Publicat de: ionutu | Mai 12, 2010

Respectarea unei promisiuni..

.. este o condiţie sfîntă pentru mine. Cuvîntul dat trebuie respectat, suportînd orice fel de consecinţe bune sau nefaste, iar cuvîntul dat este unul dintre principiile după care mi-am ghidat viaţa, scurta mea viaţă.

În decembrie 2009 promiteam să plec dacă rezultatul alegerilor din România avea să fie cel pe care de acum îl ştim cu toţii prea bine. În ianuarie, deja ştiam sigur că voi părăsi această ţară, un gînd de ducă încolţind în ungherele minţii şi sufletului meu încă din vara anului trecut.

Chiar dacă am amînat pentru un scurt timp proiectul meu cu mare calmă, plajă şi palmieri, nu regret nicio clipă petrecută în această perioadă. Am avut suficient timp să mă conving fără urmă de echivoc, că decizia pe care aveam s-o iau, este cea mai bună. Cele petrecute în ultimile săptămîni au pus capac, au pus bomboana pe coliva unei naţii prea surde sau poate prea mîndre ca să accepte cruntul adevăr: România prezentului este o navă ce pluteşte în derivă, iar unicul cîrmaci are doar o singură grijă. Aceea de a asigura colaci şi bărci de salvare doar pentru curul lui şi al apropiaţilor săi intimi, fără niciun interes în a redresa nava pe un curs normal. „Iceberg la orizont!!” strigă puţinele voci citove care au mai rămas pe ici, pe colo, însă cîrmaciul şpanchiu şi diabolic zbiară de la tribuna sa: „Cu toată viteza, înainte!!”.

Cred că metaforele sunt suficiente pentru a transmite un mesaj. S-au scris sute de pagini în care s-a despicat firul în patru, s-au tras concluzii, s-au emis profeţii sumbre, s-au transmis mesaje populist-manipulatoare din laboratoarele Puterii.

Mie nu-mi rămîne decît să-mi contabilizez fericit AMR-ul pînă cînd voi părăsi trist, dar nu înfrînt, această ţară. Cred că România nu mai merită efortul niciunui om cu capul pe umeri în acest moment. Cred că toţi oamenii cu iniţiativă, cu potenţial, cu inteligenţă, ar trebui să lase ţara asta pe mîna troglodiţilor care o locuiesc şi care precum prolii lui Orwell, trăiesc în ignoranţa şi autosuficienţa încrederii într-un Dumnezeu tot mai absent, şi mai presus de orice, în binecuvîntarea delăsării totale la cheremul Celui Dintîi Bărbat al Ţării.

Sper să revin curînd online, de data asta de la umbra unui palmier, savurînd un mojito şi nişte fructe de mare, şi scriind ceea ce-mi place mie cel mai mult: literatură.

Vă mulţumesc că m-aţi acceptat printre voi, că m-aţi citit, că m-aţi vizitat, că m-aţi criticat, că aţi rîs cu mine, sau că v-aţi enervat cot la cot cu mine.

Adio, dar rămîn cu voi.

Responses

  1. Tinere dupa „lupte seculare” ai reusit .
    TE ASTEPT SUB PALMIERI IMPREUNA CU TOTI PRIETENI CARE II AI AICI .
    p.s. am depus cerere pentru „intregirea familiei.” 🙂
    aici 30 de grade ,plaja si mare deci nu haine de iarna …. 🙂
    BUN VENIT IN ADEVARATA DEMOCRATIE SI STAT DEMOCRAT .

  2. Jamaica? 😀

  3. Ok, deci bermude, şlapi, şi ochelari de soare. E bine? 😉

  4. Nu chiar aşa de departe. 🙂

  5. Adio, dar să ne rămîi aproape cu gîndul. De acolo să ne încînți cu povești luminoase.

    Io-s praf cu capu’. Aș vrea să nu mă intereseze ce se întîmplă, dar nu pot. Nu-i posibil, n-am cum…

  6. :)) super…sincer abia astept sa te cunosc pe tine si pe a ta mandra.si apropo,ai un fratior nota 10.

  7. @ionutu :
    1. Nu ai raspus la mail :))
    2. Foarte bine, te asteptam la greva.

  8. neK,
    1. am apucat doar să-l citesc, nu şi să răspund. Liniştit poţi şede, o să-ţi răspund.
    2. Ce grevă?

  9. Uşurel. Nu mai e mult. 😉

  10. Nu vă părăsesc. Da-ţi un calculator cu conexiune la internet şi e ca şi cum n-aş fi plecat nicăieri.

  11. Croatia cumva?

  12. Eu propun sa mergi prin tarile scandinave…nu e chiar cea mai calda clima, dar ai 6 luni vara :D, trai la nivel inalt si mai vezi si aurora boreala 😀

  13. Lol deci stai, tu vrei sa pleci din Romania pentru ca esti suparat ca guvernu’ taie din cheltuielile bugetare ?!

    Sper ca mergi spre Norvegia.

  14. Parasesti corabia ;))…
    Adevarul e ca ne scufundam mai rau ca Titanicul. E normal sa vrei sa te salvezi.
    Drum bun si o viata asa cum iti doresti 🙂

  15. Baftă, Ionuţ! abia aştept să citesc:”Cronica unei vieţi. Triumfătoare”
    Adevărul e că mă cam oftic, dar nu am încotro, trebuie să rămîn aici şi oricum nu apuc eu să trăiesc pînă se va alege praful de ”rîu şi ram”.
    E drept că speranţa nu trebuie să mă părăsească, o să-ntineresc cînd o să-i văd daţi jos,pe şpanchiu şi hoarda lui, de chiar ăia care i-au pus acolo.Deja mi-e puţin mai bine de cînd i-am văzut, ieri, pe pensionari.
    Îi doresc lu Băse’ somn la fel de liniştit ca ăl’de-azinoapte!

  16. ntz. 🙂

  17. Todo,
    din partea unui viking, nici nu puteai face altă propunere. Dacă aş alege o ţară din zona aia, atunci Olanda să fie. Pentru că e raiul bicicliştilor. 😉

  18. Mircea,
    tu te crezi încă la adăpost doar pentru că nu eşti bugetar? Mă faci să rîd. Tu nu ai observat oare că măsurile care lovesc şi-n restul lumii le fac pe cele împotriva bugetarilor să fie simple mîngîieri? 😀

    Stai liniştit. Destinaţia aleasă e mai mult decît ok.

  19. Moni,
    îţi mulţumesc! 🙂

  20. Asta le mai lipsea pensionarilor. Să-i lovească şi cu pulanele nişte jandarmi care le puteau fi nepoţi, după ce Băse le-a mulţumit cum se cuvine pentru realegerea sa. Ei l-au pus, ei să-l dea jos.

    Mulţam’ de urări! 😉

  21. Ionuț, lasă că nea Mircea n-are treabă cu restul românilor. El celebrează victoria României. E bine că mai avem și astfel de oameni optimiști printre noi. Ne mai amuzăm, mai rîdem, mai uităm de încrîncenare. Că așa-i în penis! 😀

  22. Mesaj pentru MAMAN-
    Draga MAMAN este loc si pentru dumneavoastra sub palmier oricind sinte-ti binevenita eu PISICA NEAGRA promit si incerc sa reintregesc familia….:)
    Dar este dureros sa vezi un tinar dezamagit si fara sperante in tara lui .Tara care a trecut printr-o dictatura urita ( tineri nu stiu ce inseamna dictatura Ceausescu) si care a ajuns la mina unor inculti si smecheri si intelecuali au ajuns sa munceasca in alte tari E dureros sa vezi la putere oameni cu diplome cumparate si care hotarasc viitorul unei tari unei urbe.
    MAMAN sint sigura ca in 2 luni vei citi Cronica unei vieti Triumfatoare.
    Cu Respect,
    PISICA NEAGRA

  23. […] din colaboratorii noştri m-a anunţat recent că se cară din oraşul şi ţara aceasta pentru un alt oraş şi o ţară. Şi nu pot comentez, trăim vremuri […]

  24. multa bafta, Ionut!
    asteptam povestile… mai departe!
    toate cele bune!

  25. Haide,bafta! Sa fie intr-un ceas bun si norocos 🙂 de-abia astept relatari!

  26. bafta si inarmeaza-te cu rabdare, ca in primii doi ani trebuie in cantitati uriase 🙂

  27. Dragă pisică neagră:)
    Sînt împresionată de invitaţia călduroasă şi de intenţiile bune.Dac-aş avea vreo 10 ani mai puţin, mîine-aş pleca!
    Multă umilinţă am înghiţit şi în celălalt regim, dar de la ciocoii ăştia noi s-a umplut paharul!E bine să le întorci spatele dacă nu mai ai speranţă de bine, şi le doresc succes îndrăzneţilor!
    Mare lucru să te întîmpine cineva din toată inima!

  28. […] Cristi dezvăluie încă nişte… răspunsuri existenţiale… De-ale lu’ Gore! Ionuţ zice că pleacă… Cîţi mai […]

  29. […] Ionuţu […]

  30. unde te duci ,tot lA STAt lucrezi,sau,la birou,sau muncesti pe santier,vi acasa minci te culci,a doua zi,o iei de la inceput,si simbata si duminica te odihnesti adica dormi,si de luni o iei de la inceput.Baiatule din romania putin intelectuali au plecat la intimplare in lume,si traiesc singuri,ca de tarani si needucati romini e plin occidentul.Osa-ti lipseasca prietenii de nivelul tau ,aici sa nu traiesti singur ,accepti pe orcine.SI E O VORBA TE AMESTECI CU PORCII PORC DEVII.DACA IN ROMANIA AI AVUT UNTRECUT SI UN PREZENT,IN ALTA TARA NU VEI AVEA DECIT TRECUTUL DIN ROMANIA.PREZENTUL IN OCCIDENT PTR. ROMANI E,MUNCA,MUNCA,MUNCA,SICELE MAI MULTE LUCRURI SCUMPE ,DE CRE SA NU MAI AIBA ALT ROMAN,SA MANINCE BINE SA BEA BINE SI SA SE UITE LA TELEVIZIUNEA ROMANEASCA LA BASE,INTR-UN CUVINT SA MINCE SI SA CACE ,IAR CULTURA ioc.

  31. […] Tănase | 45 de milioane ? Un fleac, sa-i ciuruim | Un text excelent despre goarnele portocalii | Respectarea unei promisiuni.. | Cum ne furăm noi timpul | Trecatorule, du-te si spune-i Pinguinului si lui Zeus… | Galatea.. | […]

  32. […] Ionuţu […]

  33. Ionut, mult noroc acolo unde o sa ajungi si unde o sa descoperi singur ca vorba „nicaieri nu e ca acasa” are multe nuante care umplu plaja dintre pozitiv si negativ.

    O schimbare e intotdeauna buna cand simti ca trebuie schimbat pentru ca alternativa e frustrarea de a te multumi cu ceva care stii ca nu ti se potriveste.

    Astept curioasa sa il vad pe noul Ionut, mai impacat cu el insusi 🙂

  34. Răspund cu întîrziere, am fost foarte ocupat zilele acestea cu pregătirile. Mulţam’ fain, Flavius! Să fie. O să scriu şi de acolo. Şi mai ales, o să vă citesc şi de acolo. 😉

  35. Să zicem un hai, mersi! Dacă e economie de cuvinte, atunci să fie. 🙂

  36. Răbdare am cu carul, dragă Karlă. Mulţumesc pentru încurajări. 😉

  37. Ioana dragă, mi-aş dori să te contrazic. Şi o voi face. 🙂

  38. Cristina,
    deja mă simt mai împăcat, şi nici n-am ajuns acolo. Eu cred că va fi bine. Am în mînecă un as tare, deghizat într-o pisică neagră. 😉

    Blogul ăsta mi-a schimbat viaţa. În bine.


Lasă un răspuns

Categorii

