Publicat de: ionutu | Septembrie 11, 2009

Cititorii mei din Pulă.

Uşurel de început de weekend, că a mai trecut o săptămînă. O săptămînă în care mi-a fost lene. Atît de lene că am uitat uneori şi să mănînc. Iar eu sunt un gurmand declarat. Mă trezeam că stau prin bucătărie cu cei „Trei dinţi din faţă” ai lui Sorescu, întrebîndu-mă de ce bîzîie aşa de tare cutia aia mare şi albă, căreia oamenii i-au spus frigider. Apoi mergeam să trag o pişare cu gîndul ca ulterior să mă arunc între cele 10 perini ale patului meu şi să adorm citind, cum făceam odinioară prin liceu înainte de vreo teză, sau prin facultate, în sesiuni.

Românii sunt un popor receptiv la înjurături. Dacă înjuri un român, aşteaptă-te să fii şi tu înjurat la rîndul tău. Puţini români ajung la acte de violenţă corporală, de obicei cei mai mulţi recurgând la celebrul „ba pe’a mă-tii!” sau în funcţie de imaginaţia individului, şi mai rău. Ca şi spaniolii, avem o limbă ce ne permite o variată gamă de combinaţii ce includ mame, sfinţi, cristoşi, cruci, aghiasme, pule.. şi aşa mai departe. De aceea, cînd românul aude cuvîntul „pulă” se duce de cele mai multe ori cu gîndul la ea, la „pulă”. Pula românului este ultima meterează unde el, românul are stindardul bine înfipt. E pe pula lui, nimeni nu i-o poate lua. Mulţi români au ajuns în avansatul stadiu în care înlocuiesc fraze întregi cu acest simplu cuvînt, „pulă”. Combinat cu „mea” reieşind astfel „pula mea”, ei bine, de aici poţi dezvolta romane. Pula mea. Nu mai dezvolt, că n-aş fi primul şi nu-mi place să dezbat ceva ce s-a mai dezbătut.

Există în lumea asta mare-mică, o localitate numită Pula. E-n Croaţia, nu vă zic mai mult, pentru asta avem Google Earth şi Wikipedia, ce pula mea..?! Am observat un trend la românii ce ajung acolo: trec repede peste frumuseţile locului, peste vestigiile arhitecturale de acolo, ca să ajungă unde? La intrarea sau ieşirea din oraş, să se pozeze cu indicatorul de intrare în localitate, unde scrie mare „PULA”. Frumos aşa. Tipic, aş spune.

Undeva în Braşovul nostru minunat, pe După Ziduri pentru cititorii băştinaşi, stătea frumos scris cu spray negru, următoarea frază: „Dacă dragoste nu e, atunci sugi pula.” Marin Preda cred că se oftică pentru chestia asta, lui nu i s-ar fi aprobat niciodată acest enunţ filosofic atît de pe şleau, pentru a-şi închide romanul „Cel mai iubit dintre pămînteni”. Am un cumnat care este croat, Z. pe numele său, care cînd a văzut grafitti-ul respectiv a exclamat mirat: „Hmm, I think my cousin Sugi from Pula was here before me…” chestie memorabilă pe care n-o s-o uit niciodată.

În final, cred că Sugi din Pula mi-a vizitat şi mie blogul. Dovada irefutabilă o aveţi aici:
pula

Later edit: din blog în blog, dau de ăsta:
analfabetul

E vorba de un individ cu un deosebit de mult şi de jegos tupeu, care spre nenorocirea noastră, şi după standardele societăţii noastre actuale, are toate şansele să ajungă acolo sus. Ce dacă limba română pentru el nu prezintă nicio diferenţă între scris şi vorbit, din moment ce este scrisă aşa cum o şi vorbeşte: incorect. Nu mă mir. Sunt curios ce ar ieşi dacă i-ai pune pe Băse sau Scripcaru să scrie un text de 10 fraze, din zona beletristică să zicem, după dictare. Vă zic eu: n-ar fi nicio diferenţă între ei şi aspirantul de pe al cărui blog am făcut captura de mai sus..
Şi da, asta mă frustrează al dracului de tare.

Later Edit II: individul semi-analfabet s-a autosesizat astăzi, şi cum nu are coaiele la el, mi-a lăsat un comentariu isteric sub pseudonimul „IONUT POPESCU”. Sigur, nu înainte de a face următoarea modificare la el pe blog:
analfabetul2

Responses

  1. Bre,Ionuţule, eu era cât pe-aci s-ajung în Pula anu’ ăsta, da’ s-a epuizat miraculos oferta până m-am trezit. Am ales Porec cu o extensie de Rovinjie până la urmă. Da’ să moară vaca mov şi trei marmote dacă-mi făceam poză la intrarea-n Pula :))
    Parol !

  2. Dane,
    cineva trebuie să fie excepţia de la regulă. Nici nu mă aşteptam din partea ta, să faci altfel. Croaţia e frumoasă, Pula va fi acolo şi la anu’. La fel şi indicatoarele de la intrare şi ieşire. :))

  3. Hai, măi! Pula e char o staţiune mişto. Îmi spune sorămea şi chiar nu minte. A fost acolo, pe bune, la o conferinţă despre problemele genetice ale cancerului acum vreun an. Cu moneda Botswanei mi-a declarat că stă mai prost, că doar lucrează în cercetare, dar, cică, staţiunea e chiar pe bune! Aş vrea să ajung şi eu acolo, fără să fiu interpretat că nu aş fi lesbian. chiar îmi plac femeile, de cele mai multe ori:)

  4. Să-i zic sau să nu-i zic că io l-am vizitat tot din Zagreb, da’ a apărut că vin din oraşul cu cel mai bine păstrat amfiteatru roman? Mai bine nu-i zic, lasă omu’ să se bucure… Sau să-i zic să modifice titlul pentru acurateţe: „Cititoarea din pulă”? Nu că îmi sare mie ţandăra că se schimbă total sensu’…

  5. Marius,
    odată şi-odată, tot ajungem şi noi în Pula. Ăsta e ciclul vieţii.. 🙂

  6. Oana,
    hai s-o lăsăm aşa, ai dreptate. 😀

  7. cretini striga ca nu sunt cretinii iar frustratii striga ca nu sunt frustrati !Ambele pentru tine sunt valabile !tratament urgent !

  8. popescule,
    ia de citeşte Later Edit II.


Lasă un răspuns

Categorii

