Publicat de: ionutu | Octombrie 9, 2009

Cum să te laşi de blogăreală?

În online-ul românesc apar în fiecare zi cîteva zeci de bloguri noi. Chiar în momentul în care scriu eu acest articol, sunt sigur că cineva îşi face un blog. Poate al doilea, chiar al treilea blog.
De cînd am început şi eu să scriu pe blog am observat că ele blogurile româneşti apar după un anumit tipar. Avem bloguri:
de imitaţie (toţi carcaleţii care nu ştiu diferenţa între subiect şi predicat dar au citit blogul lui zoso sau badpitzi şi au înţeles că e cool să ai blog)
de opinie (în general calitatea lor depinde de autor, dacă ştie să scrie în limba română, dacă are condei, idei originale. S-a observat de multe ori că blogurile de opinie nou apărute sunt de fapt şi ele nişte bloguri de imitaţie, pierzînd astfel din start calitatea de blog de opinie.)
de can-can, bloguri tabloide (bloguri ale căror autori postează clipuri funny de pe internet, poze sau bancuri; în general astfel de bloguri au o căutare mare, avînd tendinţa să crească extrem de repede în popularitate, dacă autorii ştiu să gestioneze corect nevoia de antiplictiseală a internauţilor)
de poezie (bloguri în care o să găseşti poezii, versuri, în principiu au o nişă a lor bine definită, fiind nişte spaţii virtuale extrem de utile celor ce au ca pasiune poezia)
de literatură (cam aceeaşi chestie ca şi cele de poezie, nu mai dezvolt)
din inerţie (bloguri făcute cu ocazia anumitor campanii, bloguri ale unor celebrităţi, fiind de regulă natural şi inevitabil ca ele să fie create)
generaliste (în care autorii tratează de la politică la fotbal, literatură şi poezie, clipuri youtube, amintiri proprii din copilăriile lor, opinii despre anumite chestiuni, etc.; în general, şi aici, dacă autorul are condei, poţi să te delectezi cu o sumă de bloguri extrem de bune).

N-am mai amintit de blogurile de politicieni, ele intrînd din oficiu în categoria blogurilor din inerţie şi care atunci cînd sunt administrate de proprietarii lor (nu de persoane plătite să scrie în numele lor) pot fi o metodă foarte facilă de a dialoga cu electoratul.

Am mai bine de un an de cînd scriu şi eu pe blogul ăsta. De cînd urmăresc şi comentez cu interes şi alte bloguri. Bloguri mai mult sau mai puţin anonime, cum este şi al meu, sau bloguri deja celebre cum sunt ciutacu.ro, dono.ro, jeg.ro şi or mai fi cîteva. Îmi place interacţinea asta, îmi place să scriu, să mă descarc, să citesc ce scriu alţii, să comentez cu ei ce am scris sau au scris. E ca un drog, îţi intră în sînge, vezi peste tot posibile subiecte de tratat pe blog. Te surprinzi de multe ori gîndind că „o să scriu pe blog despre asta”. E o modalitate mai plăcută şi mai puţin nocivă social (dacă ştii s-o faci cu ponderare) de a utiliza calculatorul, decît să pierzi timpul cu jocuri, mIRC sau messenger.

Recunosc că de ţigări sau cafea m-am putut lăsa chiar dacă nu definitiv, măcar temporar. De blog şi de comentat/urmărit alte bloguri încă nu mă pot lăsa. Nu pot renunţa încă la tabietul ăsta zilnic care-mi oferă atîta plăcere.
O să mai scriu pe aici chiar dacă atunci cînd m-am legat de zoso am fost acuzat că o fac doar pentru a mai cîştiga atenţie, trafic şi celebritate. Nu ştiu dacă i-am spus prostălăului şi imbecililor săi cititori fideli care au dat de pămînt cu mine şi cu faptul că sunt braşovean, că nu am nevoie de traficul lui şi nici de vizitele lor pe aici. Cîţiva au lăsat şi comentarii la articolul meu sau la contra-articolul şobolanului. Le-am aprobat pe toate, doar din plăcerea de a arăta lumii (bune) cine e blogfatherul lui peşte prăjit şi ce analfabeţi şi amibe îl citesc.

O să mai scriu pe blog chiar dacă nu toţi vor fi de acord cu mine mereu şi mă vor înjura sau blama prin comentariile lor.

Nu pot să mă las de viciul ăsta. Voi?

Responses

  1. Nu cred să mă las, deşi e greu de anticipat…

  2. Nu mă las nici eu. Iar tu, Ionuțule, să nu te lași vreodată, că te trag de urechi 😛

  3. Vania,
    te înţeleg.

  4. Cipri,
    ok. 😀

  5. Ar fi o prostie sa te lasi, mai ales pentru ca te’ai „luat” de cineva. Ai raspuns unei provocari, sa zic asa, plus ca ti’ai exprimat parerea. Ca ai facut’o intr’un mod mai dur, nu te poate condamna nimeni. E blogul tau si scrii cum vrei pe el. Si nu cred ca vei avea mai mult trafic daca scrii de rau de Zoso, Arhi, Buddha sau mai stiu eu cine, cum nici nu vei avea mai putin daca nu scrii. Sau, invers…

  6. Honei (că sună mai româneşte şi mai masculin 😀 )
    nu am zis că mă las de bloguit. Sunt de acord cu tine, asta susţin şi eu. Era doar un gînd ce-mi trecuse prin minte zilele astea. Cînd fumam o ţigară şi-mi adusesem aminte cum mă lăsasem de fumat acum un an. Cum mi-a ieşit manevra aproape 8 luni. Şi cum fumez acum din nou. E drept, nu aşa mult cum obişnuiam. Şi apoi m-am gîndit la blog. Oare cum ar fi să mă las de blog. Aş putea? Şi mi-am răspuns singur: n-aş putea. Nu încă. Poate mai încolo. Cînd s-o inventa ceva mai tare decît blogul. 😉

  7. Mai-mai sa cred ca ai mancat gaini zapacite 😀

  8. Stii ca m-am lasat si eu de fumat dupa 16 ani? Si era cat pe ce sa ma apuc iar… noroc ca mi-am dat seama ca lasatul de fumat e una din chestiile cu care ma mandresc.
    A.. chestia cu blogul atata timp cat iti poti rapi cateva clipe pana la cateva ore pentru asta cred ca e super ok. Totul e sa fie in limita de socializare, fun & informare… si chiar nu vad niciun motiv pentru care ai renunta la asta; aici se exclud pitiponcii si cocalarele care-si fac blog pentru mancati-as si pus manele de pe iutub sau fiitutrilu; pe aia i-as plati eu sa se lase dar din pacate apar ca ciupercile.

  9. servus…
    chiar cu cap si coada categorisirea ta. da, fenomenul e captivant ca şi blogăreala în sine 😉
    greu să te laşi prea mult…
    toate cele bune!

  10. Tocmai ce-am motivat si eu pe blogu-mi de ce nu ma pot lasa de „sportul” asta:))

  11. Flavius,
    greu, greu. 😉

  12. Oana,
    great minds think alike. 🙂

  13. NU vreau sa ma las de blog! 🙂 E una din placerile mele zilnice, n-am de gand sa renunt la oamenii de aici si nici la ce scriu ei!

  14. Mi-a placut, in clasificare, categoria blogurilor „din inertie” 🙂
    Cam subscriu la tot ce zici. Ca de-aia eu te bag in blogroll si altii nu 😉

  15. Ada,
    bine faci! 😉

  16. Cristina,
    mulţumescu-ţi pentru apreciere. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

