Publicat de: ionutu | Martie 19, 2010

Suntem o ţară de recruţi

Asta cel puţin conform legii nr. 46 din iunie 1996. Din cauza căreia, toţi românii de parte bărbătească sunt obligaţi să deţină şi să păstreze ca pe ochii din cap, o adeverinţă comunistoidă de recrut – dar armata nu mai e demult OBLIGATORIE!! – în care sunt înscrise datele recrutului, nişte obligaţii şi nişte note cu privire la ce reprezintă contravenţii dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracţiuni..

Armata română este una de profesionişti de vreo cîţiva ani încoace. Obligativitatea a fost schimbată cu conceptul vocaţional, în ideea întăririi armiei române cu oameni hotărîţi, care au ales de bunăvoie această meserie. Pentru că asta a devenit pînă la urmă, armata. Doar un alt job. Nu te mai ia nimeni cu arcanu’, te duci de bunăvoie acolo, să faci carieră. Ce-ţi poţi dori mai mult? Leafa, leafă. Vine la dată exactă, o dată pe lună. Ai uniformă, deci nu-ţi toceşti hainele tale de stradă, cînd te îmbracă statul din cap pînă’n picioare.

Bun şi cu toate astea, de ce mama lu’ Hector trebuie eu să anunţ Centrul Militar Zonal, dacă părăsesc domiciliul pentru o durată mai mare de 45 de zile (articolul 63, alineatul 3 litera a)? 45 de zile pe timp de pace. Că dacă vorbim de timp de mobilizare sau război, atunci cele 45 de zile se reduc doar la 15.. Păi dacă tot avem armată de profesionişti, statut de membru NATO, buget nejustificat de mare pentru căpuşele kaki (în vreme ce alte ministere – sănătate, învăţămînt – se chinuie pe cîteva copeici) la ce Sfinte Căcat, mai tre’ să port eu cu grijă adeverinţa aia de recrut în portofel?! Adică dacă e să fie vreo bubuială între popoare, la care să ia parte şi ţara lui Papură Vodă, noi ăştia, „recruţii” care au prins modernizarea armatei şi n-au mai fost obligaţi să efectueze stagiul militar, deci automat nefiind „bărbaţi” conform unui alt mit din popor, o să completăm efectivele în prima linie de luptă? Eu unul nu înţeleg cum devine afacerea asta. Poate mă lămureşte şi pe mine cineva..

Oare dacă te răpesc extratereştrii, rudele tale vor fi bune de plată pentru că tu n-ai anunţat centrul militar că te-au răpit omuleţii verzi?

Responses

  1. Ionutule, daca se intampla asa ceva, sa stii ca eu sunt defavorizat. Eu nici la counter nu prea is bun, apai in real life:P

    Ziceai tu ca armata este una de profesionisti. Daca iti arat oameni care lucreaza in armata…prichindei deastia ca mine, si slabanogi, ai zice ca e armata din etiopia, doar ca suntem albi. Pentru ca s-a intrat, nu-i asa, si in armata pe pile, pentru ca e salariu bun, i arzi aiurea mult, etc…

  2. La chestiunea cu extratereştri nu cred că te amendează, dar te aşteaptă să te derăpească alienii, iar apoi te răpeşte armata şi îţi aplică efectul Stocholm până la epuizare pe câmpurile minate din Afganistan:)
    Glumesc, desigur, cred că e mai degrabă o chestiune de rămăşiţă de pe timpuri în care armata era obligatorie, pe care au uitat să o modifice în lege:)

  3. Intotdeauna ma distrez cand citesc exasperari à la Ionutu:))
    Du-te tu linistit pentru 45 de zile unde vrei, ca nu intreaba nimeni nimic. Crezi ca aia care sunt la munca prin cele strainataturi i-au dat intâi raportu’ sergentului Vasalie? Ei, as…

  4. […] Darius satmareanul, Dimulescu, Dono, Flavius, George Serban,  artistul Marius Lupu, Hobbitul,  Ionuţu,  Marius Stefan Aldea, Mikael Eon, Mitrut Stanoiu, Nelinistitu’ Adrian Voicu, Otto Pop, […]

  5. Salutare! Daca iti faci cont aici, echipa Afonique iti ofera 2 voturi, ca suntem 2 insi, fireste. 😀 Daca nu, sa fii sanatos/sanatoasa!Contacteaza-ma pe blog sau pe mail, daca vrei sa punem detaliile la punct.

  6. Daniel,
    oferta ta nu mă interesează. Încearcă în altă parte.

  7. hai, ma, cine plm ne intreaba de cacatu ala de hartie? nici nu stiu cum arata de fapt.

  8. e un A5 îndoit şi tipărit pe hîrtie rerere-reciclată.

  9. eu nici nu stiam de treaba asta cu recrutii. acu vreo 4 ani am fost chemat si eu la centrul militar pentru control psihologic si alte minuni de genu asta si stiu ca m-a intrebat ala daca vreau sa mai am de a face cu armata si i-am zis ca never ever in my life.si cu asta basta. intr-adevar mi-au dat o foaie a5 pe care o am pe undeva prin birou, dar serios acuma nu cred ca te baga cineva la inchisoare daca maine iti iei o vacanta de 6 luni in caraibe si nu catadicsesti sa anunti armata romana. astea is niste bullshit-uri legislative;trebuiau sa umple si ei foile cu ceva

  10. Eu dacă aş pleca 6 luni în Caraibe, le-aş trimite un mesaj gen: „Armata Română Suge” scris chiar pe adeverinţa mea de recrut. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

