Publicat de: ionutu | Februarie 4, 2010

De la 1 la 3.

Cred că v-am ameţit de tot cu titlul meu. E bine. Asta era şi ideea.

De cînd mă ştiu, am locuit în cel puţin 3 camere. Cînd eram mitel, ai mei aveau un apartament cu 3 camere la parter, în Răcădău, cartierul urşilor din Braşov şi de pe Discovery. Era frumos decomandat, un hol imens din care aveai acces liniar la toate camerele. Camerele erau mari pentru un bloc comunist, 8 etaje construite la foc intens, aşa cum obişnuiau să construiască în anii ’80, comuniştii. Era simplu, aveai o sufragerie, o bucătărie, 2 băi şi două dormitoare.

După ’90 ai mei se săturaseră de frigul şi umezeala parterului umbros vara dar răcoros iarna şi au decis că este nevoie de o schimbare. Au găsit exact acelaşi tip de apartament, tot cu 3 camere, de data asta însă, la etaj. Etajul 4. Aveam şi balcon, locul meu preferat din toată casa, unde îmi amenajasem un adăpost antiatomic, un laborator secret, un şezlong pe care am citit prima dată Moby Dick şi Insula Misterioasă, plus că era şi fortăreaţa secretă de unde îmi bombardam inamicii imaginari cu cartofi şi ceapă, pungi cu apă, cornete de hîrtie cu bolduri în vîrf din „agheul” meu cu 12 ţevi, cu care jucam „pac-pac” toată ziulica prin pădurea ce părea că stă să cadă pe blocul nostru din capătul Răcădăului. Au fost ani frumoşi, anii copilăriei mele cu pantofii buni rupţi mereu din cauză că jucam „machit” şi „douăşuna” cu ei de cînd ajungeam de la şcoală şi pînă ce biata maică-mea ieşea pe balcon şi zbiera la mine să vin în casă ca să mănînc şi să mă schimb. Ani frumoşi în 3 camere, ani ai inocenţei, ce au durat cam pînă prin ’98, cînd pe ai i-a apucat din nou un gînd de mutare.

Ne-am mutat tot în Răcădău, un pic mai jos, pe lîngă şcoala 25. Tot la 3 camere. Etajul 8, două balcoane, aveam altă vîrstă. Dar tot pe balcon mă simţeam eu cel mai bine. Nu mai era ca în prima copilărie, acea fortăreaţă fermecată, devenise un loc practic, locul unde am tras primele fumuri de ţigară, unde jucam cărţi cu băieţii, piteam vreun pachet de ţigări, şi unde, vara mai citeam cîte-o carte, pentru că nu renunţasem la acest plăcut tabiet. Cred că acolo m-am îndrăgostit definitiv de scriitura lui Preda. Pe acel balcon de la etajul 8, de la înălţimea căruia Tîmpa şi Dealul Melcilor se deschideau maiestuos, îmbrăţişînd frumos acel colţ de Braşov.

Prin 2000 cred, caracterul nomad al părinţilor mei lovea din nou. Ne mutam iar. În Astra, la parter, la 2 camere. Am suferit mult. Iubeam Răcădăul, aveam o grămadă de prieteni acolo, o iubită mai mare cu vreo 2 ani decît mine al cărei amant eram pe ascuns, căci logodnicul ei făcea armata şi săraca fiinţă n-a putut rezista şarmului meu debordant, mai multe mîndre pe care le vizitam cînd logodnicul avea vreo permisie. Nu mă plictiseam niciodată în Răcădău, la 3 camere. M-am obişnuit repede şi cu Astra.

Anii au trecut la fel cum trec zilele de concediu şi m-am trezit implicat într-o relaţie cu o fiinţă minunată, cu care, în urmă cu 4 ani am decis să mă mut. Părăseam cuibul părintesc cu cele 2 camere din Astra şi mă mutam într-o garsonieră, la curte, în centrul istoric al Braşovului. Aşa m-am îndrăgostit iremediabil de Braşov, de traiul la casă şi nu la bloc, de ideea de curte, viaţa de adult cu responsabilităţi cotidiene. Am locuit 4 ani într-o singură cameră, cu bucătărie, baie şi curte. Construisem un microunivers, exact cum aveam obiceiul în copilărie, pe balconul apartamentului cu 3 camere de la etajul 4. Garsoniera devenea living, birou, dormitor, în funcţie de împrejurări. Era nici prea mică, nici prea mare, cochetă, utilată, şi plină de dragostea noastră. M-am obişnuit cu viaţa în centrul tîrgului. Să merg în şlapi pînă pe Republicii la Luca, să-mi iau ouă şi lapte, cînd alţii ies la plimbare cu hainele lor bune de oraş.

Acum, după 4 ani de stat într-o cameră, am reajuns la 3 camere. Tot în centru, mai exact, în aceeaşi curte. Apartamentul este mare, cu camere înalte, mobilat şi utilat cu bun simţ, modern, cu o terasă deasupra lui, imensă, cu grătar şi mobilier de terasă, cu ghivece cu flori moarte pe care va trebui să le umplu cu altele vii, la primăvară. Cu un hol ce-mi aminteşte de holurile copilăriei, cu o baie mare cu vană (n-am mai făcut baie de 4 ani, în garsonieră aveam cabină de duş), cu o bucătărie aproape cît fosta noastră garsonieră.

3 camere din nou. Sunt şocat de imensitatea spaţiului. Încerc să mă reobişnuiesc cu ideea de dormitor, living, birou, fiecare cu încăperea sa distinctă..

Responses

  1. Mane, acu poti sa iti primesti prietenii de prin alte judete, care vin la brasov la sky:))

    Sa va bucurati de apartament. O intrebare mai am, Chiria, cat e chiria domne?

  2. daca a sosit vremea de la 1 la 3, presimt ca urmeaza 1+1=3 😛

  3. Bogdane,
    pe măsură.

  4. Clau,
    1+1=3 este un concept distinct. Da’ mişteax observaţia, oricum. 🙂

  5. Ca sa vezi ce mica-i lumea: sigur ne-am incrucisat cararile prin copilarie. Tot in Racadau, de la 12 ani si pâna azi…:)
    Sarmant si nostalgic text, dar plin de bucuria de a trai… face placere sa citesti ceva atât de tonic:) merci.

  6. […] Leapşa merge mai departe la Ionuţu’, că şi’a tras casă zece, pardon, nouă, şi vreau să văz cum iese din ea, şi la Marius, […]

  7. Trei camere… Cât lărgământ!

  8. Dar cîtă boierie, musiu! Ceva de speriat 😛

  9. Felicitari, ai ajuns „pa shientru”.
    Inseamna ca am fost vecini de cartier multi ani.
    Astept un post in care vei scrie ca te insori, deja „cresti” sub ochii nostri .

  10. Karla,
    este posibil, Răcădăul era (nu știu dacă mai e și acum) ca o lume mai mică, în care toată lumea se știa cu toată lumea. Măcar din vedere. 🙂

  11. Vania,
    încă mă acomodez cu spațiul. Curat mult lărgămînt după 4 ani de garsonieră. O să-mi lipsească ideea de a avea totul în jurul meu.

  12. Alpha,
    vă aștept la un grătar (însoțit de soție, nu de zoso 🙂 ), stimabile. Parcați Moskvich-ul undeva prin spatele liceului (pardon, colegiului) Unirea.

  13. Mise,
    sunt “pa shientru” de 4 ani. Postul în care voi scrie că mă însor? Mă gîndesc să fac un soi de live blogging de la fața locului, eventual. Și voi invita și blogări la eveniment, desigur. Va fi ca un weding-blog-meet. 😀

  14. Felicitaaaari!

  15. A,
    mulţumeeeesc! 🙂

    Vă aşteptăm pe la noi.

  16. Stresată fiind şi eu de spaţiile mari( lipsa de ezerciţiu atrofiază organu’), m-am gîndit la început că trebuie să-ţi fie taare greu să te adaptezi. Dar, mi-am revenit! Ai acum un ”balcon” de trei camere +dependinţe( care mai de care mai ofertante)! All inclusive la tine acasă, poate nici nu mai trebuie să ieşi pentru divertisment!!( atenţie, nu militez pentru sedentarism).
    Totul e să nu-ţi modifice punctul de vedere şi să nu ţi se urce la cap!…şi să nu te mai simţi bine în alte ”balcoane-fortăreaţă fermecată ”, mai puţin generoase ;D. Cine ştie ce mai urmează, pushtiule de Răcădău??

  17. Atît de obişnuit sunt cu schimbările de decor, încît mi-ar fi greu să mi se urce la cap.. 🙂

  18. Asta sa fie tot necazu, mutarea de la 1 la 3 camere 😉 Ar trebui sa nu mai ai probleme cu adaptarea, avand in vedere ca din cate-am citit mai sus, ai experienta la 3 camere. Pe de alta parte, 3 e numarul magic, nu? 😀

    Sincer, te invidiez ca ai reusit sa te muti asa, ca nu oricine-si poate permite sa faca mutarea de la o camera a 3. Sa zicem ca te-ajuta faptul ca imparti tot la doi si asta face lucruile mai usor digerabile 😉 Pentru ca nici doi-ul ala nu e usor de procurat, ca sa nu mai vorbim de mentinut si intretinut (si nu ma refer material vorbind, acuma) 🙂

    Felicitarile mele sincere 🙂 Astept cu nerabdare sa pot sa pun si eu negru pe alb cuvinte asemanatoare 🙂

  19. Fericire muuulta in noul cuib! 🙂

  20. Raka,
    nu-i năcaz, îi doar șocul spațiului mult mai mare în care trebuie să mă obișnuiesc. Înainte, cînd ceream o cană cu apă, era ieftin – spațiul mic -. Acum, tre’ să mă tocmesc pentru orice. 😀 Plus că nu știu niciodată unde îmi las mobilul.

    Mulțam’ de gîndurile bune. Păi ce mai aștepți? Acționează. N-o să-ți pară rău. 😉

  21. Momo,
    săr’na!

  22. Caldura si lumina in noul camin!

  23. Mikael,
    căldură de la Distrigaz şi lumină de la Electrica. Avem. 🙂 Mulţumesc! 😉


Lasă un răspuns

Categorii

