Publicat de: ionutu | Septembrie 3, 2009

Zbor deasupra unui cuib… de muci.

Că muci e situaţia, muci suntem toţi. Correct me if I’m wrong.
Imaginaţi-vă acest blog ca pe o şedinţă de grup terapeutică a alcoolicilor anonimi. Sau a persoanelor dependente de droguri. Sau victimelor violenţei domestice. Sau a soţilor/soţiilor înşelaţi/înşelate. Şi putem continua aşa la nesfîrşit, americanii au grupuri pentru orice le cacă mintea. Ne inspirăm de la ei.

Personal, o să tratez acest articol ca şi cînd aş fi pe un scaun, într-un cerc, la o terapie de grup, preferata mea, cum îi zice americanul, de „anger (nu angry cum ca boul scrisesem mai devreme) management”. Dacă stăm să ne gîndim la circuitul frustrării în natură, ştiţi voi teoria cu sefuţul care-i futut de şef şi se descarcă pe angajat, angajatul pe partenerul de viaţă, partenerul de viaţă pe produsul familiei, produsul familiei pe căţelul familiei, căţelul familiei pe pisica familiei, şi tot aşa.., ajungem la o concluzie: nimeni nu scapă. Se zice că atunci cînd intri pe uşa biroului unde lucrezi, laşi problemele personale acasă. La fel, cînd intri pe uşa casei laşi problemele de serviciu, la birou. Şi lumea ar fi astfel mai fericită. Cum este imposibil să se întîmple una ca asta, trăim zilnic fără să ne mai gîndim la noi, lăsîndu-ne copleşiţi de problemele pe care le avem. Paradoxal, cauza principală derivă din egoismul uman transpus la scară globală. Nu există oameni care să nu fie egoişti. Ăia care există sunt puţini şi sunt bolnavi, partea din creier responsabilă cu sinele fiind afectată de vreo maladie, vierme, infecţie. To much House MD, recunosc..

Sunt al dracului de nervos. Nu pentru că ar fi criză, pentru că suntem în budă la orice capitol (nici măcar la gimnastică nu mai suntem primii..), pentru că avem politicienii pe care-i avem cu udrele şi organele mamii lor, pentru că toată Europa se băsescu pe noi, pentru toate motivele pe care nu le-am invocat sau le-aş putea invoca. Nu, cu astea m-am obişnuit. Pentru că hei, sunt defect. Sunt programat să-mi accept soarta. Să tac şi să-nghit că poate mîine e mai bine. Sunt nervos cînd văd atîtea maşini de lux aglomerînd traficul şi sufocîndu-ne zilnic cu băşinile lor, sunt nervos cînd văd atîţia bogaţi mondeni defilînd pe la TV ca nişte reale repere în viaţă, sunt nervos cînd văd atîţia bani şi energie irosită pe festivale de 3 lei, cînd scot pubela în stradă în fiecare marţi seară şi miercuri dimineaţa după ce o golesc cei de la Salubritate, pînă să o bag înapoi în curte, are deja cel puţin 3 saci de gunoi de la nesimţiţii care nu plătesc pentru serviciul ăsta. Fireşte, ştiţi că am o problemă cu căcatul de cîine. Fireşte că nu s-a rezolvat, pentru că fireşte avem poliţie comunitară şi primărie doar pentru a le avea. Cînd vine vorba de aplicarea legii acolo unde se cuvine, pauză. Şi aici fireşte că o ard într-o altă stereotipie cotidiană: legea se aplică diferit pentru categoriile sociale diferite. Pentru unii mumă, pentru alţii ciumă. „Să trăiţi bine!”-le nu ne era destinat nouă, le era destinat lor.

Uf, scuipînd aici, parcă mă simt mai uşurat, face bine terapia. Aj vrea, vorba lu’ Tetelu’, să mă transform în Rip Van Winkle şi să mă trezesc după 20 de ani şi după care să mă culc la loc. Scuzaţi-mi pesimismul. Am pus un pariu cu socru-miu ieri: eu spuneam că în 2015 o să avem autostradă pe Valea Prahovei, el spunea că nici în 2025. Mi-ar face plăcere ca măcar în 2017 să da. Deşi ştiu că voi pierde, măcar nu voi fi nevoit să onorez pariul: el susţine că nu trăieşte pînă în 2025.

Deschideţi-vă sufletele dragii mei, spuneţi ce vă doare. Aşa-i la terapia de grup. Vă ascult.

Responses

  1. Tu ai o problemă cu rahatul de câine, eu cu mirosurile. Like c´mon…ce naiba e săpunul pentru unii? Bibelou? Obiect de artă? Sau icoană? La deodorant nici nu am pretenţii…sick sad world

  2. Titlul e brici.
    Pe mine ma scot din minti politicienii si lipsa de reactie a poporului roman. Adica… astia se c.. in capul nostru dar majoritatea pare a avea o pofta de rahat insatiabila, iar asumptiile imbecile gen „nu fac nimic, ca oricum n-ar conta” ma scot din tatani.

  3. …eu am problema cu tot ce este CIINE :)Hai Steaua unde nu stiu ca e jale si acolo la ei la Steaua, Steluta,FC….jale este peste tot sport,politica,educatie etc.Ma deranjeaza ca: si aici te citez TINERE „Sunt programat să-mi accept soarta. Să tac şi să-nghit că poate mîine e mai bine. ” Da asta ma deranjeaza si daca nu face tineretul ceva in Romanica dupa 06/12/2009 o sa fiti obligati sa aveti in scoli,birouri tabloul lui Base and next Nuti si sa cintati dimineata Pusca si cureaua lata.
    Servus

  4. Am si eu o problema cu babele ale caror caini fac rahati sub fereastra mea, in timp ce ele, doamnele babe, tin conferinta, firesc, tot sub fereastra mea, la fix 7 am. Am o problema cu parcul din fata blocului, care, in esenta, e tot un mare rahat zgomotos.
    Am o problema cu ghiolbanii care stau juma’ afara din masina, pe geam, si urla dupa mine „ce faci, pisi?”. Pe-astia clar i-as impusca.
    Mai am si eu o problema cu firma de salubrizare a Brasovului, dar despre asta mi-am racit deja gura pe PrinBrasov.
    Am, mai nou, o problema cu antena aia care-a rasarit pe Tampa, si care ma enerveaza vizual nespus de mult.

    Cred ca am cam mult probleme, nu?!

  5. Andreea,
    poate n-au apă. Deloc. Atunci săpunul e degeaba. Spre exemplu în Braşov, de cîteva luni oamenii n-au apă caldă. Alooooo, domnule primarrrr!!!!! Eu sunt mai norocos, am centrală termică. Şi mai am şi o obsesie cu gelurile de duş. Să am cît mai muuulte!! 😀
    I love anger (nu angry cum ca boul scrisesem mai devreme) management.
    Da, abia aştept iarna. Cînd e frig parcă nici nespălaţii nu mai candesc aşa tare.. 😉

  6. FFD,
    şi pe mine mă scot din minţi laşii. Laşii care după război sunt cei mai viteji dintre români. Pupa’m’ar!
    Politicienilor le doresc o constipaţie acută. Poate aşa mai scăpăm şi noi de bullshit-ul lor.

  7. Black-Cat,
    mulţumesc că m-ai transformat într-un clasic în viaţă. Îmi place cînd sînt citat.
    S-ar putea să ai dreptate cu imnul şi tablourile. Pot să urlu? AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!
    Ok, mă simt mai bine acum. Uşor mai calm.

  8. Oana,
    niciodată nu-s destule. Problemele, ziceam. Eşti braşoveancă de-a mea, te înţeleg perfect. 😉

  9. Eu nu am atâtea probleme. Am altele, pe care le rezolv musai. Dar una singură tot aş aminti: Unde dracu găseşti un club de dependenţi de coca cola, adicătelea cocalcolicii anonimi? Nu de alta, dar îmi vine să îmi iau noul X5 (vis!!!) să mâ îmbăt cu bere Ciucaş pană pic sub capotă şi să gonesc spre primul cuiboşori de dependenţi de cola şi slanină de Mc Donald`s pe ritm de manele şi să-i snopesc în bătaie până le sare drogul puterii din cap!

  10. Marius,
    visul tău este unul nobil. Yahva te va asculta. Să curgă rîuri de Cola!!! 😀

  11. Ionuţ,

    Eu aş încălzi apa pe aragaz şi tot m-aş spăla 😀 (şi eu am tot centrală termică, aşa că noi suntem mai norocoşi). Şi încă o chestie…băile publice ar fi o chestie tare folositoare pentru cei care vor şi nu au cu ce!

    We keep the faith!;)

  12. Andreea,
    pentru o naţie ce se laudă cu origini romane, stăm cam prost la capitolul băi publice. Avem doar băi de mulţime, de care profită nutrii precum Băsescu.


Lasă un răspuns

Categorii

