Publicat de: ionutu | Ianuarie 6, 2010

La KFC. Cu don Farfui.

Aveo-ul roşu cu numere de leasing plecă din parcarea plină a blocului. Pe bord erau nu mai puţin de 17 iconiţe, vreo trei cruci, lipite cu Moment. La oglindă stăteau agăţate 4 perechi de mătănii şi-un brăduţ Air Fresher cu miros Ocean. Pe plafonieră stăteau prinse cu capse o icoană cu cina cea de taină în copie după celebra pictură a lui Da Vinci, o alta cu Sfîntul Ghorghe doborînd balaurul, şi patru poze tip-buletin ale unor copii.

Pe luneta plină de mileuri lucrate de cum altfel dacă nu de mînă, îşi bălăngănea din inerţie capul, un căţeluş din acela vechi, puţin ros de molii. Don Farfui conducea cu ambele mîini pe volan, aşa cum învăţase el la şcoala auto profesională. Madam Farfui stătea cu sacoşa de plastic cu domnul Băsescu pe ea, în braţe, pe scaunul din dreapta fără să sufle o vorbă, ştiind că omul ei nu suportă să fie ţinut de vorbă atunci cînd conduce. Fesul de oraş cu stema Chicago Bulls îi stătea pleoştit pe-o parte, dîndu-i un aer boem, tineresc.

După o vreme, în faţa KFC Piaţa Sfatului.

Madam Farfui făcea semne disperate cu punga electorală, cu scopul de a-l zori pe don Farfui, care se lupta cu un dispozitiv de blocare al volanului, de provenienţă rusească, dar făcut în uzină după schemă, de cumnatul lui Gil. Năduşise tot, brobonele de sudoare picurîndu-i de pe frunte, pe stema Chevrolet din mijlocul volanului. Îşi trîntise fesul pe scaunul pasagerului, iar acum se chinuia să scape şi de cojocul de astrahan crem care îi îngreuna mişcările. Reuşi după un timp şi cîţiva dumnezei şi biserici să monteze pe volan, ingeniosul gadget de siguranţă.

– Hai odată măi omule, că s-a făcut coadă înăuntru! îl căină blînd dar cu un oarecare reproş în glas, madam Farfui.
– Şi ce dacă e coadă, e numai tineret. Ne băgăm în faţă, să respecte bătrîneţea! replică sec şi cu importanţă don Farfui. Ai loat plasa? Şi portmoneul?

Intrară în imperialistul fast-food importat de la americani, cu mare succes aici la noi. Se băgară în faţa unui cuplu mai tînăr şi stăteau acum şi se holbau cu gurile deschise la panoul frumos colorat cu meniuri.
Un tînăr îi preluă cu tradiţionalul „Bună ziua, bine aţi venit la ….” şi acum aştepta comanda din partea domnului cu fes ce stătea încă proţăpit cu gura căscată larg. După încă un minut ce dură aproape o veşnicie, don Farfui îşi drese glasul şi solicită:
– Tîrtiţe pentru doamna, rînze (pipote) şi gîturi pentru mine. Porţie mare.
– Mă tem că nu am înţeles. Puteţi să repetaţi, vă rog? se fîstîci tînărul.
– Da’ tu eşti surd, sau nu te-ai spălat în uorechi?! Tîrtiţe pentru doamna, gîturi şi rînze pentru mine. N-ai înţeles? îl bruscă uşor enervat dar încă bine dispus, don Farfui.
– Îmi pare rău, dar nu puteţi comanda decît ce avem în meniu! îi răspunse stăpîn pe situaţie tînărul part-time jobber.
– Să vă fut muma’n cur atunci. De imperialişti prăpădiţi ce sunteţi! Cu tot cu meniurili voastre cu tot. Hai fă! şi o luă pe madam Farfui de guler, această rămînînd încă în transă cu gura căscată şi ochii la panourile viu colorate.

După încă ceva vreme.

Madam Farfui stătea cuminte pe locul din dreapta, ţinînd în poale punga cu Băsescu, fesul, şi cojocul de astrahan crem al soţului. Acesta se chinuia încă să demonteze de pe volan dispozitivul rusesc făcut în uzină după schemă, de cumnatul lui Gil. Afară se înserase deja demult iar de la KFC veneau înspre micuţul Aveo de cîte ori cineva intra sau ieşea, miresme îmbietoare de pui fript după reţeta secretă cu 11 ierburi, a Colonelului.

– va urma –

Responses

  1. o alta scriere la care ma inclin.. cum imi spunea mie doamna profesoara de lb romana in liceu si eu cu incapatanare nu doream sa ii dau crezare, revolta mea de adolescent: „Ai talent, baiete!”

  2. Mikael,
    mă bucur să aflu că nu sunt singurul ale cărui compuneri la română erau apreciate doar de profi (doi, cîți am avut din generală pînă-n liceu) și de unele colege de clasă ceva mai sensibile. 😉

  3. Felicitari pentru povestire Ionutule si de-abia astept sa apara continuarea!

    La multi ani, la multa fericire, la multa iubire, la mult noroc si la multe dorinte implinite iti doresc acum, de ziua ta!

  4. Nea Costache,
    don Farfui stă bine cocoţat undeva între ungherele minţii mele şi societatea actuală.

    Mulţumesc frumos pentru urări! Înseamnă mult pentru mine.

  5. La mulţi ani!

  6. La mulţi ani şi dumneavoastră, domnule Usca Ioan! 😉

  7. Frumoasă scriere. Imperialiştii ăştia ne cam dau bătăi de cap cu taxa ce vor s-o impună 🙂
    Mi-era dor de Don Farfui al tău 🙂

    La mulţi ani Ionuţule !

  8. Mie îmi surîde taxa pe savarină şi ciocolată. Destul am fost noi, fumătorii şi băutorii de bere cu alcool, discriminaţi. 🙂

    Mulţam’ fain de urare!

  9. La Multi Aaani!
    (o data pentru Sf Ioan, si inca o data pentru anul asta:D)

  10. Tinere scrie in continuare ca eu le adun si trimit la o editura.(out of Romania)
    La multi aniiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!

  11. Pisico,
    dacă mă publici, împărțim procentele din drepturile de autor. 50% tu, 50% eu. Dar nu știu cum ar suna don Farfui în engleză.. 🙂 Dacă nu și-ar pierde cumva din farmec..

  12. Ionuţule,la mulţi ani să ne trăieşti!!Don Farfui mi-a rămas la inimă.Unde să mai citesc despre el ??

  13. maman,
    Pe don Farfui îl veţi găsi în ordine cronologică, astfel:
    aici
    aici
    aici
    aici
    aici
    aici

    Acesta este cel mai recent articol din epopeea farfuiană.

  14. Frumoasa povestirea. Ar fi frumoasa si o regizare… un soi de serial scurt metraj, asa e de misto. Bravo!

  15. Cătălin,
    și eu mă gîndeam la un pilot. Da’ am auzit că-ți trebuie bani mulți ca să ajungi să faci un show tv..

  16. azi mi-am luat din timpu’ liber să citesc Cronica Farfuiului şi nu-mi pare rău! Excelent că mai scri despre el, Ionuţ,ne place pentru că avem şi noi farfuii noştri şi ne simţim bine cînd cineva, ca tine, le dă cu tifla cu atîta umor! La mai multe capitole, Ionuţ, pentru că zici bine! 😀


Lasă un răspuns

Categorii

