Publicat de: ionutu | Mai 27, 2010

I’m still alive

Hello everybody! Credeaţi că scăpaţi de mine? V-am mai zis doar. Daţi-mi un calculator şi acces la internet şi de acolo’n’colo mă descurc. Cronica n-a suferit prea mult din pricina absenţei subsemnatului. Au fost dăţi cînd am lipsit mai mult timp decît acum. Poate mă veţi ierta şi de data asta că deh.. oameni suntem, o viaţă avem.

Noutăţile. Am zburat pentru prima dată în viaţa mea cu avionul. E la fel ca atunci cînd rîdeam de vărul meu care nu mai călătorise niciodată cu trenul. Adică aşa m-am simţit. Închid paranteza ca să nu par ţăran. Trăim în secolul XXI, deci zborul cu avionul e ceva la fel de banal ca şi mersul cu rata.
Că tot eram la capitolul “aveoane”. Am zburat de pe Băneasa. N-o să vă descriu prea mult condiţiile de acolo. Pot doar să cred că undeva, într-o ţară foarte, foarte săracă, au cu siguranţă un aeroport sau măcar un aerodrom cu mult mai decent decît “Băniasa”. Eu încă fumez. Şi-n Băneasa dacă vrei să fumezi după check-in eşti obligat să plăteşti 2 euro (o nenorocită de cafea) la EuroShop şi să te înghesui într-un spaţiu de 2 metri pătraţi alături de alţi 7 vicioşi ca şi tine. Cum spuneam în postarea anterioară, dacă mai aveai vreun dubiu cu privire la a pleca din România, Băneasa are efect de laxativ cînd vine vorba de dubii sau îndoieli pe considerente patriotice. Sentimentul este de lehamite, oamenii în special românii se înghesuie la coadă de parcă ar zbura avionul fără ei, duhneşte a urină ca într-o latrină uriaşă, şi în general e naşpa, ca să mă exprim pe înţelesul tuturor. Dar băşinile elitiste trebuie să pută a parfum de trandafiri, nu?

Pot să spun despre ziua de dumincă doar atît: ne-am trezit într-o lume pe care o ştiam, în care ne-am născut şi am crescut, o lume în care am învăţat cum să ne descurcăm, şi ne-am culcat tîrziu de tot în noapte, într-o altă lume, ciudată, misterioasă, exotică din cauza palmierilor şi a mirosului de mare atît de pregnant aici. Cînd m-am trezit luni dimineaţă şi am ieşit pe balcon, am avut parte de o surpriză extrem de plăcută. Peisajul se dezvelea acum clar, încins de soarele extrem de fierbinte pentru 7 dimineaţa, iar marea se vedea albastră, mare cît o mare 🙂 undeva în dreapta mea.

Au trecut 4 zile de cînd ne aflăm aici, în ţara adoptivă. Despre mine pot să vă spun că deja mă simt ca acasă. Oamenii sunt extrem de relaxaţi, criză e şi la ei, dar măsurile lor sunt altfel decît cele din România. Oamenii ăştia fac economie la energia electrică. Ca exemplu, am trecut pe lîngă o hală mare ca apoi să aflu că de fapt acolo era Carrefour-ul, dar imensa firmă luminoasă cu binecunoscutul logo era stinsă. În orice caz, ei nu par a avea un boc la butoane care să-şi asume în fiecare zi responsabilitatea pentru măsuri incompetente de redresare a economiei.

Acum suntem mai hotărîţi ca niciodată să ne stabilim aici. Dacă sunteţi cuminţi poate o să vă spun şi numele ţării pentru care am părăsit România. Cei care ştiu deja, gura mică, toate la timpul lor.

***

to be continued..

Responses

  1. Succes în noua viaţă:) Iar atunci când vei fi extrem de încântat de ceea ce vezi în jurul tău, gândeşte-te la noi, cei ce am rămas aici, şi transmite-ne, telepatic, măcar un dram de speranţă şi frumos.

  2. BUN VENIT IN PARADIS. 🙂
    PS.ne vedem la o bere !!!!!!

  3. ne vedem, ne vedem cum să nu. Alegi tu palmierul. 😉

  4. Oana,
    mulţumesc mult pentru urări. Nu vă uit. 🙂

  5. for good ? 😦
    sa va fie voua bine, si noi ne bucuram 🙂

  6. Vai de capul tau… 🙂
    (glumesc, desigur)

    Lasa ca mai vezi tu aerogari naspa si prin tarile civilizate…
    Te vad ce zici cand o sa platesti 8 euro pentru o bere 200 ml, o sa mor de râs 🙂
    Si lasa ca nu e nicio rusine sa nu fi luat niciodata avionul, o sa cunosti o gramada de lume pe acolo care inca n-a facut-o 🙂

  7. ibericule 🙂

  8. oriunde mergeti sa va fie bine.
    daca vizitati sa va priasca.
    daca incepeti un nou caitol va transmit numai fericire,oricum cand sunteti doi toate greutatile nu exista .

    cu stima
    eugen

  9. Iulia,
    e pe bune. Nu mai plec de aici. Deja ştiu unde sunt supermarketurile, ştiu şi vo’ două non-stopuri, ce mai.. sunt ca peştele în apă. 😉

  10. Karla,
    ntz.. aici berea se vinde cu maxim 3euro. Vorbesc despre cea locală. Şi e bună, aproape la fel de bună ca un Heineken, Timişoreana sau Ursus. 😉

  11. nice try, da’ nu suntem în Spania. 🙂

  12. mulţumim de urări, Eugen.

  13. Sa va fie bine acolo unde sunteti! Sunt curioasa, dar vei spune tu la un moment dat locul cu pricina.
    Numai din blogroll mai stiu doua cupluri care se pregatesc sa plece, unii in iulie, unii in septembrie. Oare sa incep sa ma gandesc serios la varianta asta?
    Numai bine! 🙂

  14. Mda…Saturn şi digul din Venus..dacă te-ai dat cu avionu din Băneasa la Constanţa tot România e! Te-au păcălit ăia că ar fi Cipru…

  15. Dane,
    spiritual, ca întotdeauna. 😀

  16. Ada,
    ai putea încerca. Prea pleacă toată lumea. Mulţumim frumos pentru urări. 😉

  17. Baftă Ionuţ în noua ta locaţie!Îţi doresc din tot sufletul să ai parte de tot ce-ţi doreşti şi să nu te mai preocupe cum să supravieţuieşti de mîine încolo!
    Şi dacă tot ai acces la internet, nu fii zgîrcit, scrie-ne cît mai des impresii!Poate mai şi învăţăm de la alţii cum să trecem de criză sau cum să trăim fără spectrul falimentului!Sau de nu,măcar să vedem cu ochii tăi alte locuri,alţi oameni, obiceiuri, m-ar bucura taare mult!

    (

  18. daca Saturn si digul din Venus ar arata asa cum se vede in aceste poze si romani ar avea zimbetul pe buze ca acesti copii avea-ti si voi in Romanica turisti si romani nu fugeau pe litoralul bulgaresc dar nu ai cu cine ….sint multi in tara romaneasca care doar ironizeaza sau dau din gura ca dupa fapte nu se vede nici o schimbare in bine a tarii.Daca voi toti cei care scriti sau scoate-ti in evidenta ( prin presa inca LIBERA )toate smecheriile si furturile ati pune si in aplicare prin revolta colectiva cea ce credeti Romania poate mai are o sansa.

  19. Ma bucur sa aud ca sunteti bine.
    Bafta in tot ceea ce o sa faceti si cel mai important: pastreaza-ti optimismul!
    Ca o paranteza: luni facem greva 🙂 pe banii nostri…

  20. Aștept cu interes numele locației.:) Avocații cum câștigă pe-acolo? :))
    Acomodare ușoară și satisfacții rapide!

  21. E croatia

  22. EU STIU UNDE SUNT

  23. No Ionutule, trebe cineva sa ramana si aici ;))
    E sa stii ca am inceput si eu sa ma gandesc la plecare…sa vedem ce si unde 🙂

  24. Nu inteleg misterul totusi 😛 mie imi trebe o locatie departe de apa, nu imi place marea.

  25. Innu,
    destul de bine, cred.

  26. Eugen,
    nu reuşesc să înţeleg de ce te fute grija aşa de tare despre noi. În ultimul an abia dacă ai dat vreun telefon ca să vezi ce mai facem. Brusc, prezentăm interes. Sau eşti atît de curios încît nu poţi dormi noaptea.. puii mei, hai pa, pa, paaa!!
    PS: te rog eu nu mai insista. Te-am eliminat de multă vreme din lista apropiaţilor mei. De fapt, te-ai eliminat singur.

  27. Moni,
    mult succes orice ai face şi oriunde ai merge.
    Ionuţu

  28. Cum a fost la grevă? Mulţam’ fain de urări!;)


Lasă un răspuns

Categorii

