Publicat de: ionutu | Iunie 22, 2010

Să trăiţi bine.

Mai întîi a fost aia cu „să trăiţi bine” şi aia cu „să-i ardem pe corupţi”. Apoi a revenit în faţa voastră cu parlamentul unicameral şi reducerea numărului de parlamentari la 300.

Trăiţi mai bine? Avem închisorile pline de corupţi? Avem mai puţini parlamentari? Se mai poate vorbi despre greaua moştenire a guvernării liberale? Se poate numi vreo realizare a lui Pinocchio în cei 6 ani de cînd ne minte în fiecare zi?

M-au acuzat labe pedeliste că sunt frustrat pentru că am plecat din ţară cînd de fapt trebuia să rămîn. Da. Sunt frustrat. Sunt frustrat pentru că am ajuns să trăiesc bine în altă ţară, nu în ţara în care m-am născut.

Sunt frustrat pentru că am fost minţit.

Responses

  1. :))
    Și când n-o mai fi Băsescu ce-o să faci? Sursa frustrărilor tale e alta, nu Băsescu, să fim serioși…

  2. nu frate, Băsescu e numitorul comun. Iar tu pari a fi un simpatizant al puterii actuale, şi nu înţeleg de ce. Mi-ai lăsat mereu impresia de om citov la cap cu convingeri serioase şi greu de păcălit. Te rog eu mult, nu mă dezamăgi.

  3. Nu poţi să te rupi de un loc, de prieteni, de plai, de ”acasă” aşa de uşor cum cred ei!..Frustrat eşti şi o să rămîi o perioadă…Rămîne cicatrice, oricît te-ai strădui să uiţi..dar nu au cu ce să te jignească altfel, s-au şi prins că apelativul asta doare…pentru că tu ai inimă şi nu poţi lăsa totul în urmă! Prieteni, rude îs afectaţi în continuare de ciuma asta portocalie!
    Mincinosu’ şsta nici nu mai dă socoteală ce dreaku face pe la Bruxelles cînd mai e vreo întrunire..s-a răzgîndit să mai remanieze guvern,… poate la toamnă, Udrea e cel mai bun ministru..doamne, ce-am ajuns!!

  4. Se poate numi vreo realizare a lui Pinocchio în cei 6 ani de cînd ne minte în fiecare zi?

    O, da! Si cate sunt! Uite, pe scurt:
    – PDL in genunchi, cu botul in prohab: check
    – Parlamentul cu botul pe labe, in pozitia „sluj”: check
    – CCR in pozitia „sugi si-nghite”: check
    – serviciile (toate) prezente in formatia „okiul shi timpanul”: check
    – Justitia in parte chioara, in parte plina de balegar: check
    – Romania in agonie: check.

    Cum poti spune ca n-are succesuri??

    Singura mea oftica e ce mai sunt tari in urma noastra (Bangladesh, Somalia, Naimibia si inca cateva). Dar eliminam noi competitia!!

  5. Nu sunt simpatizant al nimănui, cu atât mai puțin al actualei puteri. Ai dreptatea ta când vorbești despre Băsescu și al său partid, dar asta nu înseamnă că cei portocalii sunt „labe” și multe alte apelative pe care le-ai mai scos. Până să fie Băselu au fost alte gunoaie la conducere și tot rău ne-a fost, iar următorul „conducător” va duce țara într-o belea și mai mare.
    Mai crede cineva că există vreunul care să tragă frâiele mai bine ca marinar? Care?

  6. A fost unul care să ne zică adevărul, vreodată?

  7. Cipri,
    le zic cum vrea muşchiul meu. Pe blogul meu pot fi şi împarat, şi boschetar, şi intelectual, şi manelar. Este opţiunea mea cum îmi cîntăresc limbajul şi cum îmi aleg cuvintele.

    Referitor la ultima ta întrebare. Tu te auzi?

  8. Asta spuneam şi eu. În ce hal a ajuns România.

  9. Păi succesuri are, la capitolul succese stă mai prost.

  10. Probabil nu mai sînt marinari care trag frîie, vrea să ne zică! Marinarii se ocupă cu problemele lor de servici,de obicei..
    …portocaliu cu feţe-feţe, m-am lămurit!

  11. Dinescu spunea odata ca „frustrat” e o eticheta care ti se lipeste automat de frunte de catre onor românii mancatori de c…at si salam cu soia autentic românesc…
    io zic ca avea dreptate omul…

  12. Repet, a fost vreunul care sa ne zică adevărul, vreodată?

  13. Ionuțule, văd că ți-ai tras suporteri :))

  14. Ionut, faptul ca ai blog nu iti da si dreptul sa dai cu noroi in cine vrei tu. Exista aceleasi responsabilitati pe care ar tb sa le ai si aici cum le-ai avea si daca ai fi fata in fata cu respectivii undeva.

  15. Ai grija, caci usor-incet, nu mai esti tocmai citov. Urmareste-ti posturile recente… Ce problema e cu intrebarea lui Cipri? Eu zic ca e „decat” o intrebare. Mai vine vreunul? Dincolo de partizanat, ideea e ca poate sa vina Crinul tau, mircio al meu sau cine o fi, praf se alege… Pe blogul tau esti imparat, dar doar iti versi frustrarea… nu uita ce zice Cristi,cind te vezi in fata cu omul, da-i respect! In functie de om, desigur :p

  16. Drumeţule,
    pe Cipri îl respect, dar asta nu înseamnă că trebuie să fiu de acord cu el. Şi din moment ce scriu pe blogul meu, nu pe al altuia, scriu şi spun ce vreau eu.
    Îmi asum cele scrise, la fel cum îmi asum „prietenii” sau „duşmanii” cîştigaţi prin online.

  17. Atunci să-l votăm pentru forevăr pe Băstalin. Îi facem şi mausoleu, să se holbeze şi strănepoţii la rictusul chiorului.

    Fugi şi cîntă la altă masă vrăjeala aia cu „apa trece, pietrele rămîn”.

  18. Cipri, nu e vorba ca si-a atras „suporteri”…
    Sunt si eu de ceva vreme in strainatate si mi s-a lipit eticheta de „frustrat” de fiecare data cand mi-am exprimat o opinie la adresa Romaniei. A României ca stat, ca administratie, nu a patriei… e asa de greu pentru unii sa faca diferenta intre „natiune” si „popor”, putini capteaza nuantele…

    Am vazut aceeasi constanta pe blogul lui Ionut: invariabil, oamenii se simt vizati, chiar atunci cand critici politicienii, de parca ar fi atacati personal, ca români. Si daca mai indraznesti sa ai o viata corecta pe alte meleaguri, sa nu te conformezi „regulilor” prestabilite in mentalul colectiv românesc (vezi Doamne, nu suferi atroce de dorul holdelor aurii de grâu de acasa, al mormintelor stramosilor, al obiceiurilor din strabuni, ba mai ai si tupeul sa dai exemplu neagra strainatate) pentru toate astea n-ai dreptul la opinie… esti „frustrat”…
    Asta cu „esti frustrat” e o gaselnita meschina care a devenit un fel de reflex in societatea româneasca: daca ala din afara care semnaleaza niste anomalii crase, (pe care unii din interior n-au cum sa le constientizeze, ca n-au avut ocazia sa vada altceva), e foarte simplu sa zici „da-l dracu’ ca-i frustrat” si sa continui sa dormi linistit, imaginand ca totul e Ok la români: ramân cei mai tari, cei mai destepti, numai hazardul si altii sunt de vina pentru ca traiesc atât de prost…

    Am remarcat din cele cateva fraze pe care le-ai postat ca esti mai inteligent decat multi dintre cei care au postat aici…
    Insa ma intreb totusi daca observatia aia cu „n-ai dreptul sa-i faci labe pe aia portocalii” ai fi facut-o unuia care n-a emigrat… pariez ca ai destule persoane in jur care injura vârtos guvernul, insa nu depui acelasi efort sa le corijezi deviatiile… nici n-ai putea: prea numerosi…

  19. Astăzi suntem portocalii, roșii și naiba să le ia ce culori mai sunt. Mâine o să fim verzi, galbeni și alte culori. O să fie alți politicieni. Și poate că atunci o să fie în aceeași „tabără” cei care acum se acuză de frustrări. Dar cum poți să fi „coechipier” cu unul care acum ceva timp era „labă portocalie”?
    Indiferent că ne convine sau nu, suntem cu toții în același căcat din care nu vom ieși prea curând, ba cel mai probabil nu vom ieși niciodată, indiferent de culoarea conducătorului.
    Și eu înjur guvernul, am numeroase motive. Dar guvernul și atât, nu frații mei de suferință, cei de jos, ca și mine, indiferent de culoarea minților lor. Nu frații mei sunt de vină pentru diareea în care ne scăldăm. Sau, dacă e să analizăm la extrem, vina lor e infimă, în comparație.

  20. @Cipri
    Ei vezi, ce-ti ziceam: „numai altii sunt de vina, eu si fratii mei nu”…

    Vezi tu, Cipri, cand ajungi in strainatate si intelegi de ce aia au reusit si noi nu, nu mai pui problema astfel.
    nu intru in dizertatii fara sfarsit, iti spun doar ce gandesc eu: ba NOI suntem de vina, Cipri… eu, tu, fratii nostri, TOTI suntem de vina.
    Nu ne obliga nimeni sa traim in diaree. Nu ne obliga nimeni sa ne lasam mituiti, furati, prostiti. Insa in noi stapâneste frica, ori comoditatea, ori refuzul de a ne privi defectele in fatza, de a pune degetul unde doare, de a ne repune in chestiune pe noi insine, de a arunca vina in tabere aiurea, de a nu asuma nimic (niciun esec in nume propriu si doar in nume colectiv)nu avem cum sa iesim din cacao.

  21. Karla,

    nu trebuie neaparat sa locuiesti in strainatate ca sa ajungi la concluziile tale. Doar ca exercitiul celei de-a treia perceptii (cum se numeste in psihologie), sa iesi in afara subiectivului si sa te vezi din pozitia unui observator extern, e dificil, e dureros, e incomod. Si atunci marea majoritate ia pozitia „nu eu”.

    E atat de natural, e atat de omenesc, e atat de gresit…

  22. Mă aud și mă repet: Care ar trage frâiele mai bine? Tu chiar crezi că e vreunul mai bun cu ceva? Toți care ajung acolo sus sunt nerăbdători să pună mâna pe mai mulți bani și pe mai multă putere. Dacă tu crezi că vreun Crin, Mirciulică sau alt gunoi e în stare să ne salveze, ești prea naiv.

  23. și care ar fi soluția, să plecăm toti dincolo? Să fim serioși, „dincolo” nu se plimbă câinii cu mai mulți covrigi în coadă ca aici…

  24. Nu, Cipri, solutia nu e sa plecam. Una dintre solutii ar fi sa incetam sa gandim in turme („toti sunt la fel, toti fac la fel…”) si sa incepem sa exersam gandirea critica. Sa incepem sa gandim in responsabilitati individuale, cerinte individuale si recompense/pedepse individuale. Sa ne folosim creierele, carevrasazica, si la altceva decat vizionat fotbal, ascultat manele si indrumar mana care tine berea catre gura…

  25. De acord cu tine, Cetatene… 100%, de la cap la coada.

    Bineinteles ca nu trebuie sa locuiesti in srainatate… e suficient sa-ti deschizi mintea, poti calatori citind, invatand din experientele altora (aici ii raspund lui Cipri)…
    Solutia nu e sa plecam toti dincolo… insa poate daca am sari mai putin de fund in sus, daca am incerca (unii) sa vedem si altceva in spatele rândurilor (altceva decat „esti frustrat”) in ce povestesc altii care au avut ocazia sa iasa, sa vada, sa studieze… daca ne-am agata mai putin de mitul ultrainteligentei si superioritatii românesti absolute („noi suntem extraordinari, dom’ne, da’ altii nu ne lasa: politicienii, ungurii, turcii, rusii, asupritorii”), multe s-ar schimba…

    Ai incercat vreodata sa citesti „Sufletul neamului nostru. Calitati bune si defecte” a lui Constantin Radulescu-Motru? Ca asta e al nostru, din popor, academician, nu emigra(n)t; inca de la 1910 zicea ce zicea, da’ cine sa-l asculte?… e o imagine in oglinda a ceea ce suntem ca natie. I
    Exista eseul pe internet, incearca sa-l citesti… iti dau un link daca vrei.

    daca nici de acolo nu intelegi nimic, (tot vorbea cetateanul despre valoarea individuala), atunci n-are rost sa se chinuie nimeni sa-ti explice… nici din strainatate, nici din tara.

  26. Uitam o chestie:
    ce inseamna „nu se plimba câinii cu mai multi colaci in coada decat aici”?
    Ca nu-i nicio diferenta intre noi si altii? la nivel de inteligenta, poate nu, dar la nivel de caracter, ho-ho!

    Ai o idee ce-ar fi facut francezii (pe-astia ii cunosc, de-aia vorbesc de ei) daca un basescu le-ar fi furat alegerile pe fatza, in halul asta? Pai il lua dracu! Cum adica, sa le fure votul lor, sa se lase f…ti de niste politicieni care au ajuns acolo cu votul lor, pe banii lor, pe care-i platesc ei? Doamne-fereste!
    Cea mai marunta si mai nenorocita greva scoate cel putin 300 000 de persoane in strada.
    Cand au vrut sa scoata o lege prin care sa fie dati mai usor afara de catre patron, stii cati erau in strada? milioane! Sa-ti mai spun ca nicio lege nu trece daca nu vrea poporul?

    Pai, sa nu-ti vina sa injuri, de labe sau de mama ma-sii cand vezi doar cativa bieti pensionari care „amendeaza” guvernul? ba-ti vine, ma nene, si inca cum! Asta-i problema: NOI suntem problema, nici politicienii, nici Sfantul Duh…
    Si cand o sa intelegem asta, abia atunci o sa putem spera la ceva…

    O zi buna sa ai.

  27. Cipri are dreptate. Să-l păstrăm pe gunoiul cel mai mic. Adică pe Băsescu. Ce rost mai au alegerile! Ce rost mai au criticile! Ce rost are să ne mai împotrivim chiar şi verbal! Să ne mîncăm parizeru-n linişte.
    Aşa e bine, dragă Cipri? Hai că mă duc pe la sediu boit strident să-mi iau indemnizaţia de slugă. Aia cică nu se reduce cu 25%.

  28. Alpha, de fapt eu nu sunt sigur ca Cipri e atat de portocaliu. Mie mi se pare ca, atacat din toate partile, supus tensiunii supravietuirii si traind spaima cotidiana a zilei de maine el a abandonat pur si simplu obisnuinta de a gandi, de a discrimina, de a judeca cu propria minte. Se mai intampla; grav e doar daca starea asta continua…

  29. :))

  30. Cetăţene Popescu, de fapt nici nu contează dacă e sau nu băbăsel. Dar ar fi mai trist dacă n-ar fi.

  31. lipseste si omul cateva ore de pe plantatie, cu treaba prin sat, si voi faceti sezatoare pe aici. Faceti fratilor, ca e un deliciu sa va citesc. Oameni faini, oameni frumosi care gandesc frumos, ce mai.. ce-ti poti dori mai mult de la propriul blog?
    Btw, Cipri. Ar trebui sa iei seama la ce spun oamenii astia. Nu-ti vor raul, incearca doar sa-ti prezinte si punctele lor de vedere. Nu sunt suporterii mei, nu sunt nici fanii mei, sunt doar niste prieteni virtuali cu care ma mandresc ca pot interactiona.

  32. „incearca doar sa-ti prezinte si punctele lor de vedere”? Încearca DOAR să-mi prezinte? Tu te auzi?

  33. nu numai că mă aud. Mă şi văd ce scriu. 😀 Hai nu mai fii aşa posac şi revino-ţi în fire. Prieteni? 😉

  34. Cipri,

    in focul schimburilor de replici e foarte usor sa iei o replica sau alta drept atac la persoana. Inteleg asta, mai fac si eu astfel de erori. Nu stiu de Karla sau AlphaDog, dar eu DOAR asta am incercat: sa prezint (si) alt punct de vedere. Daca nu mi-a iesit din prima, uite, o spun in clar acum.

  35. Si eu la fel…
    In ce mod a fost atacata persoana ta?
    Ai fost insultat in vreun fel, direct sau indirect? „esti mai inteligent decat multi care au postat aici” ti se pare o insulta?
    Ti s-a prezentat altceva decat opinii diferite de a ta?
    o discutie in contradictoriu, in care sunt expuse puncte de vedere diferite se cheama polemica. Dezbatere. In niciun caz, daca cineva nu e de acord cu ideile tale, daca ti le combate, asta nu inseamna ca te ataca personal…

    Nu mai stiu cine zicea: „nu sunt de acord cu ideile Dvs, dimpotriva; insa ma voi bate cu pretul vietii pentru ca ele sa poata fi exprimate”…

  36. Karla, that was Churchill himself…

  37. Ah bon? Eu as fi votat pentru Voltaire sau Sartre, noroc ca m-am abtinut:))

  38. Mie mi se pare dubios cineva care mai are puțin și se dezbracă în fundulețul gol pentru a apăra imaginea unor persoane care ar trebui să fie în serviciul nostru și ei fac tocmai pe dos treaba.

    Și mai ales cînd vorbim despre Băsescu. Unul care și-a tras avere tocmai din șmecherii pe care le copiază acum și pupilii săi. Ministerul Transporturilor a fost o văcuță extrem de generoasă cu micul nostru Stalin.

    Și replica aia „Tu chiar crezi că e vreunul mai bun cu ceva?” se încadrează la categoria oligofrenie socială.

  39. „Sunt frustrat pentru că am ajuns să trăiesc bine în altă ţară, nu în ţara în care m-am născut.” – mare dreptate ai 😦


Lasă un răspuns

Categorii

