Publicat de: ionutu | Mai 25, 2009

În autobuz

Autobuzul venea încet, pufnind şi scîrţîind din toate şuruburile. În staţie, o turmă de cetăţeni respectabili, trecuţi cu toţii de a doua tinereţe, se îmbrînceau şi se înghionteau spre uşile încă nedeschise ale autobuzului, uitînd parcă de cei aflaţi înăuntru şi care trebuiau să coboare şi ei..

Incredibilă mi s-a părut mereu această capacitate de transformare a unui om bătrîn, atunci cînd trebuie să urce într-un mijloc de transport în comun. Unde pînă să ajungă autobuzul în staţie, pare secat de orice forţă, paloarea din obraji şi mina de om leşinat inspirînd mila celor din jur, brusc, te trezeşti împuns în coaste, împins, călcat, iar cînd vezi că „agresorul” tău este chiar bătrînica cu figura blajină de adineaori, te dai la o parte lăsîndu-i să urce, pentru că lor li se pare „că nu mai au timp”..

„Ăsta e 20-ul?” şuieră un bătrînel urît, cu faţă de guşter. Avea buzele uscate, sprîncene mari gri şi împreunate, un nas borcănos şi acvilin în acelaşi timp, şi o privire maliţioasă, de om căruia i se cuvine totul, doar pentru că stă rezemat într-un baston iar anii i-au încovoiat spinarea.

„Te-a bătut soarele-n cap acolo unde eşti tu, în depozit? Păi tu n-auzi că EU mă duc în poiană? Asta e, unii munceşte dacă e pruoşti.. iar alţii se distrează, că e deştepţi…” vorbea zgomotos la telefonul său mobil un măgar, din aceia ce vor cu tot dinadinsul ca lumea să ştie ce vorbesc ei, copleşiţi de importanţa infimului act de a vorbi la telefonul mobil în public. …”Şi zici că ai fost? Unde?! Ai lasă-mă..! Păi vezi că eşti pruost?..”

„Bună ziua, biletul sau abonamentul dumneavoastră la control, vă rog frumos!” îl întrerupse o controloare voinică, cu o musteaţă vizibilă sub nas. Stătea aplecată deasupra lui, cu braţul drept ţinîndu-se de bară, lăsînd liber un smoc des de păr, ce emana în aerul irespirabil din autobuz, desigur feromoni ce ar fi dat peste cap simţurile oricărui mascul, pe o rază de un kilometru.

„Deci pe mine să nu mă minţiţi!” ameninţă controloarea în ajutorul căreia venise şi colega ei de tură, un hipopotam scund dar foarte agresiv, ce-l fixa cu privirea pe contravenientul nostru, ce părea acum că mai are un pic şi se scapă pe el.

„Prezentaţi-mi vă rog un act de identitate, ca să putem întocmi un proces verbal, domnu’ dragă.” îl somă controloarea cu musteaţă.
„Deci nu am” spuse măgarul în timp respinse un apel la mobil.”Şi nu cobor decît în poiană, la secţia de poliţie!”, mai completă el.
„Nu mă faceţi să opresc autobuzul pentru dumneavoastră!” tună hipopotamul. Autobuzul între timp oprise într-o staţie, iar şoferul care observase micul „scandal” aştepta acum cu uşile deschise, deznodămîntul întîmplării. „Deci COBORÎŢI acum, şi vă CUMPĂRAŢI bilet de la şofer!” zise şi mustăcioasa.
„Nu COBOR decît în poiană!” protestă contravenientul.

„Hai domnule fă bine şi coboară!” se auziră cîteva îndemne nu prea prietenoase din partea cîtorva cetăţeni.
Moşul cu privire maliţioasă, care pînă acum pufnise probabil a neputinţă, îşi adună puterile şi deodată răcni cu o voce inumană, adunată parcă din toată fiinţa sa rea: „Marş afară, bîi derbedeule!!”, un glas animalic, de fier, ce-ţi putea îngheţa sîngele în vene.

Un domn ce observase toată scena fără să ia partea nimănui, îi replică moşului: „Nu mai urla băi porcule, că SUNTEM ÎN 2009!”, bătrînul securist rămînînd contrariat de asemenea intervenţie „golănească”..

Între timp, hipopotama şi mustăcioasa îl luară pe sus pe contravenient, aruncîndu-l afară, astfel autobuzul putîndu-şi continua drumul.

………………………………………………………………………………………

Responses

  1. Vai, dar scena asta e peste tot, cand ti-e mila mai mare de saracutii batranei, in secunda urmatoare te poceste, – Fir-ai al dracului de golan, stai tu jos, ca noi nu mai putem si stai tu! Pai stau bre ca matale daca ai lasat locul batranilor in tinerete d-aia te dor picioarele acum!

  2. kaLoo,
    interesantă perspectiva. 😉

  3. Neata la amiaz.. arata foarte bine noua fata a blogului 😀 Sa fie intr-un ceas bun!
    Si nu e prima data cand aud/citesc despre asa ceva ca doar merg zilnic cu autobuzul si e mult mai antrenant decat sa mergi cu metroul, in autobuz macar mai e ceva actiune 😛
    KaLoo sa stii ca nu m-am gandit niciodata asa..

  4. Bine ai venit Marmoţel!
    Mersi fain.

  5. Bine te-am gasit !
    Si bine ca am apucat sa dau si eu comment, desi citesc de ceva vreme pe aici la tine 😛

  6. Stai liniştită, şi eu am bloguri pe care le urmăresc din umbră. 😉

  7. Sincer, de atatea ori am vazut scenele acestea ca mie imi vine sa rad. Imi amintesc de experientele din mijloacele de transport in comun de cand eram studenta, acum nu ma prea plimb cu ele, insa scenele de genul acesta le savuram mereu si cred ca si astazi le-as savura cu aceeasi placere. 🙂

  8. Alexandra,
    bine ai venit!

    Da, e un adevărat experiment social.. 😉

  9. 🙂 🙂 🙂
    Puteai nici sa nu dai de banuit prin detalii specifice (Poiana, etc.) ca se intampla in Romania … Beton descrierea, m-am amuzat!

  10. Cristina,
    România e plină de poveşti, în orice parte ai arunca privirea. Cum să ignori o asemenea piaţă? 😉

  11. Oricum imi pare rau de ei, nu au cum sa inteleaga ritmul alert al tinerilor.
    Imi pare rau ca isi petrec batranetea in orase comuniste si care le ingreuneaza viata. Asa este devin incomozi in aglomeratia orasului si mult prea lenti acesti batrani – cred ca cei care ne inpung in spate in autobuz nu au alta solutie la indemana.

  12. Sebi,
    aşa e, sper să n-ajungem şi noi ca ei. Totuşi nimic nu le scuză nesimţirea în cele mai multe situaţii. Omul cu cît e mai bătrîn, cu atît e mai nesimţit.

  13. […] Ionuţu imagină blogosfera ca un fel de autobuz în care Cosmin este călătorul fără bilet care trage beşini nestingherit. Kia invită  ca toţi cetăţenii responsabili să-l trateze pe Cosmin cu o vorbă din popor: Bă, ****, nu fi cocălar! […]


Lasă un răspuns

Categorii

