Publicat de: ionutu | August 24, 2009

Dacă e Cerb, do it yourself!

În fiecare an în Braşov se ţine Cerbul de Aur. Un festival de mîna a şaptea cu invitaţi de mîna a şaptea şi concurenţi de mîna a şaptea. Ceea ce este şi mai de căcat în toată afacerea este faptul că toată cheltuiala se face cu bani de la stat, că doar tartorii care pun la cale an de an toată măgăreaţa îs primăria şi tembeliziunea naţională română. Se cheltuiesc sume enorme pentru ca toţi oligofrenii şi staff-urile lor să fie cazaţi, plimbaţi, îmbuibaţi, băuţi, futuţi, de parcă ar depinde de chestia asta în vreun fel soarta oraşului. Nu ne aduce nimic în plus, nu creşte nici numărul turiştilor, nu cresc nici încasările bodegilor din centru, nu cheltuie nimeni din toţi cei implicaţi, vreun sfanţ din buzunarul propriu. Dacă este să aberez, rog toată gringolimea implicată în vreun fel la organizarea chermezei, să mă contrazică şi să-mi lumineze capul infectat cu idei paranoide legate de festivalul lui peşte prăjit din aur..

Nu stau să enumăr aici de cîte ori se ia curentul în centru pînă se montează în Piaţă somptuasa şi matusalemica scenă. Nu mă leg de faptul că pe durata festivalului nu pot să beau un pişat de bere în oraşul meu, la terasa mea preferată din Piaţă, dacă n-am ecuson de acces cu albastru, galben, roşu sau căcăniu în dungi. M-am obişnuit să mă ia la pulă toţi cîrnaţii cerbari în săptămîna patimilor cerboide.

Vineri am avut o defecţiune electrică la mine acasă. Ca orice om de bun simţ, am pus mîna pe telefon şi am sunat la operatorul de servicii electrice. După ce mi-au spus că sunt cu plata la zi, deci nu sunt debranşat din sistem, mi-au dat legătura la deranjamente, unde mi s-a înregistrat solicitarea şi am fost asigurat că în cel mai scurt timp, o echipă de intervenţie va sosi la faţa locului. Eu stau pe Postăvarului, la nici 2 minute de Piaţa Sfatului, unde se ţine ţigănia cu coarne. După nici un sfert de oră, primesc un telefon de la dispeceratul furnizorului de energie electrică, în care mi se spune:
” – Ne pare rău, dar echipa de intervenţie nu poate veni, pentru că sunt toţi concentraţi în Piaţa Sfatului, la montarea scenei..
– Cum, zic, toţi? Da’ cîţi oameni sunt cu toţii? Şi ce e mai important clientul care are o urgenţă, sau Cerbul care are termen de finalizare pînă pe 2 septembrie?!
– Păi ştiţi şi dvs. cum e.., zice, dar dacă vreţi, vă pot ghida prin telefon..
– Adică să fac eu depanarea?! Bine doamnă, dar eu nu sunt autorizat să umblu prin firele şi firidele voastre.. dacă mă electrocutez sau dau foc la casă, cine răspunde?
– N-aveţi grijă, dvs. faceţi numai ce vă spun eu. Deci vă îndreptaţi spre firida centrală. Staţi la curte sau la bloc?….
– Doamnă, mie îmi trimiteţi echipa sau vă dau în judecată..!”
şi i-am închis telefonul după ce a înţeles că eu nu mă bag să fac ceva chiar dacă de la capătul firului mi-ar da indicaţii Dumnezeu, Cristos Gornistu’ sau toată Sfînta Treime la un loc.

Pe acelaşi principiu, mă gîndesc că dacă tot e festival cerboid aurifer, şi cînd o să suni la salvare, n-o să vină nimeni pentru că toate echipele vor fi acolo în caz că i se face vreunei vedete ieşite din formol, rău. Atunci, operatorii de la 112 te vor întreba cum e cu sîngele din capul pacientului, curge sau ţîşneşte, piciorul e umflat sau e şi vineţiu, ş.a.m.d.

Că doar un festival avem şi noi, ce mama dracului..!

Responses

  1. logica mea zice ca daca ar fi un festival similar o data pe luna, baietii ar realiza ca de fapt e o activitate normala si ar trata evenimentul ca atare, fara a mai produce atatea batai de cap locuitorilor din zona… asta-i logica optimista :))

  2. extreme optimistic thinking.. 😦

  3. Sărăcia asta de festival a devenit o vagă amintire a ceea ce a fost odată. În afara de nervi, disconfort şi bani cheltuiţi cu dedicaţie nu mai reprezintă nimic…Iar”vedetele” …nişte rebuturi şi vedete second hand

  4. Festivalul ăsta miroase a orice, numai a sărăcie nu..

  5. servus…
    super! adică am rîs sănătos la „avancronica” ta la festivalul cu coarne. mai mult de atît nu e de spus. sa vezi şi forfotă prin fiţoşime: „Da cine cîntă tu?!” „Cică unu Vai”… „Vai de capu’ nostru, ce ţi-e şi cu criza asta, fată!” 🙂 Chiar nu ştiu cum de s-a rătăcit Steve Vai pe aici… E şi el destul de expirat, ăsta-i adevărul şi pe criza asta i se va ierta…
    Cele bune!

  6. Flavius,
    mă bucur că ţi-a plăcut şi picat bine. Dar asta tot nu scapă de mizeria cerboidă.. 😀

  7. Prietene,
    Uite am eu solutia pt tine…
    Miine te inscrii la cursuri de calificare,electricieni,instalatori,asistent medical etc..si daca mai ai timp si de primar.
    Dupa ce te califici sa nu mai deranjezi tu muritor de rind si platitor de taxe …Ionut daca cei „mari” va sfideaza de ce sa nu va sfideze si cei „mici”
    Intrebare????
    CINE STINGE LUMINA IN TARA ROMANEASCA?????

  8. Dragă prietenă,
    mă tem că ai dreptate. Iar eu unul, nu mai sunt convins că vreau să mai sting lumina aici.. 😉

  9. DA! Asa e!

    Perioada Cerb(o)ului este singura in care imi urasc orasul. Si eu nu stau in centru…

  10. As spune ca in lipsa de altceva, e bun si festivalul asta. Dar e mult prea mult tam tam pentru ceva ce tine de nostalgia vremurilor trecute.

  11. Ionutule, m-am cocosat de ras! 🙂 🙂 🙂

  12. Cristina,
    e rîsu’ plînsu’! 🙂

  13. Vineri am trecut prin Piata. Erau repetitii. Sau testau instalatia de sonorizare. Sau ceva de genu’. Decat ca_cursa cu obstacole din curu’ Cerbului pan’ la … terasa mea preferata m-a lasat cam surda vr’o juma’ de ora. Da’ am descoperit un nou sport: asteptat 50’u. Ca nu mai am curaj sa trec prin zona.


Lasă un răspuns

Categorii

