Publicat de: ionutu | Mai 18, 2009

Europa nu ne vrea.

N-am să fac niciun secret din faptul că mie, Europa şi popoarele ei nu-mi trezesc nici măcar cea mai mică fărîmă de respect sau admiraţie. Uitaţi-vă şi voi ce melodie a cîştigat Eurovisionul (presupunînd că nu s-au făcut eu ştiu ce combinaţii de culise), şi o să vă daţi seama uşor ce au fost şi ce au ajuns. Adică nu pot să afirm că m-aş „uda” prea tare să văd un oraş precum Parisul, o budă de smog cenuşie precum Londra, sau o groapă de gunoi cum e Roma. Paradoxal, nici prea naţionalist nu pot să spun că sunt. Nici cu nesimţirea şi haosul autohton nu mi-e ruşine.

Şi dacă stau să mă gîndesc bine, poate nu oraşele sunt de vină, ci oamenii din ele. Extrapolînd, nu Pămîntul e de vină că se duce încet, dar sigur la dracu’, ci noi rasa umană, care în goana noastră pentru a aduna cît mai multe chestiuni efemere, uităm că suntem datori să lăsăm locul unde ne-am născut, am trăit şi am murit, cel puţin aşa cum l-am găsit.

Şi să revin la Europa. Mă doare undeva înspre cot despre cîte opinii contra aş putea aduna după cele ce le voi scrie aici. În calitatea mea de muscă de-o zi pe această planetă, nu sunt nici primul şi nici ultimul dobitoc cu păreri. M-am săturat să aud „că cît” e de bine că suntem şi noi în U.E. La dracu’, tot comunism se cheamă că e. În facultate au încercat vreme de 4 ani să ne spele creierele cu informaţii redundante despre cît de bine şi cît de benefică ar fi aderarea ţărişoarei la această formă de cooperare internaţională, „că cum” ne va creşte nouă nivelul de trai, şi cum ne vom putea noi angaja oriunde pe bătrînul continent, deplasîndu-ne fără bariere atîta timp cît o facem în spaţiul comunitar.
Ei căcat! Ia să vedem cîţi romîni s-au angajat din 2007 pînă acum, în ţări membre ale U.E., fiindu-le recunoscute şi respectate studiile, drepturile de euro-cetăţeni. Să termini dreptul acum 10 ani în România, nu era uşor. Să vezi ce bine-i să fii jurist la tine acasă, şi grădinar în Italia lui Musolini. Sau faza cu Anglia care imediat după ianuarie 2007 s-a apucat să vîre bocancii în gîtul „valurilor” de emigranţi europeni (romîni şi bulgari) de frică că ce? Păi să nu le f…i muma’n cur? Cu Europa lor cu tot..şi cu catedralele lor..

Dar nici noi nu suntem mai breji. Noi suntem poporul care îşi uită cel mai repede limba după două luni de stat în Italia. Sau în Spania la căpşuni. Sau pe vreun şantier în Portugalia. Noi suntem cei care am lăsat o adunătură de tonţi (clasa politică actuală) să ne ducă în Europa. Noi suntem cei ce nu ieşim niciodată la vot, lăsînd astfel ţărănimea şi ţigănimea uşor de prostit cu un mic şi-o bere, să aleagă pentru noi. Tot noi suntem apoi cei ce ne indignăm că în ţară nimic nu merge, şi tot noi lăsăm totul baltă şi ne complacem apoi cu joburi de salahori prin marile capitale europene. Dar cu ce preţ? Te duci ca boul să rîneşti pe sub cururile lor de „europeni cu papion” cu speranţa că ai să dai lovitura acolo. N-ai să faci nimic cretine. Stai mai bine aici, pune umărul, fă ceva, fă-te auzit cumva. Nu-i lăsa pe toţi ăia ce-au murit în ’89 să fii murit ca nişte proşti. Nu ai dreptul ăsta, moral vorbind.

Bunică-miu avea o vorbă: decît codaş la oraş, mai bine-n satul tău fruntaş. O vorbă simplă, din înţelepciunea populară, dar al dracului de adevărată. Europa nu ne vrea, iar noi suntem prea proşti să recunoaştem asta. Suntem ca întotdeauna doar un rahat de punct geo-strategic pe harta marilor interese, şi atîta timp cît n-o să ne schimbăm mentalitatea de oameni deja învinşi, aşa o să şi rămînem: ei cu ei, noi pe lîngă ei, pe sub mese după firimituri.

[trilu-audio]http://www.trilulilu.ro/evghenie/0a06e0b838ff0b[/trilu-audio]

Responses

  1. Europa nu ne vrea? Ba, ne vrea. Ne vrea prosti. Ne vrea capsunari. Ne vrea haznagii. Ne vrea gunoieri. Ne vrea zidari, nu ziditori.

    Europa ne vrea allright, ionutule. Dar ne vrea cum ne vrea ea (ca sa zic asa), nu cum ne vrem noi. De-aia si supararile – si-ale nostre, si-ale lor.

    La fel cum deja vrem noi chinezi, pakistanezi sau moldoveni – sa faca munci pe care noi deja nu le mai prea facem. Sau tigani, for that matter. O sa treaca secole pana o sa ajungem si noi cetateni de rangul I. Cum secole au trecut, iar tiganii inca nu sunt romani. Ce face Europa cu noi facem noi cu altii.

    Europa nu e raiul pe pamant. E doar cel mai mic dintre relele care i s-ar fi putut intampla Romaniei.

  2. Europa (Uniunea Europeană) e chestia aia în care am intrat mai printre ultimii şi ne-am bucurat al dracului de tare (nici acum nu înţeleg de ce).
    Suntem doar o (altă) piaţă (virgină) de desfacere pentru „cei mari cu coaie de oţel OLC 45 „. După asta, se vor şterge cu noi la cur, vor inventa o altă structură suprastatală, în care, normal, nu o să putem intra de la bun început.
    Şi vom aştepta. Din nou. Iarăşi. Again.

    Vorba mea e următoarea: Same shit, diferent day.

  3. nu ştiu care din voi are mai multă dreptate.

  4. Pai ce sa ne vrea Europa cand nici nu a auzit de noi ca tara si ca popor.Am vazut ca vrei ca sa-ti fiu amic ,daca tu vrei si eu sunt de acord.In rest te astept si numai bine ,uite si id meu de mes:adesopare.yahoo.com

  5. Ioane, dar tare suparat mai esti. Nu Europa e cea care nu ne vrea, noi nu vrem sa fim cu adevarat in Europa. Inca ne credem pe timpul lui Ceausescu cand altii erau cei ce luau deciziile pentru noi. Au trecut 20 de ani de la lovitura de stat si vedem ca si cei care s-au nascut dupa 90 au aceeasi mentalitate, si asta pt ca asa ne-am invatat. Ne victimizam prea mult pentru ceea ce suntem.

  6. Bun articol!
    Asa am zis mereu si mi-am si dovedit-o: nicaieri nu-i ca acasa, indiferent de cum o fi tara asta, e a mea! Si tocmai, daca te duce capul si ai curaj, sa reusesti aici (prin mijloace cinstite) chiar e o chestie de admirat, e mult mai greu decat afara. bine, acum depinde si de norocul fiecaruia, plus de multi alti factori.

  7. Valive,
    vezi vreo urmă de victimizare?

    Ada,
    viaţa e complicată şi are o multitudine de aspecte.. 😦

  8. In postul tau nu, insa stii bine ca romanii sunt victimele tuturor.


Lasă un răspuns

Categorii

