Publicat de: ionutu | August 17, 2009

Un fel de zen

„Poate că încă nu meriţi să ai propria ta casă!” îmi spunea un domn zilele trecute, la o Sfîntă Marie, petrecută frumos, cu chiftele şi saramură de somon. „Bine, dar de ce?” l-am întrebat eu pe om. „Unde greşesc, de ce să nu merit?” am continuat.
Replica a fost seacă şi penibilă, caracterizînd în cel mai evident mod cu putinţă stilul zen al românului, atît de des întîlnit şi-n literatura noastră, partea aia perdantă de împăcare, resemnare în faţa sorţii, renunţarea la luptă şi aşteptarea unor zile mai bune cînd poate para cea mălăiaţă pica-va în gurile noastre nătăfleţe:„Toate la timpul lor, casa ta, a voastră, e bine pusă deoparte şi vă aşteaptă. Dar nu acum..” mi-a zis zîmbind.
Am rămas cu vorbele în gură, gîndind că dacă ăsta era unicul lui argument la întrebarea mea, întreaga discuţie nu-şi mai avea rostul. Am lăsat „Maria” să schimbe subiectul îmbiindu-ne cu un vin bun de la Murfatlar.
Adevărat, nu merit casa mea încă. Din punctul de vedere al băncilor. Dacă stau să mă gîndesc bine, au şi băncile astea o logică bună. Cum să dea unui pîrlit un purcoi de bani, mai ales în momentele astea de recesie economică, dacă acesta abia îşi poate tîrşîi băşinile cu pleava de salariu pe care o are. Aşa e, încă nu-i momentul. Voi plăti chirie în continuare. Asta în timp ce şobolanii din parlament şi guvern se vor face şi mai graşi, şi mai lacomi, şi mai bogaţi.
Atîta timp cît mentalitatea noastră va fi una de tip „prost e ăla care dă, nu ăla care cere”, ei vor fi mereu acolo sus, gestionînd în favoarea lor banii statului, bani care vin tot din buzunarele proştilor care dau, evident..
Pe final, ultima mea creaţie:

varianta Trilulilu.

PS: tura viitoare cînd mergeţi la vot, gîndiţi-vă bine unde puneţi ştampila..

Responses

  1. Aşa e dacă vrei să îţi cumperi apartamente de sărbători. Nici cea mai mică şansă. Tot timpul e câte o sărbătaore pe la noi. Dacă nu porduce una sau doua Ministerul Tineretului sau cel al Turismului. În schimb, poţi să plăteşti în continuare pentru apartamenetele celorlalţi din vânzări anterioare. Apropos, tu nu ai nici o vânzare anterioară?… Sper că înţelegi ironia mea din topor.
    Aleluia!

  2. 🙂 superb video ….dar dureros de adevarat..este o vorba in Romania „ultimul sa stinga lumina ” din pacate nici nu are ce sa stinga pina si becurile s-au furat..no comment

  3. Mihaiule, mi-au dat lacrimile.La propriu.Odata de naduf,ca stiu cum a fost pana cand mi-am vazut peretii cu autograful meu pe ei si pe urma de ras ,cam stramb, dar bine ca n-a aleluit inca dramul de umor care ne mai tine vioi.

  4. Ionuţu aici. Mihaiu e un prieten de-al meu ale cărui ofuri erau atît de fascinante încît trebuiau publicate aici, pentru că nu voia să-şi facă blog. 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

