Publicat de: ionutu | Septembrie 20, 2009

Vorbe de duh. Din poporul de lîngă mine.

De-alungul vieţii mele, 24 de primăveri pînă acum, mi-a fost dat să aud de la cei din jurul meu, nenumărate vorbe de duh şi expresii pe care, personal, nu am cum să le dau uitării. Unele, majoritatea, sunt originale, sau auzite şi adaptate de către cei pe care i-am auzit folosindu-le. Cum e o modă acum să dai citate din scriitori, filozofi, politicieni celebri, eu vă dau azi o suită de alocuţiuni, care pot oricînd concura cu Kant, Eliade, Churchill sau Einstein, de ce nu.

„Dacă toate muştele ar face miere.., ar fi şi la pizda iepii.” – bunicul meu, bădia Ion N. din satul Scărişoara, judeţul Bacău.

„Tu-ţi milostosul mă-tii..” – bunicul meu, bădia Gheorghe S. din satul Horia, judeţul Botoşani.

„Bă.. rău e să fii prost..!” – socrul meu.

„First shoot, then ask.”Mihaiu.

„Să nu ne uităm uităm trecutul, pentru că cei ce şi-l uită, vor fi condamnaţi să-l repete.”Mario G.

„Tu-i pula lu’ cîcat..!” – un coleg din liceu.

„Oui, şef’!” – un prieten bun.

„Altă şansă.. n’aviem..!” – nenea Dori.

„Decît să strici un lighean de maţe, mai bine te-ai băşi. Ce.. toţi suntem oameni.” – o mătuşă de-a mea.

„Şprahăn zie der flugen abăr nişt ziun toifenn..”E.T. în germana lui din sud.

„Să curgă rîuri de Fanta..!”Horia Ţoţu.

„Seliman.., plan: .”Vlad Ţoţu, fratele lui Horia.

Şi cam atît, mai multe nu-mi mai vin acum în minte. Pe voi ce vorbe ale cunoscuţilor voştri v-au făcut să rîdeţi şi să nu le uitaţi niciodată?

Responses

  1. Aşa-i când se suie purcica în copac (tata)

  2. Normal ca pot concura, deoarece una este de-a lui George Santayana. Aia cu uitatul trecutului si condamnarea la repetare.

    Uite originalul: ‘Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.’

  3. Să-ţi spun una de-a mea pentru mine: Trebuie să fi prost să te cheme Marius Ola. Aspect, care, fie vorba între noi, a cam fost demosntrat de-a lungul vremii. Numai că acolo unde este prostie multă, dar în vervă, există şi pe atâta deşteptăciune şi mai ales… modestie :))
    Am şi eu o întrebare: Îl şti pe mihaiu. Bine… în afară de aici pe net. Caut un web disigner de imi vine rău de ceva timp….

  4. Marius,
    îl ştiu, face treabă faină, e foarte talentat. Dacă ai observat i-am linkuit adresa de web pe numele lui. Intri acolo, şi la contact e chiar numărul lui dacă nu mă înşel. Spor!

  5. Alicuză,
    sună bine şi-n engleză. 😉

  6. Andreea,
    bună asta! 😀

  7. super abordare , ne mai distram si noi pe criza dar de rusa ai uitat ….:)oricum bun asa

  8. E.,
    la rusă şi moldoveneasca lui Voronin erai şi mai priceput. Am şi dovada video a acestui fapt. 😉

  9. :))

  10. Sigur ai vrut să scrii „…suită de alocuţiuni…”??? Nu de alta, dar nu înseamnă acelaşi lucru cu „locuţiuni”… Doar întrebam…

  11. Guzgane,
    da, aşa am vrut să scriu, dar ai dreptate. „Locuţiuni” ar fi fost mai indicat deşi nici „alocuţiuni” nu e prea departe de contextul în care eu le-am auzit. 🙂
    Mulţam’ fain de atenţionare.

  12. The same shit different day…( buna dimineata traducerea in romana de Motanul Ca..ramiziu) 🙂

  13. Pisico,
    mai era una văzută într-un film german făcut în Japonia: „One apple a day, keeps the doctor away!”. 😉

  14. 🙂 ma intreb oare ce ???? keeps the MARINAR away…???? 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

