Publicat de: ionutu | Mai 6, 2010

Bucurenci, uite colectare selectivă prin Braşov!

Bucurenci, uite colectare selectivă prin Braşov!
Mai sus puteţi vedea un titlu a la tăicuţa Bichir, duhovnicul din redacţia Libertatea.

colectăm, colectăm.

La Braşov, după cum e trendul eco mai nou, că nu ne mai putem băşi dacă n-o facem eco sau bio, se face colectare selectivă. Pubele uriaşe, în culori distincte pentru fiecare tip de deşeu, ocupă trotuarele de prin centrul oraşului, că doar aici vine turistul din Alabama (americănoii ăia acneici care folosesc „like” pe post de „gen” la noi) şi trebuie să vadă cu ochii lor că poporul lui Dracula colectează selectiv, fapt pentru care dacă vine încălzirea globală, nimeni nu va putea acuza România de participare la genocid ecologic. Zic centru, pentru că prin cartiere nu prea am văzut aceste pubele. Dacă greşesc, îi rog pe neK sau pe dharmakira să mă corecteze imediat.

Partea mişto este însă golirea acelor pubele, în care braşovenii conştiincioşi au aruncat sticla la sitcla, hârtia la hrâtie, plasticul la platsic ş.a.m.d. Şi mai conştiincioşi, angajaţii uneia dintre cele două firme de salubritate din urbe, folosesc 1 (una) bucată troşcaletă eco, în care pun toată munca de conştientizare a ong-urilor şi a lui Bucurenci, la grămadă.

Aşa, da! Colectează cineva selectiv pe aici?

PS: data viitoare vin cu un filmuleţ. Băieţii vin ceas, cam o dată la lună.

Responses

  1. Au ei vreo mașină specială de reselectare a gunoiului. Că doar îi lege. Și dacă n-au mașină d-aia, sigur au niște maimuțe, angajate legal, care selectează pet cu pet, folie cu folie, sticlă cu sticlă, pînă rezolvă toată treaba. Să nu ne facem griji, zic 😀

  2. Alpha,
    dacă zici tu aşa, inima mea de ecologist s-a liniştit. 😀

  3. mai, eu am un cos de gunoi si 2 pungi separate – pt plastic si hartie – daca o sa reusesc sa nu mai arunc uleiul uzat in chiuveta, o sa fiu super-mega-ultra eco 😛 am verificat de vreo cateva ori containerele si lumea arunca in ele conform etichetei. ce fac mai departe firmele, e treaba unor organisme abilitate sa ii controleze, bage morcovul etc. 🙂

  4. eu îl arunc în budă, presupun că-i tot rahatul ăla. Ce pot să fac cu el? Dă-mi un indiciu. Ultima oară l-am folosit ca să ung nişte trepte de fier care ruginiseră.

  5. se baga in sticla de plastic si se duce la nu-s ce centru, care il recicleaza…

  6. deci aşa. Şi ăia cum boalili mele îl reciclează?

  7. Da, fabricile de reciclat au linii speciale.
    La mine tot plasticul, cartonul si metalul de exemplu se pun in aceeasi pubela; ziarele si sticla in alta…
    o fi vrut primaria sa faca munca educativa, de-a instalat atâta pubelaraie diferita 🙂

    Uleiul si deseurile de origine vegetala se folosesc la facut compost, da’ la bloc, ce naiba sa faci cu el?
    uleiul in cantitati mari se refiltreaza si se foloseste drept combustibil verde pentru tractoare. Mai curge apa pe Dunare pâna ajung si la noi tehnologiile astea 🙂
    Mai nasol e cu medicamentele expirate sau nefolosite, n-ai voie sa le arunci pe nicaieri, trebuie musai sa le duci inapoi la marmacie…

  8. eu mai ştiam o metodă de a scăpa de gunoiul menajer, în special resturile organice. Cumperi un pumn de rîme şi le pui într-un recipient în care arunci acele resturi. Am auzit că iese cel mai bun pămînt pentru flori graţie rîmelor.

    Dar întradevăr, mai avem cale lungă pînă cînd vom scăpa de blestemul formelor fără fond.

  9. […] Cum vă place, Noaptea Iguanei, Inelul lui Gyges, Ioan Usca,  Ioan Sorin Usca – teologie, Ionuțu, Irizații, Isabellelorelai, Istoria Banatului,  Iulia Diana, Iulian Sîrbu, Joaca de-a mine, […]

  10. Pubelele din centul orasului sunt doar de fatada… defapt selectarea se face la fabrica… acolo sunt oameni care selecteaza gunoiul…

    Aici este oricum si o mare minciuna… platim si selectarea din oras… si selectarea din fabrica.Aceasi chestie de 2 ori …

  11. neK,
    comentariul ăsta al tău e bun de pus în ramă. E antologic! Pentru prima dată de cînd te cunosc, ai fost aproape de acord cu mine.
    Începi să-mi devii simpatic. 😉

  12. Asta e adevarul, eu imi spun opinia… daca nu-i convine cuiva este problema lui.
    Sunt doar niste opinii… prefer sa fiu echidistant 🙂

  13. Lasă, bre! Își cîștigă și maimuțele existența din ceva. Îi de bine.

  14. @nek şi ionuţu: pe mine m-aţi demoralizat profund! Adică nu contează că mă zbat să aduc hîrtia la hîrtie, plasticu’ la plastic!??..şi eu de ce mă cert cu soţu’ meu şi-i zmulg reciclabilele de la containerul casnic??..hai, măi, dă filmuleţu’ şi lămureşte lumea!!Măcar să ştie şi maimuţele ecologice că totul e prosteală a’la scripcăcalifragelisticespialidouşious, de ochii (şi banii) lumii!!


Lasă un răspuns

Categorii

