Publicat de: ionutu | Iulie 19, 2009

Die hard reloaded.

Era să mor. Pe bune, chiar era să mor. Ciudat cum blogul meu se intitulează „Cronica unei vieţi. Banale.” iar eu puteam să am parte de o moarte extrem de banală şi mai ales stupidă. Am avut un accident „rutier?” cu biţa săptămîna asta. Nici nu ştiţi cît de bucuros sunt că stau acum în faţa calculatorului şi încerc să vă spun prin ce am trecut. Adevărul este că mi-a luat 3 zile să mă adun, să încerc să refac mental tot şirul întîmplărilor care au făcut ca acum 3 zile să văd şi eu cum e să mori puţin.
Trebuia să ajung în alt cartier al Braşovului (Astra, pentru cititorii din Braşov), eu locuind în centru. Din acest motiv, am decis că voi folosi ca principal mijloc de transport, bicicleta din dotare, că era în miezul zilei, traficul era infernal, trebuia să ajung relativ repede, iar Braşovul este un oraş atît de mic, încît e păcat să foloseşti maşina ca să te deplasezi din punctul A în punctul B, dat fiind faptul că lejer, poţi străbate sătucul ăsta de la un capăt la altul pe jos, în cca. 45 de min. Irelevant însă, din moment ce, de la un timp, văd din ce în ce mai mulţi bizoni care au senzaţia că i-au căcat stimabilele lor mame, care sînt nişte doamne, în maşină.
Am încălecat aşadar pe biţă, urmînd bravul şi sănătosul îndemn al lui Dragoş, bucuros fiind să văd cum rămîneau în urma mea, blocaţi în trafic din vina lor, numeroşi bizoni jegoşi, care nu ştiu la ce foloseşte claxonul autovehiculului lor jegos, cumpărat prin leasing, desigur, altă găselniţă îmbrăţişată prosteşte de tot românul.
Şi cum pedalam eu frumos şi cu pletele în vînt, gîndindu-mă nici eu nu mai ştiu la ce, mă trezesc deodată cu fundul sexy al unui Megane că-mi iese drept în faţă, taman cînd treceam şi eu nevinovat pe acolo. Am încercat să-l evit, dar cretinul nu-mi dăduse nicio şansă: ieşise din parcare cu spatele, fără să se mai asigure, sau măcar să mimeze faptul că s-ar asigura. Urmarea? M-am trezit întins pe asfaltul scump şi încins al Braşovului, undeva la vreo 3 metri de biţa a cărei roţi din faţă încă se mai învîrtea. M-am ridicat, în acelaşi timp ieşise şi boul din maşină şi-mi ridicase biţa din mijlocul străzii, cerîndu-şi mii de scuze pentru ceea ce făcuse. De undeva a apărut şi o tanti drăguţă, cu farul şi bidonul meu de apă, culese probabil, de printre celelalte maşini aflate în parcare. Cu cretinul n-am schimbat prea multe vorbe. Eram prea şocat să mai am vreo reacţie. Eram însă bucuros că scăpasem relativ ieftin: eu, julit în coate şi cu un călcâi sîngerînd, palme julite din amortizarea saltului; biţa, mai mult decît OK, o pedală spartă, furca îndoită şi apărătoarea de la foi ruptă. Boul lătra ceva de genul scuze, păreri tardive de rău, te duc undeva, lasă-mă să mă revanşez, etc., pe care i le-am retezat însă cu un sincer „Dispari din faţa mea băi boule, mă omori şi apoi crezi că scuzele mai pot face ceva?”. A intrat rapid în maşină şi a dispărut, mulţumit probabil, că scăpase atît de ieftin.
Desigur că apoi toţi m-au căinat cum că nu trebuia să-l las să plece, cum că pentru fapta sa rămînea fără permis, cum că dacă mai mergeam şi la poliţie şi spital, i se făcea şi dosar penal. Dracu’ să-l chieptene, cum se zice. Eram prea şocat de eveniment ca să mai fiu raţional. Ştiu doar că este foarte uşor să mori, şi am mai aflat şi cît de fragil este corpul uman. Mulţumesc Divinităţii că a făcut ca pe stradă în acel moment, să nu mai fie vreun alt bizon posesor de permis auto care se crede Schumaher pe o străduţă de o bandă şi ceva cu sens din ambele direcţii+parcare pe lateral, şi celor 4 ani de lupte greco-romane, unde am învăţat cum trebuie să cazi, ca să nu cazi în cap, să-ţi rupi gîtul şi să mori stupid.
Prefer să mor coborînd Tîmpa pe un traseu forestier decît să mă omoare vreun cretin care se crede Dumnezeu cînd are covrigul în mîini.
Am mai învăţat că şoferii din Braşov/România nu sunt obişnuiţi să aibă biciclişti pe străzi, fapt pentru care, dacă îndrăzneşti să ieşi pe stradă, o faci. Dar pe riscul tău..
Maşina cretinului, fotografiată în aceeaşi zi, ceva mai tîrziu (nici n-a avut bunul simţ de a şterge urmele cauciucului meu, de pe spatele jegos al maşinii sale de firmă):
Megane jegos

Cum o belea nu vine niciodată singură, în aceeaşi zi, m-am trezit cu o spîrcîială de înaripată taman pe mînă:
Porumbel căcăcios

Apoi, mult mai tîrziu, cînd încercam să dorm, m-a apucat cel mai groaznic cîrcel ever, care m-a ţinut vreun sfert de oră, de era cît pe-aci să mă piş pe mine de durere.

Concluzia? Enjoy every fuckin’ minute of your life. Şi never say never.. Ever.

Responses

  1. Ce pot sa-ti spun dupa cele relatate?… Ai grija de tine!

  2. Bine ca esti ok acum si ca ti-ai revenit din soc! Take care!

  3. Mulţumesc frumos fetelor, o să încerc. 😉

  4. eu sint inca sub soc de cele citite imi pare rau si sper sa fii bine.Deci nici cu bicicleta nu se poate …am o intrebare nu exista pista pt biciclisti?? in statele UE este obligatoriu asa spune o directiva UE.
    Fii pozitiv cele 3 ceasuri rele au trecut.

  5. Prieten drag,
    nu ştiu în alte oraşe din România, dar în Braşov sunt vreo două „piste” de biciclişti, trasate pe trotuar, unde trebuie să fii atent să nu dai peste oameni sau să nu intri în maşinile boilor parcate pe aşa-zisele piste. Nicio şansă prietene, suntem prea boi ca să aplicăm directivele UE, şi oricum, de cînd am intrat în UE, în afară de faptul că nu-ţi mai trebuie paşaport ca să te deplasezi în spaţiul comunitar, nu văd nicio diferenţă notabilă.
    Fuck UE, fuck Romania, fuck US&A! 😀

  6. Draga Ionut,
    1-prietena….:)
    2-am placerea sa te anunt eu sint intr-un stat UE mic de tot 700000 cetateni nu avem piste pt biciclisti asa ca UE a dat amenda 4000000 euro guvernului si binenteles ca urmeaza si alte amenzi.Ai dreptate UE nu e ceva bun din pacate Romania va suferi mult dupa 2 ani de la aderare atunci vin amenzile sau restituiri de fonduri atit timp cit guvernul e varza populatia va suferi enorm.Aici avem noroc avem turism si e turism adevarat 3000000 de turisti pe sezon (aprilie-oct.) si un profit bun care se depoziteaza in contul asigurarilor sociale.Dar gindeste pozitiv sau 10000 de ori inaite de a vota ….(scuze daca am greseli gramaticale dar pt.mine limba romana este a doua limba vorbita)

  7. Servus Ionut…
    ai avut noroc… stiu de intimplari mult mai rele petrecute pe două roţi in minunatul nostru burg… si nu la drumul mare, ci pe stradute! Tampa e mai sigura daca nu cumva si acolo s-o trezi sa dea vreun… urs cu spatele! 🙂 Alternative? Nu prea… Si apropo de noroc… te-a instiintat dar… dupa!
    toate cele bune

  8. Prietenă dragă,
    ai dreptate, asta cu UE este un adevăr de care însă, niciun român nu e încă conştient. La fel şi cu criza, ce dacă e criză..noi nu o simţim chiar aşa de tare.. aşa gîndesc mulţi români care se pare că habar n-au ce-i aşteaptă. Altfel nu înţeleg de ce în weekend este aproape imposibil să ajungi la mare în timpul normal, ci după vreo 6 ore de stat în trafic, la intrarea în Constanţa.

  9. Flavius,
    ştiu acum sigur că Tîmpa sau Drumul Vechi sunt cu mult mai sigure pentru biciclişti decît cea mai liniştită străduţă din oraş.
    Mulţumesc pentru gîndurile bune! 😉

  10. Hasta este, mai picăm, ne mai buşim, trebe (mereu!) să-i ferim pe berbeci, înjurăm în gînd şi merem mai departe – bine ai venit în clubul bicicliştilor 🙂 Acuma io am răsuflat uşurată la relatarea întîmplării pt. că 1. eşti teafăr s-o povesteşti şi pt. că 2. nu-ş de ce am înţeles de la Dora că nenea te-a lovit INTENŢIONAT ceea ce ar fi fost spooky rău…

  11. hey, oana m-a zis ce sa intemplat. Am trei sfaturi sau concluzie care am tras: 1. Casca si manusi – le port tot timp, ca nu stiu nicodata cand se intmpla ceva… 2. Exista cod rutier ma in practica cine ieste mai mare are prioritate 3. In moment cand urci pe bicicleta trebuie sa sti ca intrebare nu ieste daca cazi ma cand cazi jos, nu exista nic unu biciclist care nu ie cazut. Cycle and recycle!!:))
    Paaa

  12. Nu cred că a fost intenţionat. Sunt de acord că atunci cînd bicicleşti trebuie să mai dai cu curu’ de Terra, dar prefer s-o fac din prostia mea. Cînd mă buşesc din cauza unuia care n-a auzit de cuvinte ca prioritate, asigurare cînd ieşi din parcare etc., decît atunci cînd a făcut şcoala de şoferi, atunci deja pare aproape intenţionat. Acum parcă îmi pare rău că nu m-am dus cu boul de mînuţă la poliţie..

  13. Tomsescule,
    ai pus punctele pe i. Sunt întru totul de acord cu tine. Mi-ai înveselit seara, şi pentru asta îţi mulţumesc frumos. 😉

  14. Ionutule … imi pare rau pentru experienta ta. In trafic, indiferent ce conduci, ghinionul din neatentie te pandeste dupa colt. Bine ca a fost asa.

  15. 1. Frână
    2. Nu te baza niciodată pe faptul că dacă un pitecantrop are covrigul în mâini ştie neapărat şi să conducă. Am un fost coleg de liceu e chior de-a binelea, are -7 sau ceva de genul ăsta, când s-a dus la examenul de sănătate pentru şcoala de şoferi a făcut altul testul ocular în locul lui. Cum spuneam, omul e aproape orb iar acum lucrează ca taximetrist.
    3. Maşină de de la servici, în doare undeva de ea.

  16. Cristina,
    mulţumesc, aşa este.

    Eftimie,
    nici nu am cum să mă bazez pe instinctele pitecantropilor. Va trebui să fiu de 3 ori mai atent de acum încolo. Iar despre colegul tău chior, mi-e groază…

  17. Eheee, slava DOmnului ca esti ok !
    Acum poti sa fii omorat si pe trecerea de pietoni, ce daca e marcaj , nu conteaza pentru soferi, ei ii dau inainte cu 50/h si tot tu esti de vina ca nu treci mai repede strada..
    Sa fii cu ochii in patru pe strada si take care!

  18. Ionuțule, n-ai înțeles: spârcâiala de înaripată era un fel de : ”data asta ai avut noroc!”. Știi doar că e semn de noroc murdăria pe care o atingi. Cârcelul ăla nu știu ce a vrut să spună. (Dar, dă-i cu magneziu, în timp ce te gândești!:)

  19. ah, și bine că ai scăpat teafăr!

  20. Innu,
    să ştii că s-ar putea să ai dreptate, pentru că după spîrcîiala aia, nu m-a lovit subit nici un alt noroc. Poate dacă aş fi jucat la loto… 😀


Lasă un răspuns

Categorii

