Publicat de: ionutu | Martie 30, 2010

Truisme spulberate.

Românii sunt buni la limbi străine. Românii învaţă repede limbile străine. Românii sunt buni în general, la limbi. Sunt valori care ni se bagă pe gît cu forţa încă din clasa I. Ni se spune că suntem cei mai buni la toate, dar că din cauza contextului socio-politic în care vegetăm de vreo cîteva generaţii, nu putem să ne desăvîrşim geniul aici la noi, pe meleagurile noastre. Dar să nu ne lăsăm păgubaşi, şcoala este importantă şi numai aşa putem reuşi în viaţă.

În clasa a III-a cînd am trecut la fracţii nu le puteam înţelege. Pe lîngă asta nu înţelegeam cu mintea mea de copil (deja clasa a V-a) la ce o să mă ajute în viaţă dacă ştiu să rezolv un exerciţiu ca ăsta:


L-am rezolvat însă, şi pe lîngă acesta, m-am străduit să rezolv şi să înţeleg logic, logica din spatele matematicii, algebrei, trigonometriei, fizicii, chimiei, contabilităţii, micro şi macro-economiei, economiei şi altele cîte’or fi fost şi pe care le-am învăţat la şcoală. Ba mai mult, participam şi la olimpiade, cele preferate de elevul ionuţu, fiind cele de limba română. Am învăţat cu plăcere şi cu pasiune ambele limbi străine predate în şcoală şi-n liceu: franceza şi engleza. Am învăţat şi la religie. Şi la muzică. Prin liceu îmi dădusem seama că multe materii sunt de umplutură. Din respect pentru profesorii respectivi mă străduiam să învăţ şi la acele materii. Tot aveam de cîştigat ceva: nu riscam să rămîn corigent la vreo materie obscură şi-mi îmbogăţeam cultura generală.

Prin facultate, la fel. Apoi m-am mutat de acasă şi am început să trăiesc. Şi mi-am dat seama că învăţăm, trăim, muncim, de-gea-ba. Ne lăsăm influenţaţi de nişte truisme false, prea mîndri şi prea orgolioşi pentru a vedea adevărul crud din faţa ochilor noştri. Am trecut prin prea multe reforme, prin prea puţine schimbări în bine, prin prea mult rahat, pentru a ne putea numi o naţie sănătoasă. Suntem o naţie bolnavă. Bolnavă de sărăcie, de şmecherie, de prostie, de tîmpenie în stare pură. Vreţi dovada? Băsescu avea dreptate: şcoala scoate tîmpiţi. Priviţi produsul unei societăţi democratice tinere, arhetipul tînărului de succes al zilelor noastre:

http://www.videonews.ro/jwplayer/player.swf

Nu-i aşa că, paradoxal, v-am amuzat în acelaşi timp întristîndu-vă?

Responses

  1. trist. foarte trist ce se intampla. cine e ala, la urma urmei? reprezentantul Romaniei la mister world? =))

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Ionut Seliman. Ionut Seliman said: Truisme spulberate. http://www.ionutu.ro/2010/03/30/truisme-spulberate/ […]

  3. Cică. După puţină documentare, trăiască google, am aflat că a fost şoferul altei figuri de succes românesc, Monica Columbeanu, fotomodelul preferat al lui Botezatu (ăla cu chiloţii) şi mai nou, prezintă vremea (în chiloţi) prin nu ştiu ce tabloid cu mare priză la români.

  4. i se mai spune ricky martin de romania :))sincer eu nu vad nici o asemanare intre ei 2,poate doar ca unul e un metrosexual si celalalt homosexual,si mai stii,poate fac schimb de impresii in legatura cu lotiunile de corp.dar in fine,la ce standarde are romania in momentul de fata si incadreaza o persoana in categoria vip.e frumos,da’ nu prea.

  5. Hi iz tu dă bi dă best.. 😀

  6. Draga Ionutzu tin sa`ti multumesc personal pentru k ai pus in aplikre intr`un timp asa scurt surpriza pt Killer:)
    multumesc:*:*

  7. Cu plăcere draga mea. Aş fi şi mai mulţumit să te văd scriind cu diacritice. 😉 Te mai aştept şi pe blogul meu. Nu toată ziua-bună ziua pe blogu’ lui Killer, al lui Nanu sau Moga. 😀

  8. knd imi voi seta tastatura cu diacriticile voi scrie:P:”>:”>
    Promit k il voi vizita si pe al tau pe atat de des pe kt le vizitez pe ale lu Moga,Nanu si Killer:)

  9. Ok. 😉

  10. Senchiu Ionutzu for tu șou mi zis intristing vidio. It was muci muci interesting and ai uiș iu gud nait. Senchiu veri maci.

  11. Tinere am sa comentez off topic:
    Vreau sa multumesti familiei tale ( familia lui Alex to) din partea mea pentru ca v-au crescut foarte bine educat si sinteti adevarati oameni.Stii bine cine sint si spun pentru toti care citesc acest blog A fost prima data cind m-am mindrit cu cetatenii romani ( CATA+ALEX) a fost prima data cind am auzit din partea „bastinasilor”ca au in fata lor doi copii minunati si educati.
    Concluzia mea si poti dzbate subiectul NU DEPINDE DIN CE TARA VII CI CONTEAZA CEI 7 ANI DE ACASA.
    „Te pup si all is ok the boys are ok.

  12. Alpha,
    cu plăcere. 😉

  13. Pisica Neagră,
    comentariul tău este cît se poate de on-topic. Mă bucur că totul e ok acolo, sub palmierii tăi. Sper să vă vizitez şi eu mai prin vară, să văd copiii la lucru. 😉

  14. Ionut … o fi greu, fratele meu, cand reprezinti 23 de milioane de oameni, o tara intreaga, sa inveti trei fraze pe derost daca nu te duce capul altfel? Mi-e rusine de rusinea lui. Dar daca nu ii e lui tot degeaba. Jenibil.

  15. Dacă te numeşti Voicu Pînzar, nu ştii ce-i aia ruşine. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

