Publicat de: ionutu | Iunie 11, 2010

Acasă e acolo unde te afli.

Prin natura noii mele activităţi, am ocazia să cunosc tot felul de oameni. În principiu, lucrul cu oamenii a fost mereu într-un fel sau altul, ocupaţia mea. Fie că mă aflam în call center-ul unei primării, fie în dispeceratul unei companii de taximetrie, fie de partea cealaltă a tejghelei unui bar, lucrul pentru şi cu oamenii, mi-a plăcut mereu.

Acum cîteva zile stăteam de vorbă cu un jamaican, un britanic, un australian, un indian şi un român. Toţi, poliţişti în Londra, veniţi aici să ia parte la nunta unui coleg de-al lor. Am trecut prin sita conversaţiei multe subiecte, printre care şi situaţia economico-socială a ţării din care proveneam eu şi românul poliţist în Londra. Şi ceea ce m-a impresionat cel mai tare a fost felul în care britanicii priveau “problema României”. Staţi uşurel. În primul rînd că erau cam la zi cu ştirile despre “IMF loan for Romania”, adică mai pe îndelete, banii de la FMI pe care România prin guvernanţii ei, i-a tot accesat. Secundo, băieţii ăştia extrem de bine informaţi pentru nişte străini ignoranţi (cum obişnuiam eu să-i privesc pînă mai ieri), habar n-aveau cine e boc (scris intenţionat cu b mic), ei ştiindu-l de premier pe Băsescu, şi mai mult chiar, întrebîndu-mă dacă euroEBA e fata lui tata. Am rămas perplex, dar mă aşteptam, ce land of choice, ce brand de ţară.. cînd avem brandul Băsescu, atît de popular şi peste hotare? Concluzia lor, trasă de Larry (un negru uriaş dar foarte vorbăreţ şi jovial) a fost că românii ar trebui să schimbe guvernul actual prin voinţa generală a poporului. “E păcat, aveţi o ţară atît de frumoasă şi de încărcată de istorie, sunteţi nişte oameni fantastici, cheers George! – colegul lui român –, să vă complaceţi în felul acesta, lăsînd nişte bloody muppets să vă conducă!” a oftat Larry.

Desigur că nu în fiecare zi am de’a face numai cu oameni minunaţi, a căror energie pozitivă transcede şi spre cei din jur, făcîndu-ţi viaţa mai uşoară, soarele încins mai uşor de suportat, apa mai rece, orele mai scurte, zilele mai bune. Dintre toate naţiile cu care intru în contact aici, cei mai scîrboşi mi se par ruşii. Ca să nu generalizez, voi spune că nu toţi ruşii, ci doar un procent de 89,76 % dintre ei. Cei încadraţi în această oală nu ştiu engleză, se comportă ca nişte maimuţe ieşite din cuşca Mamei Rusia, mănîncă şi beau ca nişte porci. Ok, voi pune aceste defecte pe seama a două motive: sunt în vacanţă, întradevăr, ţara lor seamănă cu un căcat de cuşcă.

Dar să pretinzi că toată lumea ar trebui să ştie limba rusă, din moment ce Rusia este cea mai mare naţiune, ei bine acest lucru te cam face să pari un comunist sovietic împuţit, o relicvă abjectă ce trăieşte într-un prezent modern, în care nu-şi poate găsi locul nici măcar în îndepărtata şi roşia Rusie.

Rusoiacele m-au făcut să-mi schimb punctul de vedere cu privire la curvele şi prostituatele românce. Tot respectul pentru ale noastre. Măcar româncele într-o oarecare măsură, îşi asumă acest titlu. Sunt prostituate şi din asta trăiesc. În schimb katiuşele soviete vin în “vacanţă”. Se cazează la hoteluri de 2, 3 stele şi apoi ies la produs. Dar măcar de-ar produce. Nu, pentru o îngheţată, un frappe sau un juice, ai garantată una mică chiar în baia hotelului. Dacă i-ai luat unei rusoiace semi-analfabete ceva de băut, deja e destrăbăl total..

A.. şi în încheiere, încă ceva. Îl urăsc din toţi bojocii pe Ivan Fedotenko.

Va urma.

Responses

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Petrov Petrov, Ionut Seliman. Ionut Seliman said: Acasă e acolo unde te afli. http://bit.ly/ajHyHw […]

  2. Bravo, Ionut! Cum nu se putea mai bine spus. Si sa nu uitam ca indiferent de ura sau dezgust, „clientul nostru, stapanul nostru”, deci keep on smiling chiar daca in gand ii blestemam pe Fedotenko si-a lui natie de kkt. 🙂

  3. ”bloody muppets” indeed, Larry, că multă dreptate ai! Şi nici măcar nu-s clienţii noştri ca să se creadă ”stăpînii nostri”.Au venit să se-bogăţească pe cheltuiala noastră şi-acum fac pe stăpînii, arză-i-ar focu’!Nu ne aduc nici-o folosinţă, doar dezbinare, intrigi, şi aroganţă de neam prost!Cît despre Fedotenko şi curvele în vacanţă..las că poate vin alţii care să-ţi lase o impresie mai bună!( la atîta ţară, poate s-or găsi şi mai educaţi)…îţi doresc din toată inima să mai ai clienţi-stăpîni aşa ca britanicii! Toată stima ! 🙂

  4. Atitudine de-asta de-a ruşilor tăi am mai întâlnit şi la români. De obicei se întâmplă în cazurile în care-şi plătesc cu greu o vacanţă de 5 stele, all inclusive şi zac într-un resort gândind că-s toţi urmaşii lu’ Rahan.
    Beau mult (că doar e inclus, nu ?) şi-şi umplu cu de toate farfuria după care râgâie grobian lăsând mai mult de jumătate din mâncare în farfurie.
    Nişte primate îmbrăcate cu haine, asta sunt.

  5. dan are dreptate, eu am vazut atitudinea asta la multi romani. probabil o vezi si la spanioli si la englezi in aceleasi conditii. depinde unde te afli 🙂

  6. Sunt convins că ai dreptate. Pe ruşi mai poţi să-i bagi în origini cînd îţi scapă un „spasiba” printre rîgîituri, da’ pe români mai greu.. 😀

  7. Eu am vazut-o, si m-am crucit, chiar si la nemti, ca de italieni nu ma miram, in Croatia, zona Rijeka-Opatija. Si tot la all inclusiv.

  8. nici pe rusi nu prea merge,deoarece „originea” in limba romana e foarte similara cu cea in limba rusa :))) tre’ incerkt altceva 😛


Lasă un răspuns

Categorii

