şi circumstanţe atenuante ce au stat la baza declanşării aşa-ziselor conflicte dintre mine şi ele. Culmea, eu păcătosul am întins de prea multe ori pipa păcii către unii şi alţii, oameni cu mai multă frică de Dumnezeu decît mine, oameni ce asistă la toată slujba de Înviere, nu doar se duc să ia lumina, aşa cum fac eu. Dar lucrurile astea, ţin de altă discuţie..

În continuare, cred că am rămas copilul ce i-a dat popii doar un leu, fără să se gîndească vreo clipă că ar fi prea puţin sau prea mult. În continuare, sunt de părere că să ai credinţă nu se rezumă la o contabilitate a participării la slujbe sau la de cîte ori ţii postul miercurea sau vinerea. În continuare cred în Dumnezeu. Aşa că vă doresc de azi, de luni, o săptămînă cît mai bună şi nişte sărbători cît mai fericite! 😉

Responses

  1. Mulţam’ fain de urări, chiar daca e 13! 😉

  2. Pai deh, dac-ai trece mai des pe la biserica si ai pompa mai mult in buzunaru’ popii poate n-ai mai calca in rahat de caine, te-ai gandit la asta? 😛

  3. tiii!! la asta nu m-am gîndit… 😀 Ai dreptate! 😉

  4. eu mi-am propus să ţin post săptămâna aceasta…dar azi am avut o zi de aceea în care îmi venea să dau cu toată lumea de pamânt, creştineşte vorbind. nu prea îmi iese dar sunt pe poziţie.


Lasă un răspuns

Categorii

