Publicat de: ionutu | Aprilie 6, 2010

Dumnezeu, acest network manager în MLM-ul numit sugestiv „viaţă”.

23.30. Frig, credincioşi bine îmbrăcaţi se strîng în pîlcuri pe aleile pietruite ale vechiului oraş medieval, îndreptîndu-se smeriţi către „locul faptei”. Ca în fiecare an, merg să asiste la miracolul învierii, credinţa fiind practic ultima lor fortăreaţă. Uită de facturi, credite, restanţe, toate problemele, şi merg acum voioşi şi cu o pioşenie etalată ipocrit pe chipuri, cu gîndul la sarmalele şi friptanele de miel ce-i aşteaptă acasă, să ia lumină.

23.45. Enervant de frig pentru aprilie, anul trecut parcă era mai cald. Curtea bisericii se umple pe principiul „la un semn deschisă-i calea” de enoriaşi şi enoriaşe. O puştoaică la vreo 18 ani se arată între credincioşi cu părul blond împletit „rasta” atrăgînd privirile pizmaşe ale vrednicelor gospodine ale căror haine încă duhnesc a sarmale şi parfum. Mult parfum pentru a acoperi mirozna sarmalelor. Clopotele încep să bată. Concomitent cu clopotele se aude o toacă. Bătută bine, îţi induce o stare.. mie mi se face părul măciucă. Peste toate astea, se aude un Nokia tune din buzunarul unui domn bine. La scurt timp, se sting toate luminile din curtea bisericii. Murmurul credincioşilor creşte şi el în intensitate. Brusc, am o senzaţie de coadă la deschiderea unui mall nou. Lumînările în candele roşii luate la ofertă din Carrefour, Real sau Selgros, mă readuc cu picioarele pe pămînt. Mă aflu la Învierea Domnului, în curtea unei biserici din Braşov.

23.57. Veniiiiţi de luaţi luminăăăă!!! Iar a înviat Hristos mai repede. Cei mai harnici enoriaşi, vin victorioşi cu lumînările aprinse, făcîndu-şi cu greu loc prin mulţime. Preoţii ies în coloană, cîntînd fals, în stilul lor bisericesc, minunea care încă după atîţia ani şi cu toată ciclicitatea ei, încă ne mai surprinde pe toţi în noaptea de Paşti. Greu, dar Hristos a făcut din nou minunea. A înviat din nou, redîndu-le credincioşilor speranţa. La televizor, avem parte de un Gheorghe Flutur transpirat, dar care alături de cîţiva prelaţi bărboşi, a adus cu o cursă charter, lumina sfîntă, taman de la Ierusalim. Rău cum sunt, nu pot să nu mă întreb cine plăteşte cursa la Ierusalim, în fiecare an de Paşti, ca să ne aducă Flutur lumina. Bunica mea păstrează lumina sfîntă de prin ’92. Are o candelă căreia-i schimbă periodic lumînarea. Nu pune decît lumînări sfinţite, luate de la biserică. Ea nu are nevoie de lumina lui Flutur..

Religia este primul şi cel mai vechi, bine pus la punct, sistem de multi level marketing. În termeni simpli, nu trebuie să investeşti nimic. Trebuie doar să nu faci rău intenţionat aproapelui tău. Desigur, dacă o iei ca pe o reţea adevărată, religia îţi poate aduce cîştiguri mari. Îţi poţi cumpăra lesne, un loc în Rai. Trebuie doar să te pui bine cu Network Mangerul suprem: cu Dumnezeu. Şi cînd chipul tău este pictat lîngă alţi sfinţi, prin bisericile unde ai făcut donaţii substanţiale, cu siguranţă te-ai ajuns..

Hristos a înviat!

Responses

  1. Adevarat a inviat.
    Daca la tine Hristos a inviat mai repede, in Schei la Biserica „Sfanta Treime” a inviat la 00:05. Stiu e mai greu la deal 😛
    Si acolo plin de lume, iar frigul cu siguranta s-a simtit mai tare decat in centrul sau alte zone ale Brasovului.
    Candela am cumparat-o de la biserica (pot presupune ca era sfintita) dar cred ca erau cumparate tot din super, hyper, mega – market-uri.

  2. Bine că a’nviat! 😉

  3. Adevarat a inviat!
    Ai spus bine ca lucrurile de fapt sunt simple, dar tocmai asta uita lumea cel mai des: sa fie mai buna si mai intelegatoare!

  4. […] This post was mentioned on Twitter by Ionut Seliman. Ionut Seliman said: Ca de Paşte. http://www.ionutu.ro/2010/04/06/dumnezeu-acest-network-manager-in-mlm-ul-numit-sugestiv-viata/ […]

  5. ”Adevărat a’nviat!”
    Nu o să mi se facă ruşine cu obiceiul nostru tradiţional de a asista la ceremonia de celebrare, la miezul nopţii(+/-) a lui Isus cel jertfit pentru răscumpărarea păcatelor noastre!
    Mi-e ruşine doar de invenţia de a aduce lumina tocmai de la Ierusalim. D-nul Fluture a fost aşa de răvăşit de marea onoare de a fi participat la ceremonia de aducere încît, fîstîcit, a mulţumit patriarhului TEOCTIST pentru incredinţarea sfintei misiuni! IPF DANIEL poate plăteşte excursia, altfel de ce să-i mulţumească LUI, Flutur?!
    … cred că sînt ceva interese, mai puţin sfinte, nu doar de dragul poporului credincios se zbat atîta!

  6. http://paulgabor.com/2010/04/07/mizerabila-blogosfera/

  7. am mai vazut filmuletul asta cu predica. interesant ca de cate ori il pun altor oameni sa-l auda, ei cred ca e stand-up comedy. nu inteleg de ce :))

  8. Maman,
    de acord! 😉

    Paul,
    am intrat, am citit, am tras o concluzie. Iei blogul mult prea în serios. Acu’ vreun an făceam la fel ca tine, pînă mi-a spus unu’ o chestie luată tot de pe net: fighting over the internet is like winning the special olympics. even if you win you’re still dumb 😉

    dAImon,
    pentru că individul respectiv chiar are alură de stand-up comediant. Şi eu cred că Dumnezeu e un glumeţ sadic.. 😀

  9. @daimon: Si eu am crezut la inceput ca e stand-up comedy, dar apoi a devenit penibil si mi-am dat seama ca tipul era serios, si jalnic in acelasi timp.

    Nu-mi place sa aud lumea vorbind despre lucrurile religioase fara sa gandeasca ce spun.

    @ionutu: Dumnezeu e glumet, dar in niciun caz sadic. Lumea e tampita cand vine vorba de Dumnezeu. Credinciosii ar fi in stare sa se omoare doar ca sa puna mana pe moastele unui sfant, iar necredinciosii sau ateii frustranti se leaga de religie ca niste idioti. Daca sunt atei, n-ar trebui sa le pese de nicio religie.

    Eu sunt credincios si respect tot ce face biserica, dar imi displace sa vorbesc despre lucruri pe care nu le inteleg legate de Dumnezeu sau Biserica ca si casa a Domnului.

  10. Ţucunele,
    permite-mi te rog. Au acum nici cu cele sfinte nu mai poţi glumi. Dumnezeu trebuie să fie sadic din moment ce-i Atotputernic şi Preamilostiv. În fine, vîrsta ta grăieşte pentru tine. Cînd vei creşte mare vei vedea că nu tot ce zboară se mănîncă şi nimic nu-i cu adevărat ce pare a fi. 😉

  11. Adevarat a inviat…
    Sincer …tragico-comic sau nu… ce ai povestit tu e perfect adevarat! 🙂

  12. Moni,
    poate dacă e adevărat n-o să ard în iad pentru mîncat rahat în deşert.. 😀


Lasă un răspuns

Categorii

