Publicat de: ionutu | Iunie 2, 2010

Cu marea’n faţă

Cînd toader cu t mic mi-a lăsat un comentariu la un articol anterior în care-mi spunea cu emfază „vai de pula ta copile” am stat şi am reflectat. E posibil să aibă dreptate? E posibil să mă înşel eu şi să fi dat vrabia din mînă pe cioara vopsită părăsind Braşovul şi încercînd să-mi caut norocul în altă parte? Acum, după mai bine de o săptămînă de trăit aici, în Larnaca cipriotă, am ajuns la o concluzie. Trăieşte clipa, tată! Nu am nimic de pierdut încercînd să învăţ să trăiesc şi altfel decît am făcut-o pînă acum.

Mai mult. Am planuri de viitor care au mai multe şanse de închegare în reuşită decît dacă aş mai fi insistat să locuiesc precum frumoasa din pădurea adormită în ţara condusă de o adunătură de imbecili vasali fideli ai matelotului cu ochii’n cruciş. Acasă, în Braşov nu puteam spune că am planuri. Aveam vise şi speranţe udate’ntr-un ocean de frustrare cotidiană ce se răsfrîngea asupra mea pe toate planurile: în viaţa mea de cuplu, în relaţia cu cei din jur, la locul de muncă, chiar şi pe blog. O să simţiţi poate că m-am înmuiat de cînd sunt aici. Că nu mai sunt aşa de cătrănit cum eram acum cîteva săptămîni. Că nu mai sunt acelaşi ionuţu cu care eraţi obişnuiţi.

Cu marea la picioare şi cu o Keo rece în pahar, viaţa mi se pare deodată mai frumoasă şi mai uşor de trăit.

Ce-ţi poţi dori mai mult cînd pleci din junglă şi ajungi într-un paradis despre existenţa căruia habar nu aveai pînă atunci? Aş vrea să-i văd aici cu gurile căscate pe toţi cei care din ignoranţă mi-au spus că ţara asta în care mă aflu eu acum, nu e tocmai cea mai bună alegere pentru a o lua de la 0.

Eu unul, mă bucur că mă aflu aici şi-mi pare rău că n-am plecat mai devreme. O să încerc zilele următoare să mă pun la curent cu ce mai e prin ţară. Dar mă tem că din catedrala tristeţii, cum mă numise acum un an un imbecil notoriu, acum m-am transformat în monumentul calmului şi al relaxării.

Vă las. Altfel mi se răsuflă ţapul de Keo. 😉

Responses

  1. bafta multa seli si sa fi fericit acolo unde esti! stiu ca tu te vei descurca oriunde, ai potential mare!
    sper sa ne vedem la o bere cand mai treci prin brasov…. macar sa-ti revezi locurile natale

  2. bafta multa seli!
    vei reusi oriunde ca ai potential mare!
    ne vedem la o bere cand mai revii pe acasa

  3. Păi ce crezi că e-n ţară, copile? Cum am şi prevăzut: greva generală a fost pe ici, pe colea, pe unde nu s-au speriat profesorii de ”ameninţări” şi nu s-au lăsat înmuiaţi de rugăminţi! Şi prin cîteva puşcării, unde s-au speriat puşcăriaşii cînd i-au auzit pe gardienii ieşiţi la protest stigînd:”ho-ţii,ho-ţii!!”..şi prin faţa cîtorva prefecturi-pensionarii…S-a mai dansat p’în fo doo locuri pinguinul ”boc-boc-boc”, cu zîmbetul pe buze!..şi au îngheţat metroul vreo 4 ore, spre ciuda bucureştenilor!! Halal, să-ţi fie, Românie! Între timp guvernanţii au recunoscut că ”au minţit”, dar numa’ pînă acu’!!De-acu’-n-colo, numa şi numa adevăru’!! Vai de noi, o să ni se aplece de la atîta adevăr!

  4. MAMAN 🙂 🙂 Bine zis pai va pun o „relatie”la JONNY ( asa il cheama acum) sa va trimita niste lamii ( avem unul linga palmierul meu) sa va aline greata de politicieni romani.

  5. mulţam’ fain Mihai. Desigur că voi reveni! 😉

  6. Uff.. un lucru e sigur. Dacă se lasă cu revoluţie iau primul avion. Nu pot rata aşa eveniment. Dar tare mă tem că nu se va întîmpla nimic.. 😦

  7. Pisico,
    ai uitat de halloumi, că pepeni se fac şi-n România. 😀

  8. Nimicul s-a născut în românica. Să-l conservăm, că-i păcat de el. 😦

  9. Este ştiut că, în orice direcţie ai pleca din România, este vestul.

    Paradoxul acesta geografic nu l-am descoperit eu, circula ca şi banc în anii 80, dar este cumplit de adevărat. Mă rog, pe atunci viaţa în R.S.S. Moldovenească era de vis, pi lângî şia di dincuaşi di Prut. Dar şi ei e români, WTF, de ce s-au temut n-au scăpat până la urmă.

    Vânt la pupa pentru tine şi cei dragi…
    Noi de pe-aici tocmai am dat de vârful aisbergului. Da’ nu-i bai, cântăm manele, poate trece.

  10. Mă bucur mult pentru tine, ionuțule! Și îmi doresc să aflu cât mai curând că au început să ți se realizeze planurile. Vise și speranțe poți avea și dacă ai planuri, că nu-s incompatibile. Sunt eventual paradoxale, ca benzina premium într-un trabant.:)

    În rest, catedrală a tristeții sau monument al calmului, va fi întotdeauna bună scriitura ta și interesante subiectele.

  11. Cînt şi eu de aici, dacă e cazul. Doar,doar o trece. Dacă românii nu vor înţelege că doar cu dansul pinguinului nu se schimbă nimic, atunci o vor ţine-o tot aşa..

  12. Innu,
    nu ai idee cît de tare mă onorează acest compliment venit din partea ta. Săru’mîna!

  13. 🙂
    Si asta e doar inceputul…
    O sa descoperi ca habar n-aveai sa râzi din toata inima sau sa topai de fericire, sau sa zambesti din senin si fara motiv.
    Si câte altele…
    🙂

  14. dupa 3-6 luni te ia dorul. e cam ca raul de mare. dupa aia te tine cam 1 an jumate. daca treci de asta esti relativ integrat. daca nu te intorci.

  15. Traumele exista in toti cei ce am plecat numai ca se manifesta in mod diferit.Depinde de nivelul social si economic de la care ai plecat ,asa te vei simti,acum sau mai tirziu.Daca te vei realiza material prima data ,cind vei voi sa te realizezi profesional va fi tirziu caci virsta isi spune cuvintul pretutindeni.Nostalgia vine dupa ce te-ai realizat material.Iti vei umple mereu golul din suflet realizind ceva material.Boala atunci incepe cind nu te mai multumeste nimic.

  16. Scuze ca scriu aici…interesat/a de un schimb de link ?
    Merci fain 🙂
    http://melculatomic.wordpress.com

  17. melcule, nu găsesc interes în a face schimb de link cu tine. Ok?

  18. Ioana,
    scuză-mi răspunsul întîrziat, dar eu tot ce vreau este să pot îmbina utilul cu plăcutul. 😉 Ştiu, sună imatur. Dar sper să nu mă prindă niciodată boala nemulţumirii, aplicînd această metodă.

  19. eu sper să trec şi să mă integrez.

  20. Acolo unde,undeva era odata,
    Acolo unde e senin, e dimineata
    Acolo unde viata isi face carare..
    Acolo esti si tu..la mare,la soare..

    E greu cand in frau iei inceputul
    Usor nu e sa uiti,sa-neci trecutul..
    Dar viata e frumoasa prin iubire..
    Sa crezi,sa speri sa plangi de fericire..

    Mai intrebat odata cine sunt eu..
    Sper ca acum sa stii, nu este greu..
    Sunt om..iubesc pe cei din jurul meu..
    Si cred,ca toti ceilalti in Dumnezeu…

    Eu iti doresc un inceput cu biruinta..
    Te sfatuiesc sa nu uiti de credinta..
    Si iti doresc ca viata toata..
    Sa nu uiti..Iubeste..Uita..Iarta…

    Toate cele buna iti doresc..
    Mult noroc din sanul ingeresc..
    Multa fericire langa a ta iubire..
    Aaa era sa uit..un KEO cand mai bem la mine?

    Asta sunt eu..
    Asa voi fi mereu..
    Un visator..
    Al inimiii mele compozitor…

    Semneaza,

    Dj_Love

  21. Dj. Love,
    frumoase versuri. Mulţam’ de urări. Berea o putem bea şi la mine. 😉

  22. My dear Dj love am citit versurile tale si inima mea plingea am provocat o ploaie de lacrimi in acest oras unde doar prin minune ploua…:)
    o intrebare DID YOU ARE F…. GAY ???
    If not te astept sub „palmierul „meu parola „russia votka „

  23. Draga pisica,
    trebuie sa apreciem totusi stradania poetului, pardon bardului, de sub palmier. Eu ma intreb daca a compus-o pe loc, sau a facut mai intai o ciorna.. 😀

    Oricum, Doctor Lov3, sau Dj. Lov3, oricine ai fi, multam’ fain de versuri. 😉

  24. =)) =)) =))
    Nota 10 cu felicitari pentru comentariile pisicii negre!


Lasă un răspuns

Categorii

