Publicat de: ionutu | Ianuarie 28, 2010

No Băsescu day – I’m in.

Gata e clar şi sigur: golanul a mai cîştigat 5 ani. Să-i fie de bine. Şi să trăiţi bine, în special voi, ăştia care l-aţi votat. Deşi ceva parcă îmi spune că n-o să trăiţi chiar aşa bine. Oricum, probabil veţi trăi mai bine decît dacă ar fi cîştigat alegerile varianta Geoană-Antonescu-Johanis, care, ce tupeu, aveau şi un program coerent, nu doar un discurs populist de infect, un basm cu pajuri şi cu zmei, moguli şi comunişti, la care bucuroşi şi patrioţi aţi pus din nou botul.

M-am ferit să dezbat pe aici de ce a pierdut unul alegerile şi de ce le-a cîştigat celălalt. Să dezbat prin articole redundante moralitatea votului diasporean, subiect ce a creat multe pasiuni, de ambele părţi. Da’ m-am cam săturat să tot aud cum diaspora ne-a dat nouă ăstora, proştii care am rămas acasă, o lecţie de patriotism. Cum la fel de tare m-am săturat şi de căţeii care urlă sus şi tare să se retragă dreptul de vot al diasporei. Să fie clar: 1. nu diaspora şi banii trimişi sau nu de acolo în ţară, este cheia de boltă în economia acestei blestemate ţări. 2. nu poate nimeni să încalce un drept fundamental al unui cetăţean de a vota, la fel cum nu i se poate lua acest drept altfel decît în anumite condiţii impuse de lege ca pedeapsă pentru încălcarea altor legi.

Scriu acest articol după ce am lecturat o emoţionantă analiză, în acelaşi timp subiectivă şi părtinitoare, care se încheia cu “ruşine nouă! Felicitări Diaspora!”. Nu ar trebui să mulţumesc niciunui diasporean, pentru că nu-mi trimite niciunul bani să-mi plătesc facturile sau să-mi iau de mîncare.

Banii mi-i cîştig eu singur, numai eu ştiu cum, şi deşi am diasporeni ca rude, nu le-am cerut niciodată un eurocent. E drept, nici ei nu s-au sinchisit vreodată să mă-ntrebe “şi tu cum o mai duci, bă? Cum dracu’ te descurci şi cu chirie, şi cu rate, şi aşa.. în general..eşti bine?”. Nu. Dimpotrivă tot ei se plîng că le e greu, că trebuie să muncească, că nu e “viaţă” ca-n ţară, şi aşa mai departe. Tot ei tînjesc după atenţie, admiraţie, respect şi compătimire. Nu dau doi lei pe toţi diasporenii care cred zilele astea că ei au înclinat în vreun fel balanţa la ultimele alegeri. Respect, în schimb, pentru diasporenii citovi care deşi au mers la vot şi au votat indiferent cu cine, tac din gură şi nu fac atîta caz.

Chiar dacă nu ai fost la vot, în continuare ai tot dreptul să comentezi. În calitate de cetăţean, plătitor de taxe şi impozite locale şi naţionale, în temeiul democraţiei şi libertăţii de opinie clamate în debutul articolului citat mai sus.

PS: aş vrea ca lucrurile să se-mpută atît de rău pentru diasporenii patrioţi acolo unde sunt ei, încît să vină aici în ţară să vadă şi să trăiască şi ei binele ales..

scriam aceste rînduri cu o mare mîhnire în suflet, undeva în decembrie anul trecut, cînd era deja confirmată victoria cel puțin dubioasă de peste noapte, a celui al cărui nume n-aș vrea să-l mai pronunț. Ta’su Ebei. Știți voi cine.

Acum sunt la fel de resemnat precum un vulcan gata oricînd să erupă. Nu știu cît mai rezist, nu știu cît mai rezistăm. Ar trebui s-o lăsăm dracului de domnie și omenie, și să punem mîna pe bîte. Mi-ar face plăcere să-i dăm afară din Palate ca pe niște cîini. Să se uite toată Planeta la noi, să vină CNN, Fox News, NBC și EuroNews. Să fie titluri mari în ziarele lumii: ”Revoluție 2.0 în România”, ”Răscoala unei națiuni”, ”Haos la București”, ”Casa Poporului evacuată”, ”Fuga lui Băsescu”, ”România, teren minat”, ”Minerii lui Iliescu, joc de gleznă pe lîngă revolta ochelariștilor”, ș.a.m.d.

Poate că deja ați observat banner-ul violaceu din dreapta ecranului, cel de sub cîmpul de căutare în blog. Mă alătur acestui demers din următoarele motive:

1. Zeusul alcoolic încă nu ne-a lămurit de ce încă avem același număr de parlamentari, deja fiind dovedită gogoașa servită fraierilor de pe toate gardurile în perioada campaniei.

2. Președintele României nu ne-a explicat de unde a avut banii pentru campania electorală. El sau partidul din care nu face parte. Apoliticul taichii!

3. Nu mă simt reprezentat de un om care-l numește pe Boc premier, care nu știe în ce an a făcut Cuza prima unire, pentru care Cahulul e același lucru cu Kabulul, un cretin care lovește copii dar se jură că nu-i lovește nici cu pumnul, nici în figură, un tiran, un comunist în haine noi, un mincinos, un Guță al politicii.

În 2 aprilie nu mai tolerăm minciuna.

Responses

  1. 2 aprilie
    violet o să fie!

    …dar fără atac la palat, ochelariadă, haos, să nu aibă temei de declarat stare de urgenţă, intervenţie militară… că ne mutăm la coada lumii! O să ne dea hrană cît să nu mai putem striga, ne taie gazu’ şi lumina să stăm ca orbeţii în frig şi ăilalţi o să-nchidă frontierele să nu ne ducem buluc peste ei!…( ca să-ţi dai seama la cît de mult bine mă aştept eu de la portocălii)

    ..ce te-o fi stîrnit aşa de rău azi, Ionuţ?

  2. Eu mă stîrnesc doar cînd aud numele celui al cărui nume nu-l mai pronunţ. 😀

  3. Hă, hă, hă! şi eu dau intr-altele, numai cand il vad pe la tv.!
    Eu, in semnul dragostei netarmurite pentru marele Carmac,
    am hotarat altceva:
    http://www.neacostache.com/2010/01/29/blog-violet/
    O fi bine?


Lasă un răspuns

Categorii

