Publicat de: ionutu | Aprilie 21, 2009

Gringoleţii hr-işti

Li se mai zice şi „recrutări” (din englezescul „recruiter”) şi-i găseşti în firmele romîneşti de resurse umane. Rareori recrutori, rareori profesionişti sau profesioniste. De cele mai multe ori piţiponci şi fîţe depresate ce au mîncat cîte-un sandviş pus de mami, în spatele facultăţii de psihologie din oraşul lor, şi brusc, s-au trezit ca dintr-un vis, mari experţi în resurse umane. Sau HR cum le place lor să zică, în argoul lor „profesional”.
Sunt genul de indivizi care clasifică şi caracterizează un om, pardon, resursa umană, după o simplă aruncare cu privirea pe un CV. Superficiali şi suficienţi cu ei înşişi, sunt puşi să gestioneze rotiţa cea mai importantă a întregului sistem ce stă la baza unei societăţi: oamenii, forţa de muncă. Pentru că degeaba ai capital, dacă n-ai pe cine să pui la muncă.
Ori băieţii şi fetele astea, ce fac? Lucrează în aceste firme de plasament mai degrabă, şi mai puţin de recrutare, folosesc teste total anapoda faţă de modul cum le-au fost lor predate pe la training-uri, şi, uneori, în vanitatea lor de oameni slab pregătiţi (învăţămîntul superior din România, deh..) mai fac astfel de topuri:

Top 10:

1. Responsabilitati: Vinzator. „Am dormit bine acolo, ce sa zic? Parintii lucrau amindoi, eh, ce vremuri erau atunci. Si pisica zbura.”

2. Atasament la CV – „Motto: Se-ntampla-oare-o crima/ Sa-ti pui gandurile-n rima…?!” + 3 poezii: mama mea, pisica, Reteta unui om perfect, Toamna

3. Mini Interviu: Care este cea mai mare realizare a ta de pana acum? „Am ajuns la 30 sanatos”

4. Studii:
– studii privind conservarea prin congelare a materialului seminal de caine;
– lucrare de licenta in comportament sexual premarital.

5. Mini Interviu: Domeniul de interes era Vanzari. „Sunt potrivit pentru…..mai mult aici

Şi ni le trimit apoi nouă, sub formă de spam, că ca să ne amuzăm şi noi, de cît de proşti e unii.

Eu le zic aşa, ca după o mare sărbătoare..: să vă ia dracu’ bă! Pe voi şi pe Liviu Dumitraşcu cu cele 10 reguli de completare a CV-ului sau cele 34 de greşeli la un interviu..!

Responses

  1. Asa e ca se cred foarte interesanti cu micile lor ghiduri in care sunt explicate metodele completarii CV-ului?

  2. Păi mai pun şi ei întrebări tâmpite de genul: unde te vezi peste 5 ani? „Doing your wife!”. Cu cât ajută pe un angajator răspunsul la întrebarea „Care este cea mai mare realizare a ta până acum?” Cred că şi Brâncuşi ar fi răspuns la mişto la întrebarea asta.

  3. Eftimie,
    aşa e. Brâncuşi oare ce ar fi zis la întrebarea asta? 😀

  4. Nu realizeaza ca si ei sunt o rotita, insignifianta, de cele mai multe ori.
    Firme de plasament ? As zice vanzatori de sclavi.
    Testele sunt complet idioate. O alta metoda de a eticheta omul. Ca si CV-ul. Daca te pricepi la compuneri si la auto-lauda, e bine.

  5. Si tu esti in baza lor de date? Nasol

    PS, daca nu-s sigura ca’s om ce tre’ sa fac?

  6. Athe,
    păcatele tinereţii, maică.. 😀

  7. Adevaru’ e ca_cate unele chestii te urmaresc toata viata.

  8. Una dintre ele e umbra. Ea e tot timpul la piciorul tău. Iar în cazul nostru, fiind unul mai special, ne urmăreşte şi ghinionul de a locui în această minunată ţară, în care toate merg ca pe roate. 🙂

  9. Situatia nu-i chiar crunta… daca ai ochelari cu lentile reouze. Sau neste tranxene. La purtator.

  10. Lentile roz? Hmmm.. poate ar trebui să-ncerc şi eu. 😉

  11. Mda… e clar ca unu’ care merge la un interviu si nici macar nu stie care i cea mai mare realizare a lui, i un idiot!!!

    Am sustinut vreo 5 interviuri cu persoane HR din firme din Franta (nu multinationala venita aici, ci chiar firma de acolo), Belgia si Olanda. Stiu, nu o sa va vina sa credeti, dar chiar am fost intrebat: „care e cea mai mare realizare a ta” si „unde te vezi peste 5 ani”.

    O persoana cu un minim de gandire pshio-sociala ar vedea ce se ascunde in spatele acestor doua intrebari. Dar noi, rumanii, cum ne latra unu cu o chestie ce ne deranjeaza, i bagam pe toti in aceeasi oala, nu-i asa?!
    Uite cam cum gandeste rumanul:
    TOTI PROFESORII DORM LA ORE. TOTI PROFESORII FAC AVANSURI ELEVELOR. TOTI MEDICII IAU SPAGA. TOTI MEDICII SUNT MACELARI.

    De ce?! Pentru ca am ajuns ca americanii, sa ne uitam doar la stirile de la ora 5 si sa nu mai vedem prin perdeaua asta care ni se trage peste oki. Problema e ca, spre deosebire de americani, noi ne balacim si ne complacem intr-o mahala mocirloasa!

    Si ne mai place un lucru: sa credem CA „CA la noi, la nimenea!” Sula! Deschideti okii si vedeti, nu doar priviti!!!

    PS: Nu va obositi sa va dati mari psihologi dandu-va cu parerea ca: „esti si tu vreun HR-ist, mancator de sanviciuri puse de mama, care sare in apararea lor”, pentru ca v-ati insela. Sunt inginer.
    Si inca ceva, ca iti demonstrez ca nu esti in tema cu subiectul: DE CAND I RUSINOS SA MANANCI SANDWICH-uri PUSE DE ACASA?!?!?! Ori vei fi si tu vreun „mec”-ar sau vreun „cafece”-ar pe care, ca sa scape de el, parintii il trimiteau la fast-food sau il puneau in fata televizorului?!?!?!

  12. Madcat,
    mă tem că eu sunt prea imbecil ca să înţeleg subtilitatea psihologică a întrebării unde mă văd peste 5 ani, şi ca atare, din tocmai această inferioritate a gîndirii mele imbecilizate, a fost generat acest articol.
    By the way.. tu.. unde te vezi peste 5 ani? 😉

    ps: nu-i nimic rău în a mînca un sandviş de acasă, problema intervine atunci cînd ajungi la 30 de ani (sau aproape de vîrsta aia, oricum) să-ţi pună tot mama sandvişul. Ori eu nu mă pot simţi pe deplin „evaluat” de către un astfel de „recruităr”, pe care mai degrabă l-aş întreba eu, unde se vede peste 5 ani..

  13. Am inteles… deci trebuie ca totul sa se incadreze in tipare/stereotipuri: 90-60-90, blonda-i curva, ala cu ochelari i tocilar, hainele de firma sunt cele mai bune, sa fumezi e cool, daca nu bei alcool nu esti barbat, daca-ti pune altcineva mancare esti… ce?!

    Asa suntem instruiti sa gandim: dupa tipare. Este mult mai usor asa sa fim si noi, la randul nostru, incadrati in niste tipare.

    Ceea ce nu inteleg io, este: cum poti tu sa te plangi de faptul ca esti incadrat in tipare (nu?! ca doar asta se intmapla la interviuri) de un om pe care, la randu-ti, tu il incadrezi intr-un tipar („mancatorul de sanvis pus de mama/bunica/nevasta/tata/sora/catelul/purcelul samd)?!

    Adica, aratam cu degetul, dar nu ne convine cand suntem aratati. Poate tu cunosti o persoana anume despre care vorbesti, un incompetent intretinut de ma-sa, ajuns prin pile mare scula in bascula pe post de recrutar si care se crede mare smecher. Eh, in cazul asta, ti-as da perfecta dreptate!!!!

    Dar, sa stii ca si eu am prieteni recruiteri, excelenti profesionisti, care unul locuieste cu parintii si isi pune sau singur sau i mai pune ma-sa mancare iar celuilalt i pune nevasta mancare.

    Anywayz, sper ca am gasit modul ok de a ma exprima ca sa intelegi cum trebuie ce vreau sa spun…

    PS: primesti chiar atat de multe spam-uri incat sa pui mesaj de validare?!?!?! Sau „e la moda <>”?

  14. Madcat,
    cîte puţin din toate aş spune. Nu mă îndoiesc că există şi excepţii în practică, în fond vorba aia cu pădurea fără uscături e total adevărată. Nu-i nimic rău în a-ţi pregăti altcineva pachetul cu mîncare. Repet, problema mea se află în ipostaza în care un recruiter mediocru (cum sunt mulţi, dar nu toţi!) ce locuieşte încă în casa părinţilor (doar din comoditatea pe care i-o oferă adăpostul călduţ al căminului parental) pune cu nonşalanţă întrebări dintr-acestea stereotipice..

    ps: am activat moderarea primului comentariu din pricina unui binevoitor ce arunca cu căcat în mine la modul cel mai gratuit. Avînd această opţiune activată, îmi place să cred că deţin un relativ control al comentariilor.

  15. Am inteles cu textul de validare… oricum, nu sunt de acord, din punctul meu de vedere. Io la mine, am dat frau liber oricui sa zica orice… Pielea mea… sa tinem internetul liber cat se mai poate! Troli sunt peste tot si toti au o parere, mai mult sau mai putin gresita. Ideea i sa i faci sa inteleaga cum vezi TU lucrurile, sa i faci sa invete ceva din ce zici tu si sa inveti si tu ceva din ce zic ei! 🙂

    Sa stii ca intrebarile alea isi au rostul lor, nu trebe sa ti zic io asta, banui ca o stii deja. Io am invatat ca nu e bine sa judeci, in necunostinta de cauza. Buni sau prosti, cu sau fara experienta, poate ca oamenii aia stiu sa te citeasca din intrebarile pe care ti le pun… inca o data: incompetenta nu ii scuza.

    Apoi, am incercat sa caut analogii de genul: antrenori buni care nu au jucat fotbal profesionist, compozitori care nu au vocatie la un instrument (una e vocatia si alta e cunoasterea), si am gasit cel mai bun exemplu atat de aproape de noi: taranul roman.

    Si o sa iti dau comparatia asta, ca sa accentuez faptul ca daca un om e schiop si iti explica tehnica alergarii, nu inseamna ca spune bull-shit-uri.
    Pe vremuri, taranul roman era un om fara carte (taranul adevarat, nu cocalarul de azi). Dar inteligenta si cunostintele lui fie mostenite, fie dobandite prin experienta de viata, ii pot incuia pe multi „eruditi/experti/savanti” ai zilelor noastre. Nu iti dau exemple, sunt sigur ca stii si tu o mie!

    Anywayz, hai ca zicem acelasi lucru, deci, pun punct aici debitarilor mele!

  16. Ah, scuza-ma, io nu vorbeam de „moderarea primului comentariu” ci de cuvantul ala pe care trebe sa il scriu ca sa imi postez comment-ul.

    Cuvant anti-spam: (obligatoriu)*
    Esti om? Scrie textul din imagine ca sa fiu sigur.

  17. mnoa cuvîntul anti-spam vine la pachet cu blogul moca găzduit de ăştia de la haipa.ro… n-am cum să-l scot.. şi e penibil pentru că şi cînd sunt „logat” ca admin, tot trebuie să-l scriu că să pot răspunde la comentarii.. 😀 :))


Lasă un răspuns

Categorii

