Publicat de: ionutu | Septembrie 30, 2009

În loc de titlu am scris asta.

Cînd l-am văzut pe Bok dîndu-l afară din guvern pe ministrul Nica, din proprie iniţiativă şi fără sprijinul sau ordinul Comandorului, am zis pentru o clipă: „oaisăăă..m’bag!” gîndindu-mă ca orice om de bun simţ, că în mod natural PSD ar trebui să iasă de la guvernare, să spargă protocolul şi să i-l arunce între ochii cîş ai Marinerului, la pachet cu o moţiune la care să se alăture şi liberalii. Apoi m-am gîndit că nu se poate. Băsescu şi-a dat seama ajutat şi de intelectualii lui Gîdea, că pleaşca referendumului pentru parlament unicameral e o gafă patetică, de om aflat în criză de idei.

Cum geniul băsescian constă în crearea de crize şi apoi în specularea momentelor cheie ale acestora prin apariţiile şi poziţiile sale mesianice, nimeni din cîte am observat n-a avut coaiele necesare să spună răspicat că principalul regizor al dramoletei dintre PSD şi PDL-Bok, este însuşi, el, Supremul conducător jucător, aflat din nou pe poziţia de mediator al unei stări conflictuale politice, pe cale să dezechilibreze dacă mai era ceva din echilibrul (care echilibru?!) şi-aşa precar al naţiunii. Pulimea a văzut un preşedinte implicat, un împăciuitor dispus să dea ministerul unui independent sau chiar unuia din opoziţie. Nimeni nu şi-a mai adus aminte de tîmpenia cu referendumul, ping-pong-ul guvernamental fiind principalul subiect al momentului. Dar vorba ceea, aveţi dovezi?

***

Cum am mai spus, nu-mi plac popii şi conceptul de beserică, religie, sfinţi, apostoli, arhierei şi episcopi. Consider că într-o oarecare măsură, religia a făcut un bine omenirii, impunînd o divinitate, sau mai multe, o putere şi-o voinţă superioară oamenilor, de care aceştia să se teamă, astfel evitînd posibilele derapaje la care de-alungul vieţii, putem fi supuşi. Pe principiul „nu da bă, că te bate Dumniezău.” O astfel de putere este însă şi poliţia. Şi statul. Şi judecătorii. Şi Moş Crăciun. Pe de altă parte, religia şi biserica au stat în nenumărate rînduri la baza intrigilor numeroaselor războaie, conflicte, purificări etnice, etc. Doamne iartă-mă!

Citeam zilele astea despre un mare tîrg mare, de veşminte şi obiecte bisericeşti. Grobiane de-a dreptul mi s-au părut preţurile la hainel..pardon, veşmintele de popă. Dacă un banal costum sau cum i-o fi zicînd, de preot poate ajunge pînă la 4000 de euro, dacă eşti înzestrat cu suficient har dumnezeiesc încît să te numeşti episcop, poţi să scoţi din cutia milei pînă la 8000 de euro pentru un rînd de sfinte veşminte. Enoriaşii sunt atît de păcătoşi încît pentru salvarea sufletelor întinate în faţa Domnului, nu se mai uită la ce sume donează sfintelor feţe bisericeşti. Iar eu mai aveam întrebări în ceea ce priveşte liniştea în aceste vremuri de restrişte economică, din partea bugetarilor ecumenici. Pentru că din cîte ştiam eu, şi clericii sunt bugetari..

***

Nu ştiu dacă v-am mai spus cu altă ocazie, dar mie îmi place atunci cînd mă duc acolo unde şi regele merge singur, să citesc ceva. Că e ambalajul unei sticle de şampon, sau eticheta chiloţilor ce-mi stau cuminţi la genunchi, nu are importanţă prea mare. Atîta timp cît scrisoavele respective emit un mesaj, pentru mine este suficient. Zilele trecute, am avut mai mult noroc. Am găsit pe scăunelul pe care stau revistele Unica şi Bolero ale prietenei mele şi pe care tot eu le-am aruncat weekendul trecut, un supliment al ziarului, pardon, tabloidului, Libertatea. Şi deschizînd eu la întîmplare suplimentul „cultural” dau de dono. Sau mă rog, la prima vedere, aşa crezusem. Nu era el, era un clarvăzător sau ceva de genul ăsta, ai cărui ochi erau fotografiaţi cam în stilul header-ului de pe blogul lui dono.
Ce să zic, uitîndu-mă în ochii aceia, am constat cu stupoare că terminasem mai repede ceea ce începusem să creez. Sau să eliberez.
photo-0008

Responses

  1. Deci voi juca la Loto 🙂

  2. Nu înainte de a publica pe blogul tău, numerele cîştigătoare. 😉

  3. Hihihi, eu am fost păcălit de o clarvăzătoare – http://mariusola.blogspot.com/2009/09/eludez-stirile-desi-nu-prea-imi-sta-in.html 🙂

  4. PS: Şi nu eram pe „tron”. Totuşi mi-a venit să mă ajez, când am văzut filmul cel mai prost din lume: Penultimatumul lui Boc – http://mariusola.blogspot.com/2009/09/trilogie-intr-un-singur-episod.html

  5. Toata invarteala asta politica, demiteri, acuze, crize inchipuite sunt rezultatul unei idioate coalitii de guvernare. Scarba pe care mi-o provoaca toata clasa politca se mareste proportional cu scandalurile aparute. P-astia ii intereseaza de ciolanul care vine in noiembrie, dar pe noi, astia care ar trebui sa ii alegem, asta ne intereseaza? Nici pe departe.. Nu mai pot eu ca-si arunca ei pisica moarta unul in gradina altuia si ar trebui sa fie ipocriti sa creada ca intereseaza pe cineva…

  6. Marius,
    foarte impresionant articolul tău cu clarvăzătoarea. Mi-a plăcut tare.

  7. Ionuţ,
    acum au trecut şi la fapte. Se bat mai rău ca vietnamezii ăia de-i vedeam la ştirile Pro Tv cum se încing prin parlamentele lor.. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

