Publicat de: ionutu | Februarie 5, 2010

Sever Voinescu, restant lui Chinezu. Şi alegătorilor săi.

Nu e un secret că autorul acestui blog, deci subsemnatul, are alergie la culoarea portocalie. Că PDL şi trîntorii aroganţi ce îngroaşă rîndurile acestui conglomerat de interese, căci numai partid nu-i putem spune, nu s-ar afla în opţiunile mele electorale nici măcar dacă m-ar răpi extratereştrii şi Aliodor Manolea şi mi-ar spăla creierul, punîndu-mi filmuleţe şi file-uri audio cu Boc şi Trăian, 24 din 24, folosind teribila metodă a picăturii chinezeşti.

Ca orice partid parlamentar (mă ciupesc şi acum ca să mă asigur că nu visez) care se respectă, şi PDL a atras în rîndurile sale, pentru un plus de imagine, intelectuali. Nu e ăsta un penibil paradox oare? Foştii comunişti, îmbrăcaţi acum în haine noi de capitalişti, se aliniază trendului nou, anume afişarea în primele linii ale partidului, cu achiziţiile de marcă, intelectualii. Intelectualii din PDL, intelectualii din PSD, intelectualii din PNL.

Poţi spune că Sever Voinescu ar fi un intelectual de carton? Nu. Mai ales dacă erai obişnuit să-i urmăreşti articolele din Dilema Veche. Că Pleşu e din carton? Ar fi o blasfemie. Cărtărescu? Bine, fie, Patapievici? Nu sunt oameni proşti. Însă îmi este greu să înţeleg de ce au ales barca în care plutesc bine mersi, ca pe nişte norişori de puf, conduşi de un brav cîrmaci, lup de mare de profesie. Ok, cine a zis că Avramescu ar fi intelectual? La colţ cu mîinile sus, 15 minute. Să-şi revină în fire.

Suflu nou în politică, tinerii cu multă carte precum domnul Sever Voinescu, nu prea au confirmat aşteptările poate prea mari pentru care au fost aleşi. Îmi şi imaginez o şedinţă de partid cu Boc, Scripcaru, Udrea, Videanu şi Voinescu. Cum Sever ar lua cuvîntul şi Scripcaru din calitatea ta sa de vice la partidă, i-ar reteza instant „marotele”. Cum ar încerca să se facă înţeles între aceste „somităţi” ale incompetenţei, aroganţei omului prost, şmecheriei tipic româneşti.

Sever Voinescu are o datorie la care s-a angajat de bunăvoie şi nesilit de nimeni. Ar trebui să ne spună şi nouă, dar mai ales celor care l-au votat, ce a făcut pentru a rezolva minusurile care-l revoltau în 2009, în Parlament. Că l-a ajutat pe Băsescu să obţină al doilea mandat, ştim cu toţii. Dar altfel, ce a făcut el pentru noi, în schimbul voturilor care l-au propulsat acolo sus, în aerul rarefiat al politichiei la vîrf?

Responses

  1. Cine sa-l creada pe COTOI ? Fata lui inspira multe … sinceritatea nu este inclusa ! Sunt satul de intelectuali astia . Nu isi au rostul,nu au nicio putere.Politica se face cu oameni ca Vanghelie !

  2. Da, da! Chiar şi Adrian Năstase a fost chiar admirativ în consiliul PSD la adresa lui Vanghelie precum şi a strategiei de luptă pentru preşedenţie a portocaliului suprem care nu s-a dezbărat de compromişii Udrea, Berceanu, Videanu cum s-au dezbărat de el, la primele acuzaţii de tantitamarism,ai lui.
    Sever Voinescu, dacă nu s-ar consola să stea la colţ, poate ar pune mîna să-i imprăştie puţin pe portocalii in culori complementare. Un pic de demnitate poate se mai găseşte??

  3. Dani,
    din păcate, din păcate..

  4. maman,
    demnitate? Ce cuvînt frumos.. păcat că politicienii îl folosesc doar în discursurile populiste adresate pulimii semi-analfabete.

  5. …băi, să mă oftic, să mă supăr??
    …poate totuşi nu-i pentru mine!! 😦

  6. sa pui un link acolo si spre blogul meu la interviu 🙂 , merit si eu un link …

  7. Încă un exemplu de intelectual care-şi expune crăpăturile, pînă atunci puţin vizibile, în contact cu acidul politic. Nu-i nici primul, nu va fi nici ultimul. Citesc Dilema Veche de vreo 10 ani (inainte era doar „Dilema”), timp în care Voinescu a scris aproape în fiecare săptămînă. Nu pot să nu remarc schimbarea de direcţie a textelor sale în ultimii ani. Interesele ne chinuiesc…

  8. Maman,
    mai bine rîdem de ei. În ultimii 40 de ani rîsul a fost mai frate cu românul decît tradiționalul și învechitul codru. 😀

  9. Băiatul Ciudat (era să scriu Bubble Boy, scuze dar nu mă pot abține 😀 ),
    păi tu n-ai văzut măi profesore, că ți-am linkuit numele la ultima întrebare? Sunt atît de importante linkurile pentru tine? Ce naiba domnule?

  10. Alpha,
    eu o citesc doar de vreo 5 ani. Am trecut la ea direct de la Bravo și Popcorn. 😀 😀 😀

  11. mai blegule,
    axioma spune ca un hot nu poate fi intelectual.
    nu scrie nicaieri ca un intelectual nu poate fi imoral.
    ceea ce, desigur, e tot un fel de hotie doar ca e ceva cu mult mai greu de demonstrat.

  12. si fa dracului o facultate de administratie publica. la stat. altfel iti rup urechile.

  13. cum sa-mi zici bubble boy :-s

  14. toader,
    mă văd nevoit să-ți dau dreptate.

    Mă gîndesc serios să mă înscriu din toamnă la Colegiul de Cadastru și Geodezie. La stat, în administrație, voi împlini 5 ani și 7 luni în decembrie 2010. Am timp să fac și administrația, însă mă tem de ce aș putea scrie în lucrarea de diplomă, apoi. 🙂

  15. Băiatul Ciudat,
    nu știu, așa-mi vine.

    Ți-am linkuit numele în comentariul meu. E bine?

  16. ionutule,

    offtopic: na, ca am sinapsele muiate in miere. Abia acum am vazut postarea ta din 27/01. Ca atare, abia acum iti pot multumi pentru premiu. Nu stiu de ce zici tu ca l-as merita, dar – fiind parerea ta – nu ma pot opune 😉

    Multzam!

  17. Cetăţene,
    din .-ul meu de vedere, îl meriţi pe deplin. Cu plă’! 🙂

  18. Pacat de toti intelectualii inregimentati pe care i-ai citat…
    Am toate cartile lui Patapievici in biblioteca, l-am citit de la primele aparitii, pe nerasuflate… Drept sa-ti spun, dupa ultimele debilitati pro-basesciene debitate de ‘mnealui nu-mi mai vine sa-l citesc… Cred ca Monica Lovinescu se intoarce-n mormant, ea, care vorbea atât de frumos despre el in jurnalul sau…

  19. Karla,
    cred că aici s-ar aplica cel mai bine axioma lui toader din Franţa. 😦


Lasă un răspuns

Categorii

