Publicat de: ionutu | Septembrie 14, 2009

Fantezii matinale. Cu don Farfui.

Mă trezesc de dimineaţă cu greu, pentru că ştiu că azi trebuie să merg la muncă după o săptămînă de concediu forţat din bunăvoinţa mini-premierului nostru liliputan, Bok (rahat în turceşte). Ies să-mi beau cafeaua de dimineaţă în curte, vremea bună de septembrie încă permiţîndu-mi acest lucru. Şi cum stam aşa cu gîndurile mele şi cu cafeaua aburindă sub nas, văd aşa o agitaţie, cum să vă zic, între cele 50 de vrăbii ce-şi fac veacul pe acoperişul casei noastre de cînd don Farfui ne e vecin. V-am zis oare că don Farfui a divorţat între timp şi că s-a mutat la casă, în centrul vechi? Nu v-am spus? Nu-i bai. Omul a decis acum la bătrîneţe că are nevoie de mai mult timp doar pentru el, pentru a se dedica unui scop nobil, unic şi irepetabil în viaţa sa, găsirea reţetei perfecte de distilare a ţuicii de corcoduşe şi alte marafeturi, „homeaid” (n.a. „home made”) cum zice dumnealui.

Ce a făcut cu maşinile lui iubite pe care obişnuia să le bibilească zilnic în faţa blocului sau cu Blecki, nu vă zic acum. E timp şi loc destul, încă, pe blogul ăsta. Să revenim la dimineaţa asta.

Scena în care vrăbiile se agitau ciripind obraznic şi zgomotos. Actul I.
Un fes vechi, decolorat dar pe care încă se distingea clar logo-ul „PRO TV”, apăru dinspre fundul curţii. Jos fesul, Pro TV! „Neaţa’ vecine!” mă salută don Farfui jovial şi plin de viaţă, ca un om ce-şi bea cafeaua la ora 5.35 AM, are sau n-are de mers la servici. „Ele e ca copchii mei..!” după care completează, observînd mina mea de om ca picat din lună la auzul afirmaţiei sale, cu „..vrăbiuţele, păsările cerului, mînca’le’ar tata pe ele..”. Fărîmiţă apoi metodic vreo două felii de pîine, şi îşi verifică fluierînd vesel refrenul de la „Surprize Surprize” butoaiele cu borhotul pus la fermentat încă din august pentru ţuica sa „homeaid”.
„Domle..zice, dumneata eşti tînăr.”
„Sînt.” zic, curios să văd la ce-i mai stă mintea şi-n dimineaţa asta.
„..’neata, ai auzit de Helăn Mirăn (n.a. Hellen Mirren)?” mă întreabă cu o curiozitate perversă ţîşnindu-i din ochii lui mici.
„Cum să nu, zic, a jucat formidabil rolul reginei Angliei, în „The Queen”..răspund, ştiind bine că-mi forţez norocul.
„Frumoasă femee…, conchide Farfui căutînd cu limba printre măsele, o bucată de carne imaginară, tic nervos pe care l-am observat că-l are atunci cînd vrea să ajungă undeva, într-o discuţie…, domne’, am visat-o az’noapte. Se făcea că io sunt Caligula şi făceam ştii-tu-ce cu dînsa. Într’nsa.” apoi rîde zgomotos scăpînd şi-o băşină şi finalizînd într-un acces de tuse.
„Bre vecine, ce să zic. Am văzut şi Caligula. E adevărat, nu era o frumuseţe ieşită din comun, dar avea ceva al ei, aparte. Deborda de sexualitate.” îi răspund sorbind şi ultima înghiţitură de cafea.
„De nu m-aş mai fi trezit..” concluzionă don Farfui, dus pe gînduri.

Cam asta a fost de dimineaţă. Simpatic personaj don Farfui ăsta al nostru, mă gîndeam. Îmi amintesc că anul trecut, cam prin octombrie, venisem acasă. Cînd am intrat în curte, aproape mă dărîmase mirosul de borhot fiert, semn că don Farfui îşi începuse experimentul. Mai tîrziu, în aceeaşi seară, ieşisem la o plimbare. Pot să vă zic doar că ne-am intersectat cu el cînd traversam o străduţă. Fuma (el nu fumează) şi avea o privire vesel-pierdută. Semn că experimentul cu ţuica fusese unul reuşit. Ne-a dat şi nouă o sticlă de 0,5 l. Nu am putut s-o beau. Avea cred că aceleaşi proprietăţi ca şi kerosenul.

Să-l vedem şi anul ăsta..

Responses

  1. ehe, măcar ai avea ce pune în rezervor când rămâi în pană de benzină…:)


Lasă un răspuns

Categorii

