Publicat de: ionutu | Mai 10, 2010

Vând licenţă.

Ieftin. Nici nu ştiţi ce pierdeţi. De fapt nici n-o vînd. V-o dau pe moca fraţilor. Nu-mi trebuie. Primul sosit, primul servit. Bonus, îi dau şi diploma de licenţă. Mie nu-mi mai serveşte la nimic.

M-am spetit muncind 4 ani ca să-mi pot achita studiile şi să-mi pot lua căcatul de diplomă. Cînd spun spetit, nu mănînc căcat. Pentru că m-am luat după x şi după y că facultatea la zi e sfîntă, am fugit ca de dracu’ de aia la FR. Şi numai eu ştiu cum făceam pe dracu’n patru să mai prind vreun seminar, sau vreun curs. Asta pentru că ai mei nu s-au născut conectaţi la conducta cu bani publici, nu au cîştigat nici la Loto şi nici la Super Bingo Metropolis, nici nu au dat în cap la oameni ca să am eu ce mînca, bea şi fute. Nu. A trebuit să mă angajez încă din anul I. Şi nu-mi pare rău nici o clipă pentru asta. Îmi pare rău doar pentru nopţile de nesomn în care mă luptam precum don Quijote cu nişte cursuri în faţă, scrise de vreo 7-8 mîini, fiecare mai indescifrabil decît celălalt. Şi nu materiile erau grele. Ci lupta cu timpul. Lupta cu stress-ul picării vreunui examen. Pentru că mă costa. Nu banii pe care-i dădeam în restanţă. Ci energia risipită din organismul meu.
Toate astea pentru că în viaţă nu eşti om pînă ce n-ai o nenorocită, blestemată, împuţită, jegoasă hîrtie. Diploma de licenţă. Pentru că trăim într-o societate cu oameni îndobitociţi de propriile lor idei preconcepute, care ar face orice oricui ar îndrăzni să le pună la îndoială propriile credinţe.

M-am crezut cu două rînduri de coaie în ziua în care mi-am aflat nota la licenţă. M-am uitat sfidător la colegii mei de grupă care nu lucrau, nu mergeau la cursuri, nu se agitau ca mine. Şi vreţi să vă spun ceva? Cu toţii şi-au luat licenţa. Vreţi să vă spun de ce mă simţeam eu purtător de double balls? Pentru că eu spre deosbire de ei, muncisem pentru nenorocita, blestemata, împuţita, jegoasa hîrtie. Diploma de licenţă. De fapt eram doar un mare fraier. Cel mai mare. Ei au folosit un drum mai lejer, obţinînd aceeaşi hîrtie. Nimic nu ne va diferenţia vreodată. Dixit.

Am avut chiar şi făţărnicia de a mă lua de viaţa iubitei mele, care brusc după 4 ani de facultate, şi-a dat seama că tot efortul e-n van şi că licenţiată sau nu, e acelaşi căcat. Am rîs de ea. M-am rugat de ea. M-am răstit la ea. Doar, doar şi-o da şi ea licenţa şi o intra în rînd cu oamenii. Căcat. Mi-a dat o mare lecţie. N-ar fi îngroşat rîndul oamenilor. Ci mai degrabă mi s-ar fi alăturat mie, o stafidă fără vlagă, pe banca loserilor cu licenţă. Acum, în lumina noilor aspecte sociale, îi admir curajul şi determinarea cu care a spus „NU, duceţi-vă dracului cu licenţa voastră!”.

Ştiţi de ce spun toate astea? Pentru că guvernul acestei ţări, oamenii politicii ai acestei ţări, pulimea, intelectualii, pseudo-intelectualii ce îngroaşă rîndurile populaţiei acestei ţări, acceptă o infamie grosolană: un salariu nu mai mic de 600 de lei, pentru un salariat la stat. Nu contează că eşti cadastrist, psiholog, sociolog, profesor, asistent universitar, căcat cu ochi, scuipat, ce dracu ai fi.. În condiţiile legii, vei primi acelaşi salariu ca şi portarul instituţiei, tanti care aduce hîrtia igienică şi curăţă toaletele, nea’ Caisă bun la toate în instituţie. Să vă zic ceva? Ăia n-au licenţă. Nici nu le trebuie. Primesc acelaşi salariu, garantat de guvernul acestei ţări, ca şi cei ce au licenţă. Cum vi se pare?

Să nu credeţi că aceste rînduri sunt doar frustrările unui ilustru salariat la stat. Pe scurt despre privat? Presupunem că ai terminat facultatea, masterul, doctoratul, dracu’, lacu’. Ai lucrat puţin pînă să vină criza. Ai crezut că scapi, da’ n-ai scăpat. E criză frăţioare, n-avem ce-i face: ori munceşti triplu pe aceiaşi bani, ori pleci. Şi pleci. Că doar ce pula lu’ Hector? Ai studii, ai o diplomă de licenţă. Şi o arzi aşa de aproape un an. Din interviu în interviu. Din batjocură în batjocură. Orice. Numai să nu pleci la căpşuni, că nu de aia ai licenţă.
O mostră de adevăr? Se pişă pe studiile tale şi pe tine, dacă nu ai calificarea de vînzător legume-fructe la vreo Hildă sau mai ştiu eu ce şcoală particulară acreditată.

În condiţiile date, prost e ăla care mai crede în instituţia licenţei eliberate de un învăţămînt românesc prea blazat şi prea rupt în cur şi de foame, pentru a mai asigura vreo urmă de calitate. Nu.

Singurele certitudini din vieţile noastre sunt Dumnezeu şi preşedintele Băsescu.

Responses

  1. Eu cand m-am angajat nici nu m-a intrebat de studii. M-a intrebat ce stiu sa fac, si am dat un test. Atat. Nu diploma, nu facultate, nu liceu. 🙂

  2. norocosule. 🙂

  3. Tinere hotaraste data cind vii sa iau bilete eu va angajez pe amindoi fara diploma nu vreau diploma.
    Diploma ta sint cei 7 ani de acasa ( pe care stiu ca ii ai si plus mi-a dovedit si fratele tau ca sinteti bine educati).
    Te pup si te astept sub palmieri.

  4. Studii???? Ce-s alea?
    Pai bre intr-o tara de mahari cu ceafa lata si „lantauri” … angajarea se face pe baza de alte chestiuni, cum ar fi…. al cui fiu esti, cui i-ai tras-o ultima oara, esti un pupincurist versat?
    Cam d-astea… asa ca sa folosesc limbajul lor

    Dar din fericire mai exista si oameni cu cap care nu tin cont de asa ceva.
    Dar din pacate sunt prea putini.

    Romania e o tara frumoasa – pacat ca este locuita.

  5. stiu cum e…cate nopti albe am facut si eu prin kmin,pt niste cacaturi de examene si inveti k prostul degeaba,k dak la prof nu-i place de fata ta tot degeaba,k nu ti-l da..

  6. 100% AI DREPTATE „MARIAN MAICAN” intrebarea este pina cind va fi locuita si de cine? poate de chinezi si pakistanezi ca dragul presedinte ieri spunea ca lumea este lenesa la sate dar poate presedintele nu stie ca pentru ca politicul si guvernele romaniei din ultimi 10 ani au fost doar bune de furat 3 mil de romani au plecat si muncesc 16 ore in caldura de 40 de grade i Spania,Italia. Daca erau lenesi nu ii primea nimeni nici acolo si nici nu trimiteau banii multi in bancile Romanesti DACA EI AVEAU CONDITI SI UN SALAR DECENT NU PLECAU .
    Daca romani sint lenesi el presedintele sa ne justifice salarul lui in ultimi 6 ani ce a muncit el pt acesti bani ce a facut? INTRIGI? SCHIMBAT GUVERNE? EL ESTE PRIMUL LENES AL TARI.

  7. Eu am 3 de vânzare. Două ale ei şi una a mea. Clienţi, ceva ?

  8. Dane,
    vinde-le, ia banii, şi tăiaţi-o unde vedeţi cu ochii. La mine AMR-ul a ajuns la cifra 8.

  9. …păcat că din cauza unor impostori ajungi să-ţi fie ciudă că ai trudit să faci studii! Ăştia murdăresc orice ideal.
    Nu trebuie să fii nemulţumit de tine şi de diploma ta.E curată şi muncită şi precis valorează mai mult decît un nenorocit de salariu de bugetar .Din păcate nu aici, unde obrazu’ gros, cotizaţia la partid sau pila lu’ ţin loc de diplomă sau aptitudini.
    Uff, nu mai zic nimic!!…mă amărăsc tot mai tare…

  10. Mă gândeam să-mi pun şi eu la vânzare sau să trec la donaţii din cultura mea… de ceapă, de morcovi, ţelină, roşii şi musai vreo doi trei castraveţi îmbunătăţiţi cu praf de boia tras pe nasul unui gogoşar afumat cu slană de umbră de porc, dar şi vreo trei rafturi de bibliotecă ce mi-au aterizat în cap şi nu mai vor să iasă şi să mă apuc şi eu de ceva serios – manele. Poate aşa o să reuşesc să îmi schimb regretele (au cam devenit monotone). Asta, după ce execut rumeguşul rămas în tărtăcuţă pe ritmuri de „The riffle and the large belt” :))
    La oi cu mine! Că doar nu am cracii cacofoniei-irinelioase şi nici tunning-ul gonflabil dar viu dar totalmente făţarnic al lui Bote. Dar vorba ta Ionuţu, cred că şi acolo mi-ar trebui niscaiva licenţe corleoniste de la FRF.
    Aş vrea să mă fac cea mai cool unitate de măsură – subbecalul. Să fiu fericit. Yeeeee!!!

  11. felicitari pt articolul asta….
    e trist dar ai f mare dreptate…

  12. Marius,
    mai bine nu. Îţi stă mai bine aşa cum te ştiu.

  13. Monica,
    mulţumesc, nici nu ştii cît mi-aş fi dorit să nu am dreptate.

  14. omentan nu am nevoie.multumesc oricum


Lasă un răspuns

Categorii

