Publicat de: ionutu | Februarie 2, 2010

Interviu cu Eftimie. Naşul lui Fishilică.

Iniţiez azi o categorie nouă pe Cronică, interviuri 2.0. M-am gîndit să încep cu omul din spatele experimentului Fishilică, unicul, inegalabilul în mediocritatea sa, Eftimie, posesor al omonimului blog, eftimie.net.

Mă gîndeam să fac acest interviu la un pahar de ceva într-o locantă intimă, afumată, anonimă, însă el s-a lăsat de fumat, iar eu m-am lăsat de băut, şi cum la Cărtureştii din Braşov nu se poate încă bea ceai, i-am trimis interviul sub formă de chestionar via e-mail. Ia uitaţi ce-a ieşit:

Cîteva cuvinte despre tine? (ce grupă sanguină ai, şi dacă o ai, de ce o ai; la cîte zile te speli pe cap; canalizare sau fosă septică; etc.)

Eftimie Ovidiu Ionuţ, braşovean după tată, moldovean după mamă (am moşie cu vie la Valea Mărului bre, vin bun, negru şi oxidat, simţi pământul în el), olimpic la mate, al doilea pe liceu (primul lucrează la Microsoft, dacă nu vă merge wordul bine, în special după 2007, el e de vină) grupa sanguină BIII, mă spăl la două zile, canalizare făcută de Andraş de la mine de pe stradă, un ungur tare de treabă.

Ce cred alţii despre tine, ca blogger? Are vreo importanţă pentru tine?

Majoritatea cunoscuţilor mei trec cu vederea peste faptul că sunt blogger, se iau de alte păcate mai grele. Dintre ăia care cunosc fenomenul, unii cred că controlez în întregime toată blogosfera braşoveană, alţii sunt inteligenţi.

Cînd ai aflat prima dată de bloguri, blogosfera românească, şi ce te-a determinat să îţi faci un blog?

Mi-am făcut blog în 2005, cred, fără să ştiu exact ce înseamnă. Din punctul meu de vedere era un fel de site pentru ăia care nu se pricep la html. De blogosferă am aflat prin 2008 aşa. Mi-am făcut blog pentru că vroiam să mă laud ce mişto scriu.

Blogosfera românească devine tot mai numeroasă. E de bine sau e de rău?

E de bine. Aş vrea să fie şi mai consistentă, da’ aia e altă problemă.

Sunt momente în care pur şi simplu nu găseşti nici un subiect de dezbătut pe blog?

Da, dar eu nu prea dezbat „subiecte” pe blog. Jumătate din postările mele sunt la nervi, jumate că-mi place pur şi simplu să scriu.

Care sunt standardele tale personale, ca un blog să fie bun? Dă-mi un top 10 cele mai faine bloguri din .-ul tău de vedere.

Fără multe bannere, fără chestii găsite de pe net sau prim mail [ultima prostie ce a umblat pe toate blogurile e balada aia miorita violetă]. Să fie ceva original, chiar dacă e puţin sau prost scris. Să fie cel puţin odată pe săptămână. Cu top 10 o să dau si nişte explicaţii că altfel…

  1. bradut-florescu.blogspot.com – că mă face să visez.
  2. Zoso.ro – pentru că e un profesionist în ale blogărelii
  3. ivanuska.wordpress.com – pentru că îmi aduce aminte de ruşii mei preferaţi, gen Harms, da’ el nu recunoaşte. Zice că citeşte alţi ruşi – fie!
  4. Piticigratis.com – pentru că scrie cum aş fi scris eu dacă aş fi făcut un blog anonim şi apoi mi-aş fi găsit job la Caţavencu.
  5. Chinezu.eu – mă distrează că se implică
  6. moshemordechai.wordpress.com – e savuros constănţeanu.
  7. Inbalarii.ro – încă nu e la modă în România, da merge. Când s-o prinde lumea de ce face ăla, o să fie pline site-urile.
  8. Paicepulamea.blogspot.com – îmi place ideea
  9. brasoave.blogspot.com – e un mare talent neexploatat acolo

10.  teaca.wordpress.com – omu’ ştie să scrie şi vede bine nişte lucruri

evident ionutu.ro :P. Câteodată am impresia că te lasi, nu mai apare nimic cu zilele.

Ai avut vreodată momente în care ţi-a trecut prin minte să renunţi la “blogărit” ? Şi să te apuci de confecţionat covoraşe din dopuri de pet-uri?

– e mai uşor ca fumatul, nu mai scrii şi gata. Blogăritul nu e profesie sau viciu, e o distracţie.

Dintre toate metodele de promovare pe care le cunoşti, care consideri că a funcţionat cel mai bine pentru tine? Recunoaşte Sătană, ai spămuit? Ai preaspămuit? Cu gîndul, linkul sau cu fapta?

N-am spămuit nimic. Singura metodă de promovare care o cunosc în lumea blogurilor e să scrii bine. Nu sunt în top pentru că cei dinaintea mea scriu mai bine ca mine. A, şi mai e o metodă, metoda voxpublica. Bagi sute de milioane în ea şi ajungi în primii 10 din zelist. Super!

Peste cîţiva ani te vezi tot blogger? Sau pro-blogger?

Habar n-am, ai văzut ultimele documentare de pe National Geographic? Se duce universul dracului şi noi o să verificăm mailul.

Ce gînduri de viitor ai pentru blogul personal?

În următorii 10 ani, dacă blogspot nu face un update, o să-l trec pe wordpress.

În încheiere, un gînd bun pentru Băiatul Ciudat (că de la el am preluat ideea)? Sau pentru cei ce au avut răbdarea de a citi acest interviu pînă în acest punct?

Sunt sute şi zeci de bloggeri mai interesanţi şi mai deştepţi ca mine, ionutu sau băiatul ciudat. Citiţi-i pe ăia. Unul dintre bloggerii interesanţi e Daniil Harms. Altul e Jaroslav Hasek. Nu vă luaţi după suportul pe care sunt scrise chestiile alea, tot blog e 😉

® http://www.ionutu.ro februarie 2010

Sursa foto: www.eftimie.net

[ad#Google Adsense-3]

Responses

  1. Bine bre, acuma-mi spui că vroiai să ieşim la o bere? De interviuri ne arde nouă când gâtul arde?

  2. Eftimie,
    viu la bere. Fie, beau și din aia cu alcool. Da’ cu o condiție: să vie și Koolcsar. 😀

  3. Poza aia este premeditata sau te uitai dupa fusta uneia? 🙂
    Fain articol sper sa vina si mai multe 🙂

  4. BlogWidget – ALEGE CEVA COOL PENTRU BLOGUL TAU !
    Am implinit un an de activitate. Te asteptam la noi pentru a-ti oferi un widget, banner, plugin-wp, sau doar o idee pentru a adauga un plus de look si functionalitate blogului tau!

  5. Asa bre Ionute, zi-ne tot despre maestru Eftimie, sa citeasca si ochiu nostru cum se ajunge blogger domne:P

    Joking, fain articol

  6. Cum adică nu mai bei? Să înţeleg că nu mai guşti apa de la robinet, nu? Că refuz să cred altă variantă.
    La următorul blogmeet (la care să sperăm că vei participa) ce vei face? Vei bea apă plată sau suc Nestea ca femeile şi şoferii? Nu se poate, nu există aşa ceva. Hai că te iau eu la o cură de alcoolizare. 😀

  7. Blogwidget,
    bine, bine. O să vin. 😀

  8. Bogdan,
    mulţam’! 🙂

  9. Victore,
    voi bea „decît” bere fără alcool. Şi voi stinge cu whiskey. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

