Publicat de: ionutu | Noiembrie 5, 2009

Titlul acestui articol vă salută din greva în care se află.

Aţi încercat vreodată să îndreptaţi un floc? Şi v-a reuşit? Ştiam eu că nu. E mai uşor să „floceşti” un fir de păr normal. Vă spun eu, că am încercat şi mi-a şi reuşit experimentul. De ce o ard aşa boem în debutul acestui articol, dezbătînd logica îndreptării flocului? Pentru că am avut de dimineaţă cînd stăteam pe privată, o revelaţie. Privata este locul marilor revelaţii. Acolo cred că de fapt s-au luat decizii care au schimbat mersul istoriei. E locul cel mai propice, eşti doar tu, într-unul dintre cele mai intime momente ale tale ca pămîntean, ai timp vreme de 5-10 minute, hai 15 pentru cei ca mine, să-ţi pui ordine în gînduri ieşind literalmente alt om, după ce ai tras apa şi te-ai spălat musai pe mîini.

Aşa-i şi România. O ţară transformată într-un floc al dracului de cîrlionţat, plin de căcat, cu rădăcină groasă, semn că nici smuls nu se lasă prea uşor, deşi el îi smuls, denotativ vorbind. De 20 de ani, cei ce ar fi trebuit să-l îndrepte, asta după ce a fost smuls în ’89, îl cîrlionţează şi mai tare, unde mai pui că de la an la an, săracul floc este şi mai plin de rahat.

Am constatat cu stupoare că România după 1 an de guvernare a unicului partid majoritar din Parlament, s-a întors în timp cu cel puţin 10 ani. România e bolnavă, cenuşie, săracă, îndatorată. Românii îmbrăţişează entuziaşti speranţa unui cîştig peste noapte, duminica seara la tembeleurobingo cu Ţociu şi Palade la antenă. Lipseşte domnu’ Geo. Sau nu. Nu ştiu, că n-am jucat, nu m-am uitat la circul grotesc al decăderii prin expectativă a norocului, al românilor. Mai urmează ce? Căciula Pro Tv? Reapariţia unui Fond Naţional de Investiţii mai şucar decît ăla eolian?

Aşa şi preşedintele jucător. Cred că stă pe budă, îl năpădesc ideile şi gîndurile, şi între două băşini şi-o scremere, se decide. Dizolvă parlamentul. Îl numeşte pe Boc premier. Îşi dă seama că dacă n-ar mai fi preşedinte, l-ar hali serviciile şi structurle statului. El nu e om. E instituţie. E Omul Instituţie. Cam ca Edward Omul Foarfecă. Sau Willy Wonka înconjurat de o armată de boculeţi, fierbînd într-un cazan după reţete ştiute numai de el, majoritatea parlamentară creată împotriva Instituţiei Preşedintele României. Nişte ingraţi..

Peste o ţară de cacao, dar profitabilă pentru un procent al locuitorilor ei, s-a aşternut frigul. Ca un prolog al iernii ce va veni cu zăpada ei albă să acopere oraşele cenuşii cu oameni şi mai cenuşii. Abia aştept să ningă.

Va fi alb şi frumos.

Responses

  1. Aproape ca ai dreptate. Pana la ultimul paragraf. Nu va fi alb si frumos. Va fi gri, mocirlos si frig, al dracului de frig.

  2. Cetăţene,
    intenţia mea a fost să dau o tuşă mai optimistă acestui articol. Ca în finalul lui „A fost sau n-a fost”.

  3. Eşti sumbru, domnul meu! Prea sumbru chiar şi pentru mine.

  4. trebuie sa recunosc ca e primul articol impresionant de pe blogul tau. (din punctul meu de vedere articolul asta depaseste statutul de „agreabil”)

  5. Alpha,
    eu nu sînt sumbru. Revelaţia a fost niţel cam sumbră.

  6. toader,
    venind din partea ta, un „client” greu de „mulţumit”, aceste aprecieri nu pot face altceva decît să mă măgulească. Na c-am făcut şi-o mamofonie. 🙂 Sau mămăfonie.

  7. Oricum, e trist… Chiar dacă ninge. Rahatul rămâne dedesubt, pentru că nu-l va curaţa nimeni:(

  8. Se spune ca daca vrei sa vezi cu adevarat calitatea unui om, trebuie sa-i dai intai putere. De ce sunt in stare cei cu puterea vedem cu totii. E trist.

  9. Sincer m-am chinuit acu sa indrept un floc. Nu am reusit. M-am dus pe privata sa imi dau seama de ce! Si mi-am zis ca ai dreptate. Tara asta e ca un fund plin de floci, murdari de cacat, pe care nu ii spala nimeni.

  10. Marius,
    dar ce frumos e cînd ninge! 🙂

  11. Cătălin,
    vedem şi sîntem şi masochişti. Din păcate.

  12. Bogdan,
    n-ai reuşit? Ţi-am zis io.. 😉


Lasă un răspuns

Categorii

