Publicat de: ionutu | Martie 11, 2010

Maraton etilic prin centrul Braşovului

Pentru a plăsmui un maraton adevărat ai nevoie de nişte ingrediente esenţiale: cîţiva subiecţi dispuşi şi antrenaţi în halbere, şi nişte bombe old school care se răresc pe zi ce trece, mai ales prin centru, că despre el vorbim.

Ne descurcăm aşadar cu ce ne oferă decorul. Să zicem că dăm start acestui maraton de undeva de pe strada Avram Iancu, din Steaua Nordului, o bombă mică dar apreciată de riverani. De aia şi există. Are şi barman, un tip cu braţe vînjoase şi veşnic în maieu cu vulturul USA, căruia îi vom spune pentru impresie artistică, nea’ Arpi. După ce ai degustat cinzeaca regulamentară, ieşi numaidecît şi-ţi continui periplul cultural-etilic pe uliţele desfundate ale satului.

Cum tu eşti un tip boem, ai vrea să calci pragurile a cît mai multor „Bar de zi” autentice, fiecare cu nea’ Arpi-ul lui, dar modernismul şi capitalismul sălbatic au făcut ravagii şi-n acest sector al industriei alimentare. Mai ales de cînd uzinele mari din Braşov şi-au închis porţile şi angajaţii lor, aflaţi în targetul de clienţi al bombelor, au plecat pe rînd prin locurile de obîrşie, ascultînd de glasul pămîntului din inimile lor neîmblînzite de fii ai satului.

Te descurci cu ce ai, şi ajungi în centru, în dreptul Modarom-ului. Îţi faci repede aprovizionarea pentru drum de la chioşcul de lîngă BCR, colţ cu Modarom. Dar stai…Modarom-ul are colţuri? Probabil poşirca lui nea’ Arpi de la Steaua Nordului nu trebuia subestimată.. Îţi iei deci, pentru drum, o sticluţă de Skandic, din aceea mică, în care se ambalează şi spirtul Mona. Şi apoi o iei la picior în sus, pe Republicii.

Primul pit-stop, Britania. Nu mai e ce-a fost pe vremuri, dar hei.. nici Carla Bruni nu e eternă. Aerul îmbîcsit şi aspectul de bombă veritabilă cu miros de WC, este măcar acasă la el, în Britania. Tragi repede şi de la ei o cinzeacă şi stingi c’un vermut, şi apoi o iei cătinel dar sigur, la pas. Republicii n-a fost niciodată mai largă şi mai luminoasă ca acum. Maratonul tău poate continua. Next Check Point: Bavaria şi subsolurile ei. Aici te apucă nostalgia şi-ţi aminteşti de serile lungi şi etilice din Groapa cu Bere de pe Mureşenilor. Că tot ţi-ai amintit de Groapă, te duci cătinel prin spate pe la Aro, traversînd regulamentar strada Mureşenilor în dreptul fostului pub Rossignol, şi intri în Draft Pub (fosta Sergiana care acum e în locul Gropii, dar care nu te interesează, întrucît tematica maratonului tău nu este una care să includă şi mîncarea) să stingi cinzecile consumate pînă acum, în bere proaspătă la cal şi ţap, chiar şi la metru, alegînd ca un oldschool-er ce eşti, masa din dreptul budei. Mirosul de bere şi cel de WC, merg moleculă-n moleculă. În plus, berea se cere repede afară, după procesul de curăţare al rinichilor tăi de maratonist.

Ieşi la lumină ajutat de doi creştini şi îţi verifici Palm-ul, unde ai notat prin GPS check-pointurile incluse în traseu. Next stop: Blanco, de pe Armata Roşie şi Bună, actualmente Michael Weiss. Oamenii îţi fac loc în drumul tău, chiar şi maşinile încetinesc, cedîndu-ţi amabil trecerea. Mersul în patru labe te oboseşte, şi treci la mersul din zid în zid, înjurînd autorităţile pentru infama măsură de a lărgi străduţa altă dată îngustă şi protectoare.

La Blanco dai de alţi sportivi de performanţă, bei un rum îndoit cu apă de la chiuvetă, şi-ţi aprinzi bricheta cu ţigara. Straşnic maraton. O reuşită.

Te trezeşti nici tu nu ştii cum, pe Tâmpa, în faţa ta aflîndu-se chelnerul şpanchi care s-a îndurat de tine şi ţi-a adus o cafea dintr-o ceaşcă ciobită, pe care se mai poate distinge logo-ul Aro Palace. Îţi zice că te-au găsit nişte creştini dormind în faţa telecabinei de sub Tâmpa. Îţi aduci aminte că Panoramic-ul de sus era ultimul check-point şi finalul maratonului tău etilic început din ajun de pe Avram Iancu, din faţa Stelei Nordului.

Te dregi amical cu o cinzeacă în compania acestui om, iar gîndurile tale zboară spre următorul maraton: Maraton etilic prin Steagu.

Responses

  1. ce vesel e Brasovul !!!!!! acest maraton trebuie inclus in brosura ROMANIA LAND OF CHOICE urgent trimite ideea lui Madam NR.1 TURISTA UDREA se va bucura un motiv in plus de cheltuit 2 mil. de euro…hai TINERE…ajuta turismul romanesc….. 🙂

  2. Să se ajute singur. Eu am de mers la un maraton. Hîc! 😀

  3. mda, fain si interesant periplu. dupa ce termin si eu tratamentul o sa te acompaniez. de Tei nu ai spus nimic,era interesant si ala.si de barul de rockeri de la baza colinei,nu stiu ce denumire iordanica mai are:)
    mama,cate seri am mai stat prin Brit in studentia mea, imi amintesc de un vechi prieten-prin 2005-2006 cum venea el in Britannia si zicea:,, am 5mii,mai fac rost de 15 si imi iau o bere!”:))asta era atmosfera…multi prieteni mi-am facut acolo…intre timp m-am lasat,dar poate cine stie… intr-o zi voi relua ritualul

  4. Mihai,
    nu am spus nimic despre celelalte bombe tocmai pentru a provoca conaseurii să completeze cele scrise. Nu ştiu dacă mai am antrenamentul de altă dată în disciplina halbere. Acum m-am reorientat spre mîncare. 😀

  5. …la cît te ştiu eu de ”instruit”…rămîneai de căruţă după Britania :)..dar e interesantă iniţiativa de a face un tur prin crîşmele braşovului, old school, zici tu. Eu nu înţeleg de ce decad, de ce după ce patronii îşi fac suma, le lasă în paragină: pute buda, se botează băutura, cafeaua pare zoaie de spălat cănile..şi pe urmă, cînd rămîn fără clienţi, vai de mine ce nenoroc pe capul lor!!
    Eu aştept să se deschidă terasele. Singurul loc în care mai am curaj să stau la o cafea, o bere,cel puţin mirosul nu e alterat! 😀

  6. Să-nţeleg că nu mă pot pierde prin centrul Braşovului, nu ? 🙂

  7. Nu prea, Dane. Centrul vechi al oraşului este foarte simplu. Totul este la îndemîna maratonistului aici. 😀

  8. Maman,
    au fost vremuri în care puteam lesne participa la astfel de probe olimpice. Ale tinereţii valuri.. 😀

  9. Aşa ziceam şi eu. Ai uitat de Tei. Pe vremuri mai era şi Groapa cu feţele alea albe de masă. Şi dacă mai ţine cineva minte Transilvania!

  10. Groapa, da. Transilvania, nu. Eu nu cred că am prins-o.


Lasă un răspuns

Categorii

