Publicat de: ionutu | Iulie 1, 2009

100 de comentarii naşpa despre România. Cine se bage?

Vamaiotul numărul 1 al ţării ne cerea în urmă cu vreo cîteva zile nici mai mult nici mai puţin de 1000 de comentarii frumoase despre România. Sunt de acord cu el, de ce nu? De ce să nu ne mîndrim cu ţărişoara asta a noastră, patrie ce a dat lumii genii precum Brîncuşi, Enescu, Vuia, sau Eliade, dar şi personaje sinistre precum mareşalul Antonescu, Elena Ceauşescu & Co., Iliescu sau Băsescu?

1000 de comentarii pozitive însă, la adresa României…nu ştiu, pur şi simplu mi se pare prea mult. Mult prea mult, mult prea subiectiv. De parcă ne-am îmbăta cu toţii cu apă rece, sau ne-am droga fumînd oregano combinat cu coarne pisate de cărădaşcă..

Nu sunt ancorat într-o captivity of negativity, din contră chiar, sufăr de un optimism incurabil, motiv pentru care, probabil nici nu sunt dispus să părăsesc această ţară (deşi uneori, în momente de slăbiciune, mai scap cîte-un „băga-mi-aş io ceva’n ea de ţară de căcat!”, dar cine n-a zis-o măcar odată? 😀 ), care pe bună dreptate, încă mai are multe de oferit.

Aşadar, vă aştept cu cele 100 de comentarii negative. De ce? Critica negativă duce de cele mai multe ori la reacţii constructive. N-are rost să ne minţim reciproc. Scuipaţi tot!

Încep eu: – nu-mi place România pentru că spaţiul ăsta carpato-danubiano-pontic nu le permite conducătorilor noştri să facă autostrăzile de atît de multe ori promise;
– nu-mi place ţara asta în care toată lumea are opinii pertinente despre politică şi fotbal;
– nu-mi plac politicienii români;
– nu-mi place Mioriţa, pentru că a insuflat românului conceptul de resemnare în faţa sorţii.
………………………………………………………………………………………

Responses

  1. Nu-mi place sistemul de invatamant si ma tem de sistemul sanitar al acestei tari. Iar clasa politica ma ingrozeste si ma exaspereaza.

  2. No ni la ei, mai! Acu se sa zic nu-mi place manipularea care e arta in tara noastra.De la atacul manelelor pana la click si Basescu Elena.De parca daca avem destule subiecte de barfa nu vom mia avea timp sa facem nimic pe tema asta.Nu imi place ca toti discuta si nici unul nu facem nimic.Nu imi place ca banul face legea.Ca toate valorile noastre au un pret. Nuimi place ca crezurile politicienilor nostri se masoara in adancimea buzunarului sponsorului de partid. Nu imi place ca politicianul roman ete simptomul poporului roman.Nu imi place resemnarea romanilor in fata manipularii. De parca participam la un blar national de 20 de ani dar avem resurse sa stam pana la minutul 90 sa vedem pe cine au pus astia sa castige. Ca doar de aia mereti la vot…Nu imi place ca romanashul nostru europenizat e incult si fara orizonturi, conduce logan si e mandru de asta, se duce in hypermarket si plateste pentru chestii de care nu are nevoie. Nu imi place ca avem politicieni de carpa, in mainile unor papusari destepti.Nu imi place ca toti stim ca ei stiu ca noi stim despre ce credeau ca stiu doar ei dar acum stie toata lumea…
    Si ce pana mea, nici eu nu vreau sa emigrez.De ce nu emigreaza ei? Le platesc eu drumul in Congo….sau nu ca acolo s-au dus aia de la Academia Cataventu care nu l-au suportat pe Bombo.

  3. Se pot găsi comentarii şi aşa, şi altminteri… Eu sunt înclinat mai mult să văd părţile pozitive, pe celelalte socotindu-le trecătoare.

  4. Ardelene,
    adevăr grăieşti. Ivane, şi tu. 😉

  5. Sincer, eu nu-l văd pe Antonescu ca pe un personaj sinistru, din contră. Nu-s naționalist extrem, dar nici nu trebuie să fiu așa ca să-l apreciez pe cel ce a fost Mareșalul Ion Antonescu, ultimul mare conducător al României și care chiar a iubit-o.
    Ce nu-mi place „la România”? Cel mai mult mă deranjează pasivitatea românilor și apoi clasa politică.

  6. Nu pot spune Ionut decat ca aici nu m-ai nimerit…Tot ceea ce pot spune despre Romania este de bine.

  7. Uuuu… imi place subiectul. O sa incerc sa fiu foarte foarte scurt.
    Nu imi place Romania si as pleca imediat pentru ca:
    -Politicienii nu le pasa deloc de tara ci doar de propriile interese. Daca iese un ban de ce ma intereseaza pe mine ca orasul se inunda la fiecare ploaie? Eu imi iau gipan.

    -Politistii sunt niste tarfe. Se vand pe bani putini pentru posesorii de masini scumpe iar la altii fac figuri. Apoi sare altul cu spaga, si altul, si altul. Si „vai ce salarii mici avem noi…”

    -Impresiile care se scurg pe fiecare tricou cu „COBRA” „PUTA MADRE” si alte cuvine care detinatorul nu are habar nici macar cum se citesc.

    -Mentalitatea „Am femei si am dusmani, am bani” si etc si iti cere o tigara. Sa moara manelistii!

    -„Fie painea cat de rea, tot mai buna-i in tara ta!” s-a schimbat. Acum painea e scumpa, e de import si varizaza ca gust si forma. Daca importam paine din alte parti, cum poate fi mai buna ca la mama ei? (fabula)

    -Sistemul de invatamant scoate prosti pe banda. Ma credeti ca 21 din 25 dintre colegii de clasa nu stiu sa scrie corect d.p.d.v gramatical si fac cel putin 2 greseli/ propozitie?
    Restul de 4 colegi- eu blogger, inca unul blogger, o tipa care vrea sa dea la jurnalism si prietenul (same).

    -Mentalitatile atat de diferite, comuniste si gresite. Si daca le explici te izbesti de „Ce, stii tu mai bine?!”.

    Ionut, mergem sa fumam un joint?
    Cine e de acord sa se legalizeze iarba?

  8. Scuzati greselile de mai sus, este ora 7:00, am dormit 9 ore in 3 zile, stres mare cu bacul. Acum plec la sport. Urati-mi bafta si nu ma criticati.
    Numai bine!

  9. Răzvan Ionuţ Dobrică, în general respect dreptul oamenilor la opinie, însă nu mă pot abţine să te întreb: ai auzit cumva de Antonescu din zbor şi ai decretat tu că este cel mai mare conducător al României (caz în care te trimit un pic să mai citeşti din annalele istoriei; verifică, te rog, şi următoarele: legionari, asasini, Hitler, ruperea Ardealului de ţară, prigoana evreilor, numărul soldaţilor români care au murit inutil încercând să „cucerească” un teritoriu ostil), sau ştii toate astea şi ai decis că e mai bine pentru tine să umbli prin viaţa asta ca un neo-nazist de extremă dreapta? Deci ce alegi: eşti prost sau extremist?!?

  10. Nu-mi place Romania:
    -legile sunt de-a’mpulea.Un exemplu: http://libertatea.ro/stire/2-ani-cu-suspendare-pentru-accidentul-mortal-de-pe-kiseleff-245824.html
    -alimentele si hainele sunt la fel de scumpe ca si in strainatate, numai ca salariile difera
    -serviciile sunt te cacat.Cand ai nevoie de asistenta tehnica astepti mult si bine, cand trebuie sa le platesti facturile, te suna sa iti aminteasca.
    -oamenii de care depindem(medici,politisti,politicieni etc) sunt corupti in 90% din cazuri.
    -invatamantul este la pamant.Mai nou ministrul Ecaterina Andronescu vrea sa scoata de la anul cele 5 probe obligatorii de la Bac, sa ramana doar 3.In cazul asta o sa ajungem ca in „Idiocracy”
    Cam astea sunt principalele motive pt care ma enerveaza Romania.

  11. Dragă Dora,
    Aș fi prost dacă aș răspunde comentariului tău.

    O zi faină!

  12. Dobrică, nici nu mă aşteptam la alt răspuns din partea cuiva fără argumente!

  13. mai, de ce ati suparat-o pe Dora??? :))

  14. Ionuţule, mie nu-mi plac vremurile care le trăiesc acum în România.
    România, ca ţară, n-are săraca nicio vină. Oamenii sunt cei care o fac să pară „de nelocuit”.
    Dar, cum spune şi Vania, anumite aspecte din aceste vremuri sunt trecătoare. Că nu mai prindem noi vremurile în care va fi altfel, da, aşa este. Dar asta-i deja altă discuţie.

  15. Dane,
    da’ dacă le-om prinde? 😉

  16. OPTIMISTULE ! 🙂

  17. – nu’mi place sistemul romanesc de valori care ii are in varf pe hoti, tigani si mafioti.
    – nu’mi plac tiganii din tara asta
    – mizerie peste tot
    – politicieni corupti si tineri politicieni care le preiau din metehne
    – servicii (medicale, sociale, politie etc) de toata jena
    – prea multe banci
    – prea multe tarfe
    – infrastructura rutiera ca si inexistenta
    – restaurante cu angajati ce au atitudine sfidatoare
    – scoli, licee si facultati f f f f slabe
    – blocurile gri care dau un aspect dezolant oraselor patriei
    – prea multi hoti, smenari si primari pusi pe capatuiala
    – prea putini oameni pusi intr-adevar pe munca cinstita
    – tara muncitorului Dorel
    Si lista pooate continua la nesfarsit…

  18. Ţara n-are nici o vină…

  19. no cum am reuşit chestia de mai sus, n-aş putea spune…

  20. Alex,
    sigur că lista mai poate continua. Dar cu ţiganii parcă nu sunt chiar de acord cu tine. Ei sunt ţigani peste tot în lume, nu cred că are vreo importanţă prea mare ţara de provenienţă. Totodată, nu cred că e indicat să generalizăm cînd vine vorba de etnia asta. Ca şi românii, ungurii, sau italienii, au şi ei uscăturile lor. Spre exemplu, ştiai că Bănică e ţigan? Sau băieţii ăia de la Gipsy King sunt „gitanos” care de fapt înseamnă tot ţigani? Una peste alta, nu cred că ţiganii sunt cel mai mare rău al României.

    Moni,
    orice ai fi făcut, am reparat eu.. 😉

  21. Mai ai lista asta deschisa? 😉

  22. Cristină,
    cum să nu? 😉

  23. Nu îmi place România pentru că ieri a venit un ţăran la birou care mi-a scuipat toate foile de pe masă în timp ce molfăia de zor alune şi vorbea în acelaşi timp cu subsemnata

  24. Andreea,
    asta chiar e nasol.. 😦

  25. Lucrez cu publicul…the things I see :D…ar trebui să primesc spor pentru îndurarea nesimţirii cu stoicism

  26. Andreea,
    şi eu am lucrat cu publicul. Te înţeleg perfect.


Lasă un răspuns

Categorii

