Publicat de: ionutu | Aprilie 27, 2010

Tron creştin-ortodox

Nu mi-am ascuns niciodată opiniile pizmaşe la adresa BOR sau a besericii în general, de cînd scriu pe blogul ăsta. În egală măsură, nu pot să nu tratez cu acelaşi ton zeflemitor, pulimea cu frică de Dumnezeu, care-i, har Domnului, multă pe meleagurile noastre, frică prin care practic, legitimează acest pimp (just) my ass habotnico-social, BOR.

(sursa)

Analizaţi vă rog cu atenţie jilţul din imagine. Să-mi spună cineva mai citov decît mine, într-o manieră cît mai obiectivă cu putinţă, în ce măsură harul preotului are vreo legătură cu fasonul şi împopoţonarea specifică unui cult al personalităţii găsit doar la cei mai patetici dictatori din istorie, în aşa fel încît să mă facă să înţeleg, să mă căiesc şi poate să mă pocăiesc. Ştiu doar că simbolul creştinătăţii, cheia de boltă a celei mai puternice religii, acest Chuck Norris al antichităţii, Nazarineanul, s-a născut, a trăit şi a murit în condiţii cel mult modeste propovăduind o gîndire pacifistă şi punînd mai mult preţ pe o viitoare bogăţie spirituală şi nu materială, în viaţa de apoi, pentru cei ce aveau să fie buni cu cei din jurul lor, fără să facă rău cu bună ştiinţă. Başca, umbla în sandale şi călărea asini, nu tu limuzine şi haine bătute cu fir de aur şi cristale swarovski.

Cînd vă veţi întreba cîte spitale, şcoli, grădiniţe, baze sportive, nu mai spun nimic despre autostrăzi sau aeroporturi, s-au construit în România ultimilor 20 de ani, să luaţi în calcul şi numărul bisericilor ctitorite din banii enoriaşilor întru mîntuirea sufletelor păcătoase.

N-avem de nici unele. Ştim asta. Dar la Poarta Raiului va fi coadă mare. Cu scăunele pescăreşti, liste de aşteptare, garduri, şi heruvimi îmbrăcaţi în jandarmi. Nu e clar?

Responses

  1. seli, o sa discut si eu despre subiectul asta, chiar cu faza de spitale si gradinite faceam comparatia. mai am multe chestiii legate de biserica ce pare a fi un stat in stat

  2. Dă-i drumul. Abia aştept să citesc ce vei scrie, păcătosule! 😀

  3. da, sigur, acum plec pe la sinaia. am fost tot pe drumuri de 2 sapt, de aia nu prea mai scriu, am si pana de idei, ma bulverseaza schimbarile de pe o zi pe alta. dar si cand voi reincepe…

  4. […] This post was mentioned on Twitter by Petrov Petrov, Ionut Seliman. Ionut Seliman said: Tron creştin-ortodox http://bit.ly/d1BrSi […]

  5. […] } Într-unul din puținele mele momente de respiro am citit zilele astea postarea prietenului Seli care se arăta indignat de opulența Bisericii. Biserică ce ar trebui să fie […]

  6. Era să stuchesc în sîn înainte( şi de fapt scriu cu degetele încrucişate la o mînă, americăneşte, să mă ferească de rău ;))…
    Da, măi Ionuţ, lumea e aşa …pentru că aici nu vrea decît să profite şi să trăiască la max şi n-are vreme să acumuleze spiritual!
    Iar atîta vreme cît preacuvioşii care stau în jilţuri făloase le promit raiul contra donaţii şi păcatele se spală cu ctitorii de biserici, aşa o să fie!
    Pe cine-ai auzit tu să umble şi să facă colectă de bani pentru spitale?


Lasă un răspuns

Categorii

