Publicat de: ionutu | Aprilie 27, 2009

Nici nu mai ştiu de ce să mă „indign”

Cînd a început să plouă, vineri, m-am bucurat cu toată fiinţa mea de vreo 90 de kile. Zău. Mă bucuram că plouă, poate aşa să mai stea lumea în case, să nu ia parte la ţigănia numită Zilele Oraşului În Care Locuiţi (Braşov, în cazul nost’).
Ca în fiecare an, aceeaşi paradă obosită, cu acealeaşi maşini de epocă, aceleaşi 3 autobuze făcute la Roman, aceleaşi feţe, aceleaşi lalele (pentru că ies din aceiaşi bulbi), acelaşi rahat, nici măcar altă pălărie. Ca-n filmul ăla, cu cîrtiţa, leitmotivul vieţii mele banale, Groundhog Day.
Nici n-am mai ieşit din casă de data asta. M-am uitat la deschidere pe tv. L-am văzut pe dom’ primar Scripcaru cum se behăia…pardon, lăuda, cum că în 2013 la Braşov se ţin jocurile olimpice de iarnă pentru tineret. Şi stam şi mă-ntrebam bovin, ce-are sula cu prefectura? Adică mulţimili aşteptau să cînte Elena Ghiorghe, şi edilul lătra despre nişte chestii ce se vor petrece undeva peste vo’ 4 ani..Şi dacă tot e să fie jocuri olimpice, cu ce dracu vin sportivii ăia în minunatul nostru oraş, judeţ? Stau la coadă pe Comarnic, la un loc cu bucureştenii veniţi în weekend la munte pe valea Prahovei sau în Poiană? Pentru că în felul în care stau acum lucrurile, nici autostradă, nexam aeroport, pentru Braşov. Dar noi iubim Braşovul.

*****

Cică în Braşov ar fi înregistraţi vreo 16000 de şomeri. Autorităţili au organizat bursă. În care au scos la bătaie abia vreo 600 şi ceva de locuri de muncă. Să vedem: 16000 de şomeri, cca. 600 de posturi. La „bursă” puteau veni şi şomerii neînregistraţi şi cei care au un loc de muncă, dar sperau să găsească ceva mai bun. Bursa se ţinea de la 9 la 12. Bun aşa. O demisie, ceva, aud? Cui îi pasă? Doar am avut juni şi zilele Braşovului. Mici şi bere cît cuprinde. Pasca’ mamii ei de criză. Noi să fim sănătoşi. Şomeri? La muncă, nu la burse.. C’aşa-i românul cînd se-nveseleşte.

*****

Ce deducem noi din articolul ăsta al meu? Că sunt un Grinch care vrea să fure sărbătoarea oraşului, că nu-mi place de primar, că urăsc românii, că nu sunt şomer, că nu iubesc Braşovul, că sunt un frustrat, că nimic nu mă mai poate indigna.

Binili invinge! O săptămînă faină. Sau ce-o mai fi rămas din ea, că se lasă iarăşi cu minivacanţă.

Responses

  1. Pai normal, toate femeile din lume stie ca binili invinge.O sapt frumoasa si o minivacanta reusita!

  2. Hai ma c-o fo’ fain la juni. Ingramadeala mare, cai bezmetici, juni cu ochii carpiti de…. somn (de remarcat brasovechenii, aia macar au reusit sa para grup de calareti). Da’ cel mai fain lucru din toata afacerea asta a fost miniconcertu’ celor de la filarmonica si opera.

    PS, cand am vas’t coada de la casa armatei am crezut ca se da ceva gratis.

    Da’ binili invinji! O saptamana mirobolanta sa ai.

  3. Servus…
    Binili învinji? 🙂 Aşa suntem noi, optimişti şi ne mulţumim cu puţin circ şi puţină pîine… Tot mai puţine din fiecare… Junii, sa zicem şi să sperăm ca mai este ceva de capul lor desi parcă a tunat şi i-a adunat pe unii şi interesant ar fi de văzut cît de… „juni” mai sunt. În rest însă, de toată jena… Noroc cu mr. Dean ca ne mai arata cum se face show… Suntem departe, departe, cu toata imbulzeala de pomana a celor ce credeau ca ar putea vedea si altceva…
    Cele bune!

  4. Blestemul mioritic, domnii mei. :))

  5. Hai măi că mie îmi plac lalelele…şi magnoliile…şi porumbeii…
    Eu am fost la un mititel şi la o berică că a trebuit să arăt şi la alţii ce se intâmpla pe la oraş… în rest să fim sănătoşi!
    Ah iar au apărut terasele…:( ca ciupercile după ploaie.


Lasă un răspuns

Categorii

