Publicat de: ionutu | Aprilie 29, 2009

Time-out pentru o carte.

Sau poate mai multe. Dintr-o dată simt nevoia să citesc. M-am apucat de recitit Cel mai iubit dintre pămînteni, romanul emblematic al lui Preda. Marin Preda, pentru mai tinerii şi mai tehnologizaţii posibili rătăciţi pe aici datorită vreunei căutări pe amicul Google, este autorul romanului Moromeţii, alt roman emblematic pentru literatura noastră. Căutaţi dragi utilizatori 2.0 pe Google şi Wikipedia, cu siguranţă o să găsiţi mai multe acolo.

Ciudat, mi s-a părut că o citesc pentru prima dată, atît de mult poate conta vîrsta la care citeşti o carte. Pasajele lungi, filozofice, ale lui Petrini, peste care obişnuiam să sar cu uşurinţă din plictiseală şi comoditate, sunt cele care mă atrag acum. Intriga romanului mă atrage suficient de tare, încît să iau o pauză din blogărit, pentru a mă putea dedica lecturii. Cine ştie, poate apoi îmi vine cheful de re-citit şi ceva din Dostoievski. Poate şi ceva de Garcia Marquez. Atît sunt de scîrbit de prezentul tv, radio şi uneori redundanţa blogosferică. Iau o pauză de mine, evadez într-o altă lume.

Pînă ‘oi reveni, vorba mondenului Bendeac: vă pup, vă iubesc şi vă respect!

*****

Să vă arăt şi vouă ce m-a şocat azi:

Se pune cineva d’andărătul vreunui rusnac cu mutră dubioasă de KGB-ist?

Responses

  1. Iti recomand „Dama cu camelii” daca nu ai citit-o.Mie mi-a placut mult.

  2. Am citit mai multe articole d’ale tale si as vrea sa-ti povestesc cate ceva. Poti sa publici comentariul meu sau poti sa-l tii pentru tine. Mie mi-e absolut indiferent, pentru ca iti transmit, cu toata sinceritatea, parerea mea.

    Nu conteaza cine sunt, ce stiu sa fac sau ce trecut am. Tot ce imi doresc este sa emit o parere. Asadar, nu mai pot! Cred ca esti putin victima colaterala, dar e si vina ta ca scrii si te expui. Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca s-ar putea sa „te citeasca” si unii care mai au habar ce-nseamna sa scrii. Gandeste-te la asta!

    OK, esti un om care stie sa puna o cratima si care respira intr-o nemultumire legitima fata de rigorile unei societati corupte. Bravo! Esti indreptatit si rezonez, 100%, la punctele astea! Totusi, pot sa iti transmit ca nu ajuti cu nimic pe nimeni, nici chiar pe tine. M-am saturat de blogerasii astia mici, ca „mici” sunt si aia care au un milion de accesari, care isi dau cu parerea despre orice si vor sa mai para si interesanti, simpatici si vrednici formatori de opinii. Imi place ca incerci, dar se vede ca te cam straduiesti si, ca un om care apreciaza arta si cultura, te rog sa renunti. Sincer, strici totul cu trufia asta ieftina si cu senzatia perpetua ca esti centrul universului. Se simte din scrisul tau ca esti nesigur, meschin si mic. Nu stiu daca si fizic, dar esti mic in gandire. Ai momente de luciditate, dar le eclipsezi cu mirosul putregaiului care te macina. Ai putea sa-l cultivi -pe el, putregaiul-, si sa faci din tine un actor puternic pe scena senzatiilor dure, dar mi-e teama ca nu esti nici Bacovia si nici Minulescu, asa ca acest „ai putea” va trebui sa-l transformam, impreuna, in „n-ai sa poti niciodata”. Daca totusi ma vei ignora si vei continua sa scrii, ceea ce banuiesc ca vei face, pentru ca esti slab, am sa te rog sa folosesti mai putine paranteze si sa fii mai cursiv. Evita porcarioarele alea de diminutive si treci, mai dur, in lumea metaforelor. Daca reusesti. Considera asta o lectie privata despre ce insemna sa scrii. Uite-te in jur si inceteaza sa te compari cu ce vezi prin ziarele voastre locale sau la televizor. Aia nu se cheama „scris”. Cum nici asta ce faci tu nu se numeste asa. E o pierdere de timp. N-ai nimic special. Esti fad. Pacat, pentru ca sigur nu esti prost, dar asa pari lumii largi. Acum pot sa ma laud si eu cu cate am citit si cate gropi am numarat?

    Cu respect,
    nimeni

  3. Acid sulfuric. Mereu mi-a plăcut formula asta chimică. Mi-a plăcut cum arăta scrisă, mi-a plăcut ce reprezenta ea. Un acid al dracului de periculos în mîini neiniţiate. Ţi-am aprobat comentariul, prietene H. La asta nu te aşteptai, este?
    N-oi deţine eu piatra filosofală în materie de scris şi de blogăreală, dar un lucru e cert: n-o să mă opresc din scris, fie el aşa de prost după înaltele dumitale standarde, doar pentru că se întîmplă să existe şi opinii negative la adresa mea şi a ceea ce scriu eu pe aici. Nu-ţi place ce găseşti aici, e simplu: nu mai revii. E ca şi în cazul televizorului. Poţi fi selectiv. Sau poţi să mai citeşti vreo carte. Şi altă carte. Şi alta. Şi tot aşa. Însă cărţile, săracele, n-au ele nicio vină că nimic din seva lor, n-a reuşit să se prindă de mintea din căpşorul tău de intelectual ratat, oglindă fidelă a ceea ce ai vrut să emiţi prin caracterizarea succintă pe care mi-ai servit-o mai sus: nesigur, meschin si mic.
    Acum spune-ne şi nouă, ce cărţi ai citit, şi cîte gropi ai numărat? Sau dacă obişnuieşti să strîngi rahatul cîinelui tău de pe trotuar, atunci cînd printr-un miracol, îl mai duci şi la plimbare, podul casei fiind de regulă „privata” căţelului tău.

  4. Bai cum a gandit el acest comentariu plin de patos. Cum a facut el un draft inainte sa fie sigur ca e totul cursiv si ca nu-i scapa vreo idee. Cum a lasat el comentariu un articol la un articol. Cum isi pune el in loc de nume ca p la mea traim in Romania, io sunt Vasile, tu esti Maricica, iar altu care a calcat in pisatu vreunui intelectual este H2SO4. Permite-mi sa-ti spun ca m-ai luminat. Seli eu zic sa ne schimbam numele in substante cacacioase pentru ca este singura cale spre succes. Tu sa fii calciu si io hidrogen. Abia mai apoi dupa ce vom invata tainele scrierii putem sa purcedem spre combinatii dubioase cu aceste substante. Daca nu te mai poti caca in gura unuia nici pe internet atunci unde sa o mai faci. Eu oficial ma cac in gura lui ca na, nu sunt vreun intelectual sa-l pot dibaci din penita. Amice m-ai bifat si pe mine ca pe un ratat total lipsit de consistenta si uite asa ti-ai mai trecut in palmares inca o victorie a intelectului tau.Acum te poti intoarce la a marli cu ciorapii in picioare si la a selecta cea mai buna solutie de indepartare a cosurilor de pe muia-ti gaurita.Ti-a facut chiar si o caracterizare, asa pe scurt. In concluzie a fost un actor grabit pe scena vietii lui semiobscura si de cacat. Ti-a aratat el cine-i sef la noi pe raion. Cine-i fruncea, minotaur semizeu.Imi plac ratatii astia care dau un comment si dup-aia fug ca sa nu mai ai cui raspunde. Chiar imi pare rau ca nu am reusit sa scot si eu un articol pe placul tau , asa cum trebuie el sa fie. Ca doar tu esti parintele textelor nu?

  5. daca esti cumva tudor chirila atunci imi cer sincer scuze. stiu ca de fapt ideea era de a impresiona elevele printr-o alta scrisoare.

  6. Ce să faci cu cartea, n-ai net?…

  7. mihaiu,
    deh, tati… mi-a zis-o.. nu?

    Benzînî (alias benzen, alias ionuţu).

    ps: nu e tudor chirila. ăla s-ar fi semnat evident, tudor chirilă.

  8. Vania,
    s-o citesc, s-o pipăi, şi să urlu ESTE. 😉

  9. Scrie în continuare Ionuţule ! Pentru ăştia nesiguri, meschini şi mici ca noi. Asta e, trebuie să existe şi specimene ca noi, nu ?
    Hai, 1 Mai plăcut !

  10. Ionuțule, eu nu înțeleg de ce ai lăsat pe blog un astfel de comentariu. (Știu că ai mizat pe așteptare frustrată. Dar nu avea rost).

    Adică tu intri în casă și începi să-mi ungi pereții cu căcat, iar eu te întreb dacă nu vrei o cafea?! Sau aștept, răsfoind o revistă, să termini ce-ai început?!

    În ceea ce mă privește, lucrurile sunt simple. Gunoiul la ghenă și floarea în fereastră.

  11. Ionutule, eu nu pot sa iti cer tie ce nu imi pot cere mie. Asa ca hai sa schimbam in continuare impresii din lumile noastre subiective si diferite dar (se vede treaba) meschine.

  12. eu recitesc Lorelai, apoi reîncep Cel mai iubit dintre pamânteni. că mi-ai făcut poftă!

  13. Dane,
    nu mă las. 😉

    Innu,
    am aprobat acel comentariu tocmai ca să-i arăt „binevoitorului” că pot accepta şi o critică negativă. Dacă nu l-aş fi cunoscut, poate ţineam cont de ce zice el acolo, dar dat fiind faptul că-l cunosc şi ştiu cît e de limitat, e cantitate neglijabilă. Mulţumesc pentru vorbele frumoase.

    Cristina,
    exact! 😉

    Moni,
    eu sunt la volumul III.


Lasă un răspuns

Categorii

