Publicat de: ionutu | Septembrie 9, 2009

Eu, iredentistul..

Oameni buni, mă aflu în concediu fără plată. Da, sunt bugetar. Şi da, din cauza unora ca mine e criză în ţară şi cum răul trebuie stîrpit de la rădăcină, am decis să mă autoflagelez de bună voie că aşa vrea măria sa, Bocul. Problema este însă că am impresia că m-am pripit cu vacanţa asta forţată, din moment ce „creierele” portocalii care conduc destinele acestei ţări au zis că „să fie concediu fără plată, dar să înceapă din octombrie”. Mda, sacrificiul meu va fi unul inutil ca orice alt sacrificiu, dar peste ani, voi deveni martir. Că doar aşa zice principiul sacrificiului pentru neam şi patrie…

Dar destul cu mine, sunt prea neinteresant. Uite aci’ mostră de realitate: în troleul cu numărul 6, Braşov. Trei pui de ungur român, care de regulă nu ştie diferenţa dintre naţionalitate şi etnie, vorbeau în limba lor maternă, ungureasca de Braşov care nu-i la fel cu ungureasca de Odorheiu Secuiesc. Ce să-i faci… ăştia sunt aşa de autonomi că nici limba lor nu şi-o cunosc bine, ce să mai mă aştept ca ei să ştie şi româneşte. Deci stăteau cei 3 crai din viţa lui Attila în troleu şi govoreau pe urîcioasa lor limbă. Zgomotos, că ei aşa înţeleg să poarte un dialog. O să ziceţi, „bine, dar toţi adolescenţii sunt zgomotoşi!” şi eu o să vă dau dreptate. Dar am zis-o aşa, ca pentru impresie artistică.
În spatele lor, doi mîţi de 5, respectiv 6 anişori. Vîrstă la care copiii sunt de regulă dureros de sinceri, adevărul pentru ei, fiind unica variabilă valabilă. De aia eu încă mai cred în Moş Crăciun şi-n statul de drept. Cred că am rămas tot acelaşi care eram şi la 5 ani. Şi cum stăteau ei copilaşii şi se uitau pe geam discutînd de-ale copiilor, la un moment dat, ungurienii care ştiau şi ei româna cît să-şi cumpere ţigări şi prezervative de la chioşcul din scara blocului, aud ce spune unul dintre micuţi. Ceva legat de maşini. Şi unde nu se pun pe un rîs şi pe o bîrfăraie, de se prind şi micuţii că de ei se rîdea.
„- Mami, da’ ei ce limbă vorbesc?” unul dintre micuţi către mama sa.
„- Ungureşte, mamă”.
„- Da’ ei sunt din Ungaria?” curios, continuă copilul.
„- Nu mamă, sunt din România.”
„- Şi atunci, de ce nu vorbesc româneşte?” conchise contrariat micuţul.

Să-l lăsăm pe micuţ să-şi dea seama singur, zic. Pentru că şi mama sa i-a răspuns printr-un ridicat din umeri care spunea mai mult decît orice răspuns. Treaba ar fi fost faină dacă unguraşii ar fi tăcut din gură sau ar fi continuat în română. Nu. Au preferat să-şi continue discuţia tot în maghiară. Ok. Nu e o crimă. Dar cum ar fi oare ca într-o zi toţi românii care nu sunt etnici maghiari, să-i ia la mişto pe etnicii maghiari la fel cum o fac şi ei cu siguranţă, pe limba lor. Să se consemneze, n-am nimic cu ungurii, ţiganii, homosexualii. Dar toţi ăştia să înceteze dracului cu victimizarea, cu statutul lor autoasumat de minoritate. Că şi-o fac cu mîna lor. Prin acţiunile lor. Prin comportamentul lor.

Am întîlnit şi maghiari de treabă. Şi ţigani de treabă. Chiar şi homosexuali de treabă. Niciunii n-au fost de acord cu opinia semenilor lor, care se cred asupriţi de societate pentru că sunt diferiţi. Totul ţine de percepţie, bunul simţ care n-ar trebui să aibă naţionalitate sau apartenenţă, şi cei 7 ani de acasă.

Lumea ar fi un loc mai bun pentru toţi. Păcat că n-avem noi loc unii de alţii din cauza prostiei suverane şi a orgoliilor şi ideilor preconcepute în care ne place să ne scăldăm precum porcii în mocirlă.

Responses

  1. Întradevăr ideile prconcepute şi orgoliile nu aduc nimic bun. Eventual vicitmizări improprii induse din frustrări generaliste propagate de unii desculţi intelctuali cu carecter şovin. Cred că e lipsă totală de gândire… Porstie ce să o mai tărăgănez. Că de bun simţ nici nu mai poate fi vorba.

  2. E loc pentru toată lumea, vorba ta. Totul e să poţi ignora. Pe de altă parte (a propos de autonomia lor mult visată) la ultimul recensământ al saşilor din România (2004 sau 2006, nu mai reţin), le-a dat maaaaaarea cifră de…286 de saşi. Sau ceva de genu’.
    Asta-i „pisica” ce-o scoate Marko de fiecare dată când are ceva de negociat. Tura asta de alegeri bag de seamă că au mai mult de negociat din moment ce-l băgară şi pe Kelemen la înaintare la prezidenţiale.

  3. Erată: De secui era vorba-n propoziţia de mai sus, nu de saşi.

  4. Si mama ii tot acum in concediu fara plata…deci sunteti cel putin 2 😀 . Referitor la minoritarii nostrii, eu am vietuit multi ani prin Cluj 😀 si acolo am invatat ca fiecare pasare pe ciripitul ei piere…asa ca sa vorbeasca ce or vrea ca va veni o vreme cand va trebui sa inghita tot rahatul romanesc, ca de…sunt in Romania si nu cred ca au ei vreo sansa de a trai bine in Secuimea lor si tot cu romani si la romani vor lucra 😀


Lasă un răspuns

Categorii

