Publicat de: ionutu | Septembrie 2, 2009

Şi voi, ce mai faceţi?

Sunt dimineţi în care mă trezesc sfîrşit, extenuat, ca un zombi ce iese dintr-un cavou. Nu ştiu de ce, doar mănînc bine, mă culc la ore rezonabile, sunt tînăr, fac mişcare (de aia mi-am luat bicicletă, nu?), dar simt că sunt din ce în ce mai epuizat. Rutina zilnică la care suntem supuşi, mizeriile pe care trebuie să le înghiţim zilnic drept măsuri anticriză, papagalii care ne conduc fiind conduşi şi ei din umbră de alţi papagali cu bani, nimicbine-le ăsta în care orbecăim de atîta timp, îşi spune cuvîntul.
Postasem un articol zilele trecute, un articol care deranja. Mi s-a sugerat că ar trebui scos. L-am scos, nu m-a durut mîna, şi nici conştiinţa. Cine a avut ochi să-l vadă, l-a văzut. M-am simţit însă puternic pentru cîteva clipe. Aveam informaţia, mi se cereau dovezi, le aveam şi pe alea, şi totuşi am scos articolul. Nu din teamă că mi s-ar putea întîmpla ceva. Nu am nimic de pierdut, nu sunt dator nimănui. L-am scos tocmai pentru că aveam această putere. Straniu, nu?

Ce am învăţat din toată afacerea asta? Că instrumentul ăsta de comunicare atît de banal şi la îndemîna oricui, banalul blog, poate cîntări mult atunci cînd prin mijlocul lui poţi emite nişte mesaje. Mie chestia asta mi-a dat aripi, cînd de fapt ar fi trebuit să fiu intimidat.

În România, în general 1+1 fac întotdeauna 3. De ce? Pentru că aşa ni s-a transmis în codul nostru genetic. De aici şi situaţia actuală a ţării. N-are nicio logică enunţul ăsta, şi nici nu sunt sigur că poate fi dovedit matematic. Statistic, dacă ne uităm la halul în care este condusă România de cîteva decenii, are justificare ştiinţifică. Întotdeauna politicienii noştri s-au inclus şi pe ei în actele lor de binefacere pentru ţară. Adică dăm o lege pentru pulime, iese ceva mărunţiş pentru bugetul de stat, şi restul ne rămîne nouă.. De aici iese şi continuarea din antetul blogului meu: lumea habar n’are. Lumea nu s-a schimbat de la Imperiul Roman încoace. Tot după pîine şi circ umblă. De aia cînd apare cîte unul mai serios, nu e luat în serios. „Eşti prost, frate? Ăsta ştie ce zice gen. Deci cool, marfă.. nu-l votez, Băsescu e mai marfă..!”.

O să deschid un topic acum aici la mine pe blog: ce aţi vrea să citiţi voi în continuare aici pe Cronică? Filozofiile mele banale despre vieţile noastre banale? Analizele mele politice extrem de subiective şi sugestive? Încercările mele literare penibile prin însăşi subiectele atacate?
Nu sunt vreun CTP, nici Mircea Badea, nu sunt nici vreun Duiliu Zamfirescu, nici vreun Preda, nici vreun Sorescu. Sunt eu, autorul acestui blog, ionuţu pentru voi.

Responses

  1. 1+1=3 da in Romania dupa revolution furculision a devenit regula de baza a matematicii .Pt ca sint pisica si neagra am 7 vieti declarate si altele nedeclarate am furat metoda din declaratiile de avere a oficialilor si iti spun :Tinere
    1-ai dreptul doar sa muncesti si sa platesti taxe-NU GINDI dauneza la CV tau (daca nu e print pe hirtie Portocali e „de porc”
    2-sa inchizi ochi si sa votezi cu ajutorul unei miini si minti luminate Portocali
    3-nu ataca pe nimeni lasa sa te atace-recomand scutul Portocali
    4-5-…..1000000 totul se termina cu Portocali
    DECI TINERE TRIMITE CV LA PORTOCALI SRL si poate ai voie sa mai scrii ceva pe aici.
    Eu Pisica Neagra vreau sa citesc totusi ce gindesti tu despre Circul Romania si astept sa fie scris NU CU CERNEALA PORTOCALI.
    PS.era sa uit de miine accesoriu obligatoriu BOTNITA PORTOCALI…

  2. Nu-mi place culoarea portocalie, şi nici nu cred să-mi placă vreodată. 😉
    O să ţin cont de opinia ta, Pisicuţă. 🙂

  3. De ceva timp te citesc şi, pentru că tot ai deschis un topic, eu aş vrea în continuare:
    – Filozofiile mele banale despre vieţile noastre banale;
    – Încercările mele literare penibile prin însăşi subiectele atacate.
    Să te citesc cu bine!
    O zi faină,
    Iulia.

  4. AceeaşiTU,
    s-a notat drăguţă, continuăm, continuăm. Mulţam’ de feedback.
    Cele bune! 🙂

  5. Scrie, mama, scrie ce si cum simti tu!!!
    Si despre politica, si despre viata noastra romaneasca banala, si incercari literare… eu le voi citi pe toate pentru ca-mi place stilul in care le zici.

    Numai bine! 🙂

  6. Ada,
    mulţămesc pentru susţinere. Întrebare: de ce ne-a scos dono din blogroll? 🙂

  7. Eu vreau sa citesc la tine ceea ce am citit si pana acum, adica banalitati filosofico-amuzante.

    Have a nice day:)!

  8. Eu as vrea sa scrii despre orice si tot ce-ti trece prin minte, fie ca sunt incercari literare, filosofii (ieftineala las-o la aprecierea publicului 😛 ) sau analize sociale/politice.
    Just be.

  9. Oana & FFD,
    I’ll keep on walking. 😉

  10. Eu unul sunt pentru filozofiile personale; e interesant sa auzi alte pareri si chiar misto cand constati ca sunt la fel cu ale tale. 🙂
    Dar cel mai ok e sa scrii despre ce te taie inspiratia de moment.

  11. Cătăline,
    s-a notat. 😉

  12. Eu n-am fost niciodata in blogroll la Dono, era vorba de alta Ada, nu eram eu. A facut o triere, nu stiu pe ce criterii, nu ma intreba ce si cum…

  13. Ada,
    ok, am făcut eu o confuzie. 🙂

  14. Scrie pentru tine. Ce contează cititorii? Cui îi place tot, citeşte tot, cui îi place pe sărite, triază, cui nu îi place deloc, închide.
    So, keep on doing what you do! 😉

  15. Ionutule, daca esti in toane haioase, merge si politica. Daca nu, mai bine zi despre viata ta banala, cu umor, ca o faci bine.

  16. Cristină,
    mulţumescu-ţi pentru obiectivitate. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

