Publicat de: ionutu | August 4, 2009

Mai mult sau mai puţin

Mai mult sau mai puţin am ajuns la o concluzie zilele astea. De fapt mai multe concluzii, care puse cap la cap, dau cît o concluzie gigant. Nu există prieteni. Sau cel puţin eu sunt programat să am numai prieteni de conjunctură. De regulă cînd conjunctura le este lor favorabilă. Cînd mi-ar fi mie, sunt greu de găsit, sau nu se află în aria de acoperire a niciunei reţele GSM. Mi-am mai dat seama că sunt şi eu o fire dificilă, care atunci cînd are ceva de oferit, oferă necondiţionat, aşteptînd la rîndu-i să fie tratat cu aceeaşi măsură. Mai mult sau mai puţin sunt tratat de regulă cu ocaua mică, dar m-am obişnuit. Sunt fericit aşa, mizerabil, justiţiar, cleşte, uneori. Get a fuckin’ life, you suckers!

Mai mult sau mai puţin am avut remuşcări după ce, în urmă cu cîteva zile, mă trezisem să dau pe gratis lecţii de viaţă şi moralitate unui individ. Care de atunci nu mai vorbeşte cu mine. Şi nici cu prietena mea, de parcă ea ar fi o prelungire a Eu-lui meu distructiv de vise şi malefic. Get a fuckin’ job, you sucker! Then a life.

Mai mult sau mai puţin m-am văzut aruncat la gunoi (ca amintire) de nişte oameni de nimic, a căror trufie şi prostie nu cred că poate fi concurată sau egalată. Ba da, poate doar prostia a fost a mea atunci cînd i-am acceptat în jurul meu. Scor egal, 1 la 1. Sunt prost de bun. Nu-i aşa că mă urîţi?

Mai mult sau mai puţin mi-aş dori să avem un copil. Am ţinut unul în braţe acum vreo două zile. Mirosul fin, curat de bebe mic, fragilitatea şi puritatea sa, felul în care el, o fiinţă, un omuleţ aşa de mic, a influenţat în bine vieţile tinerilor săi părinţi, m-a copleşit. Cred că sunt pregătit să fiu tată. Priorităţile mele nu mai coincid demult cu cele ale multora dintre „prietenii” mei conjunturali. Iubesc femeia care-mi stă alături şi vreau ca ea să fie mama micilor pui de „ionuţu”. Ciudat cum în urmă cu vreo 3 ani gîndul ăsta m-ar fi paralizat. Acum, dacă ea mi-ar spune că e însărcinată, cred că m-aş îmbăta de bucurie. Probabil ar fi prima mea beţie motivată. Restul au fost nemotivate şi accidentale.

Mai mult sau mai puţin, răul iniţial pe care l-am resimţit cînd mi-am dat seama cît de puţin valorez pentru conjuncturalii mei amici, mi-a făcut un bine. Am reuşit datorită lor, să-mi regăsesc relaţia cu Ea, relaţie pe care tot ei, ne-au înăbuşit-o cu intruziunile lor inopinate în vieţile noastre, cu prezenţa lor continuă între noi doi. Acum, unii dintre ei nici nu ne mai răspund la telefon. Mai mult sau mai puţin, vieţile lor de căcat mă lasă rece. Le mulţumesc că ne-au lăsat baltă, chiar nu ne meritau.

Mai mult sau mai puţin, postarea asta este una pentru mine, de a mă descărca, de a trece prin filtrul cuvintelor scrise sentimentele care îmi dau năvală. O să las totuşi opţiunea de comentarii deschisă, pentru cazul în care cei ce ar citi aceste rînduri, s-ar regăsi, mai mult sau mai puţin în ele.

Responses

  1. Mda, traiesc aceeasi deziluzie asa ca nu pot decat sa te aprob…

  2. Food For Depression,
    cîţi ca noi? 😉

  3. prietene,
    din pacate avem momente in viata cind constatam ca cei din care ii consideram prieteni ne intorc spatele ,eu cred ca astfel de gesturi ne fac mai puternici,exp. relatia ta ,familia ta deci nu da atentie.Fiecare dintre noi am trecut trecem si vom trece prin aceste momente stiu lasa un gust amar dar imbunatatesc calitatea vietii.:) admir cum vezi viitorul deci un copil ar fi un lucru minunat…in caz de este un loc vacant pentru nasi eu depun CV.
    ps.cere un sfat unui dusman si fa invers (sper ca am tradus bine proverbul…prieteni stiu de ce….

  4. e bine sa ai prieteni chiar si de conjunctura
    chiar si de la ei poti invata din partile lor bune
    sa te inchizi in tine nu i bine deloc

  5. Servus…
    cred că trecem mulţi dintre noi prin astfel de „filtre”. dacă le simţim, dacă ne transformă, dacă ne dau măsura a ceea ce suntem noi şi ceilalţi înseamnă că e de bine… şi probabil vor fi mai multe astfel de… „treceri”. să-i compatimim pe cei care nu au parte de ele…
    toate cele bune

  6. Prietenia este un fenomen relativ, avand in vedere egoismul uman. Si eu intru in categoria ajuta neconditionat si mi-am luat-o de prea multe ori, astfel incat am ajuns sa spun ca nu am prieteni, ci sa vorbesc de cunostinte, amici, colegi…dupa caz…intr-adevar singurul meu prieten si sprijin a ramas logodnicul meu..iti doresc tie si iubitei implinirea dorintelor impreuna 🙂

  7. Oameni buni,
    vă mulţumesc pentru rîndurile voastre.
    Adidas,
    nu am cum să mă închid în mine, sunt prea extrovertit ca să fac asta. 😉

  8. Bune concluzii, super postul! M-am regasit in mare parte. Tu esti norocos ca o ai pe ea, iar ea o norocoasa sa aiba langa ea un tip cu capul pe umeri, care a atins un anume prag de maturitate! Bravo! Sa va fie bine impreuna! 🙂

  9. Ada,
    lucky me! 😉

  10. Mai mult sau mai putin nu iti varsa mania pe faptul ca n-am raspuns la telefon cateva zile :).Daca toti cunoscutii aveau un blog, inseamna ca saptamana asta citeam „mai mult sau mai putin”x10 Te sun maine si facem videoconferinta. Pe de alta parte, you got some issues si e foarte bine ca le dai drumu aici pe spatiul tau intim si personal. Nu pot sa zic ca sunt regina balului dar imi place sa ma gandesc ca am cativa oameni langa mine la nevoie. O sa spui „de cacat”. Da, de cacat asa cum sunt. Unu n-are job, altu seamana cu ala din reclama cu ciocolata Rom, altu isi pretuieste masina mai mult decat pe el.Cu unii am copilarit, cu altii am dat la posta aceeasi tigara prin budele infecte ale liceelor. Cu altii am copiat la facultate, cu altii am baut la Sighisoara la usa unei biserici. Cu unii am facut gratare, cu altii m-am certat. Nu stiu de ce cauti prieteni ca tine, vrei sa-i validezi, sa fii sigur ca sunteti pe aceeasi unda, ca amandoi curatati dupa cacatii cainilor de pe Postavarului, ca amandoi suntei anti politica, sau Kronospan. Ai vrea ca si el sa aiba un blog si inauntru sa fie la fel de manios ca tine, sa refuleze pe un site. Si daca s-ar putea sa lucreze tocmai pentru aia pe care ii injura in fiecare zi pe blog, sa aiba un domiciliu stabil si sarmale in cuptor. Sa aiba o relatie de lunga durata si sa se gandeasca la numele copiilor pe care ii va avea. Sa poata spune si el furios la sfarsitul zilei „get a fuckin life you suckers” tuturor celor care sunt diferiti fata de tine si el. Pentru ca se pare ca daca nu ne incadram in tiparul tau, atunci suntem lipsiti de viata. Suntem aia care respira pe pamantu asta degeaba. Noi nu avem job stabil, chirie si viitoare nevasta. Deci suntem nuli. De ce? Pentru ca asa trebuie sa fie. Asa am fost noi invatati, si atunci asa trebuie sa fie viata. Cine nu e asa, e dereglat. E un „sucker” asa cum iti place tie sa-i numesti. Salut pe aceasta cale pe toti suckerii care au fost langa mine atunci cand am dat probe de sange la spital, care au fost langa mine atunci cand am fost operat, care au fost cu mine cand am avut primul esec in dragoste, care au fost langa mine cand am fost prima oara concediat si care au fost langa mine cand m-am gandit ca eram prea tanar si prost sa fiu tata. Iar pentru tine, seli non-sucker iti spun si o repet. Nu am decat respect pentru ca faci lucrurile asa cum vrei tu. Esti liber sa gandesti ce vrei despre mine sau alti suckeri. Te consider prieten si te voi considera in continuare iar la nevoie, dupa cum ti-a demonstrat si ziua micului tau accident rutier, suckerii vor fi alaturi de tine.

  11. Tine-ma la curent cu frustrarile. Te rog.

  12. Stai liniştit omule. Într-o zi vei înţelege şi tu de ce acţionez în modul în care o fac. Pînă una, alta, va trebui să admiţi că ai şi tu „some issues”, altfel nu te-ai contrazice în discursul tău aşa cum ai făcut-o acum începând cu apologia diferitelor tipologii de oameni care ar trebui să fie sau îţi sunt prieteni, şi finalizînd cu apologia căutării unui pattern asemănător atunci cînd îţi alegi cu cine să fii prieten. Ajung acum la o concluzie..sau mai bine zis dau glas unei concluzii trase ca urmare a unor evenimente petrecute în ultimul timp. Nu ştiu dacă mai sunt sigur că noi am fost prieteni sau că mai putem fi prieteni. Am fost colegi în liceu, a mers o vreme, dar şi atunci scîrţia. Nu avem nimic în comun cu excepţia unor amintiri mai mult sau mai puţin plăcute. Ai fost o vreme pe lîngă mine, ai văzut nişte lucruri, ţi s-au spus nişte lucruri, şi ai realizat că nu mă cunoşti. Te-ai grăbit să tragi nişte concluzii şi acum îmi predici aici despre moralitate şi conceptul de prietenie.
    Erai încă în Braşov cînd am scris articolul ăsta, deci stai liniştit, nu se referea la tine. Nu am ce-ţi face dacă te-ai autoinclus în el odată ce ai făcut-o pe avocatul altora. Da prietene, viaţa mea este una de căcat. E de căcat că pot să dorm noaptea, e de căcat că mă gîndesc la viitor, e de căcat că nu mă alătur restului de inconştienţi care au citit o carte sau au văzut un film, şi s-au decis că e ok să fii boem.
    Ăsta sunt, nu mă pot schimba. Ştiu, e şocant să fii obişnuit să primeşti totul şi să nu dai nimic înapoi şi apoi să ţi se taie macaroana. E de porc în acelaşi timp să fii ipocrit şi să pledezi în numele unor „suckeri” pe care îi bîrfeai cu „non-suckerul” seli. Aşadar, te rog. Hotărăşte-te odată.

  13. A, ok ai dreptate, ai remarcat tu o fina contradictie in textul meu, ai stat cu sublerul si ti-ai dat seama ca este incorect. Mi-ai facut chiar si un profil psihologic. Ma bucur ca esti atat de talentat. Nu toti ne pricepem asa bine la oameni cum te pricepi tu. Tocmai de aceea nu toti suntem atat de agreati precum esti tu. Iar in ceea ce priveste barfele, sau ce ai auzit de la mine sau de la altu despre mine, tu, ala, aia, te rog frumos sa publici stenogramele daca ti se pare ca vei gasi argumentul suprem. E tot ce-a mai ramas in apararea ta :). Tu pretinzi ca ai dat totul si nu ai primit nimic inapoi. Eu ti-as sugera sa te mai gandesti putin la ce ai spus. Nu stiu cui i-ai dat tu totul, poate prietenei tale, aici nu te contrazic. In rest, dupa cum se vede in jurul tau, si aici numai tu iti poti da seama, nu si cojustitiarii tai, nu prea cred ca ai dat nimic. Altfel aveai un prieten, un frate. A si o sa-mi aduci aminte de o antena lu Tarnovan si un triplu stecher mie. Ca banuiesc ca la asta te referi cand zici ca ai dat totul si esti atat de surprins ca nu ai primit nimic inapoi. Macar ai decenta de a nu te mai victimiza pe blog. Au fost ultimele mele cuvinte. Iti urez tot binele din lume.

  14. Lumea avea nevoie de un nou Mesia. Nici nu mă aşteptam la altceva de la tine. Era doar o chestiune de timp pînă să muşti de cur din nou. Curios cum leprele ca tine găsesc cel mai potrivit mod de a arunca rahat în mine prin intermediul unor comentarii eroice precum ăstea ale tale sau prin mailuri. Niciodată însă în faţă. Ipocrizia, prostia şi lipsa coaielor este ceea ce vă caracterizează şi pe tine, şi pe Tîrnovan, stimate domn.
    Sunt arogant şi ticălos, şi ca să citez un clasic în viaţă, oare o să mă iertaţi vreodată că sunt mai bun decît voi? 😀

  15. Draghe, tin sa-ti aduc aminte ca ti-am mai spus o data ca ai prostul obicei de a generaliza evenimente mai mult sau mai putin singulare. Aici tind sa cred ca tu esti psihologul cu patalama care stie el mai bine totul: „Problema e la ceilalti, numai ca nu vor ei sa recunoasca.” Cat despre remarca josnica „altfel aveai un prieten, un frate” nu pot decat sa-ti spun ca are si de una si de alta. Are chiar si parinti. Prin urmare, ori esti amnezic, ori esti prost. Sau doar rautacios.
    Mno, spor la aruncat cu cacat in continuare!

  16. […] un click distanţă şi io n-am ştiut?!!”, se gîndi Oana şi se repezi să-l informeze pe Ionuţu despre descoperirea ei căci el e dezamăgit de prietenii lui )))) Ionuţu avea deja account […]


Lasă un răspuns

Categorii

