Publicat de: ionutu | August 9, 2010

De ce România nu-și va reveni niciodată

Unul dintre principalele motive pentru care România nu are șanse să-și revină din starea de letargie metastazică ce o caracterizează atît de bine, ar fi faptul că cetățenii acestei țări nu au reușit din era Brătienilor și a lui Moromete încoace, să înțeleagă care-i treaba cu politica și cu democrația.

România nu-și va reveni niciodată, cel puțin atîta timp cît politica se va face la televizor prin studiourile diverșilor moguli, și nu acolo unde trebuie, anume în parlament, în beneficiul celor mulți care i-au ales pe cei puțini, însușindu-le reprezentativitate în numele întregii națiuni.

România nu-și va reveni niciodată, atîta timp cît președintele statului va încerca în permanență să facă ce face Putin cu rușii, cu deosebirea că Putin după ce face băile de mulțime prin colhozurile îndepărtate ale Mamei Rusii, se ține și de cuvînt. Sau cel puțin așa mi-au spus puținii ruși citovi la cap cu care am apucat să vorbesc prin natura noii mele activități prestate și remunerate în cel mai capitalistic mod cu putință. Paragraful respectiv este valabil și-n paralela Medvedev – Boc. Știu. Sună ilogic, dar este cît se poate de logic. Rușii au un boc pe steroizi pe post de președinte de stat, în timp ce adevăratul președinte conduce guvernul. Harașo, tovarăși!

România nu-și va reveni niciodată pentru că tot ce înseamnă instituție de stat, mă refer la administrația locală, este paralizat de un virus al incompetenței crase, cu rădăcina în sistemul de angajare a resurselor umane pe criterii de rubedenie, de culoare și apartenență politică a individului, de cumetrie, de orice, mai puțin competențe reale pentru postul ocupat. Intrați într-o primărie sau într-un consiliu județean din România și luați la bani mărunți prima domnișoară care iese de la budă și intră într-un birou. Veți fi surprinși dacă vă va putea spune ce semnifică abrevierea DAPL. Tupeul acestor beizadele este în schimb fantastic. Doar și președintele statului are fiică europarlamentar. De ce nea Rișcoghiță din Urlați, să n-aibă și el fată inspector la Județ? Iar necazul nu se oprește aici. Cei competenți cu adevărat sunt prea puțini și prea ocupați făcînd treaba a două-trei pupile, asta dacă nu cumva se numără pe lista viitorilor disponibilizați, pentru binele țării și teșchereaua plină a celor de la FMI.

România nu are cum să-și revină vreodată. Pentru că oamenii sunt prea cufundați în ”asta e” în loc să pună mîna pe bîte, furci, topoare, MacBook-uri, Iphone-uri, CRT-urile vechi de prin beci, și să schimbe din rădăcini tot ceea ce înseamnă actuala orînduire.

Pentru țări ca România, în care președintele însuși, își îndeamnă cetățenii să plece prin alte țări la muncă, ar trebui inventat un Hospice Casa Speranței care să aline suferința muribundului pînă la ultima bășină..

Responses

  1. Bun articolul. Mai sunt multe de adăugat. Oricum, un lucru îmi este neclar: care sunt românii ăia care vor să schimbe ceva, ăia care nu au rude ce vor avea de suferit după „schimbare”, care nu au interese directe ca lucrurile să rămână aşa cum sunt? Nu se va schimba nimic fiindcă, departajat pe categorii, ăia de la ţară se mulţumesc mereu cu câte puţin, cei de la oraş sunt mai mereu pe fugă şi nu au timp de proteste şi de pus la cale mişcări, iar pe ăia cu bani nu îi interesează (atât timp cât ai bani nu prea mai contează ce se întâmplă în jur şi chiar ai impresia că, în general, lucrurile merg bine pentru toţi). La fel a fost şi la revoluţie. Dacă nu ar fi existat unii care să aţâţe minerii, nu ar fi existat revoluţie. E simplu. Nu au venit minerii din proprie iniţiativă din cauză că era naşpa în mină. Nu vindeci o tumoare cu ierburi, ci cu bisturiul (bun la anlogii, este?).
    Probabil schimbarea va veni când un grup influent o să dorească puterea. Până atunci, românul de rând are ceva mai bun de făcut, plus că ţăranul nu îşi ascute toporul pentru capul lui Boc sau al lui Băse. 🙂

  2. A, btw, mai pune şi tu poze din patria adoptivă că e mai distractiv decât încrâncenarea asta fără finish. Scrie mai mult despre omuştenii/locurile de acolo.

  3. si asta o spui tu care ai ales sa „dispari” in alta tara? unde a fost lupta ta? asa, in felul asta si cu cuvintele astea frumoase poate multa lume sa zica multe!
    stii, uneori este nevoie doar de un om hotarat, daca nu esti tu acela atunci nu da vina ca restul puhoiului nu face ce gandesti tu si face ce faci tu!

    PS: fara suparare, doar o opinie 😉
    PPS: enjoy your stay.

  4. ..ionuţ, bine le mai zici, frate!
    Beizadele, e drept, ăsta-i numele comun al celor care ”se descurcă” de minune în România. De toate culorile sînt…Doar înteresul le e monocolor: să le meargă LOR bine! Restul nu mai contează: ce dacă s-au străduit, au studiat iar acum n-au unde să muncească,n-au unde să-şi demonstreze competenţa ? Nu le convine, să plece!
    Iar ăia care mai au un loc de muncă(încă) se stuchesc în sîn să nu se deoache de cît de descurcăreţi sînt ei şi zic: lasă, bine şi-aşa!
    Şi-i lamentează pe ăi fără noroc,că ei sînt sufletişti dar n-au ce să facă!? …asta e!
    Cine vrei să se trezească din letargie?Ei?

    Eu mai am o speranţă, cînd o să simtă letargicii bine de tot golul din portofele, din frigider, o să le bată portăreii la poartă, n-o să mai fie nici de mîncare pe piaţă ci numai la pile şi la negru…nu se poată să nu iasă în stradă! Din păcate, o să fie cam tîrziu….

    Dar vorba unui comentator al rabinului, am răbdare să-l văd şi pe ăsta(şi pe marionetele lui) ca pe cizmar!
    Bine nu le va fi, dacă nu simt că se duce dreak’ corabia, vai de mama lor!

  5. ”Nu vorbi fără să știi” era o zicală. Sunt printre puținii foști angajați din primărie care i-au spus lui Scripcaru ce au avut de spus. Iar apropiații mei mă consideră nebun pentru ideile mele revoluționare. Mulți colegi îmi spuneau că sunt nebun să am curaj să scriu pe blogul ăsta chestiile pe care le scriu. Nu mai lucrez în primărie din 2007. De azi nici la consiliul județean.

    Dacă aud că se mișcă ceva pe străzile din Brașov, iau primul avion spre România. N-aș vrea să ratez a doua revoluție, la care încă mai sper, deși chiar și asta pare o idee nebunească.

    Cît despre români, încearcă tu la locul de muncă să creezi o mișcare revoluționară de tip sindicalist, împotriva șefului tău. Vei vedea cîți vor fi cu tine dacă e vorba să muște de cur pe la spate, și cîți vei mai avea alături cînd ai începe bătălia. Ipotetic vorbind.

    Chiar și aceste cuvinte frumoase pot mișca ceva în conștiința unui om. Deci au și ele rolul lor. 😉

  6. pot eu să nu-ți dau dreptate? 🙂

  7. încă adun, my friend. 😉

  8. ..eu cred că lupta o duci cînd ai alături de cine! Don Quijote e un personaj simpatic şi romantic şi morile de vînt nu au suferit prea mult din cauza lui!

  9. Ionuţe, ai zis bine!
    Şi eu am zis bine dar am un modem plictisit care s-a întrerupt şi comentul meu a dispăruuuuuuut!
    Reiau pe scurt:cine vrei să se trezească din letargie? Ăia care se scuipă să nu se deoache pentru că mai au servici?…nu le pasă decît să le fie lor bine! Ce treabă au ei că alţii suferă? Asta e!

    Dar să-i văd eu cînd or începe să li se golească buzunarul prea repede, cînd or fi tot mai goale frigiderele, cînd or veni să le bată portăreii la uşi tot aşa de puţin o să le pese?

  10. Greu subiect ai ales…

    Fara a mai vorbi de cei de la varf, o apa si un pamant…

    Cred ca, la originea originii involutiei românilor stau mai multe aspecte…
    Pe de o parte, românii au avut intotdeauna norocul sa traiasca intr-un spatiu in care e viata e usoara. N-au fost nevoiti niciodata sa lupte cu natura. Oriunde ai trai, arunci doua-trei seminte de grâu sau porumb si totul creste…
    Francezii (ca sa vorbesc de ce stiu sigur) traiesc azi intr-un paradis, insa n-a fost intotdeauna asa. Doar zona vaii Loarei e natural fertila; in rest au trebuit peste tot sa se bata cu natura ca sa se poata hrani. Asta caleste si forjeaza caracterele, orice s-ar spune.
    Nu e un hazard ca tarile in care nivelul de trai e cel mai ridicat sunt alea in care e frig ca naiba sau unde lumina zilei se „da” cu tzârâita…

    Apoi, românii sunt o natie deloc exigenta, deloc pretentioasa. Se multumesc cu putin, cu cat au, cu calitate proasta. „merge si asa” e un soi de emblema nationala…
    Cred ca românii n-o sa evolueze atata timp cat o sa fie valabile proverbe de genul asta sau gen „capul plecat sabia nu-l taie” sau „ce-i in mâna nu-i minciuna”… reflexe ale unei mentalitati cat se poate de pacatoase.

    Apoi, cred ca din cauze enumerate mai sus, România e o mina de aur pentru politicieni si „varfurile” despre care pomenesti.
    In România, NU EXISTA RISC PENTRU POLITICIENI. Niciunul. Si nu ma refer la riscul de a da socoteala, de a plati pentru maguieli. Nu exista nici macar riscul de a-si vedea maybachurile zgâriate sau date foc, ori geamurile sparte de la palasurile de prost gust.
    Si atata timp cat n-o sa existe acest risc…

  11. Ai dreptate, Karla!
    Nu avem simţul ăla pe care ţi-l dă un lucru obţinut cu greu şi care te face să nu laşi pe nimeni să se atingă de proprietatea ta!
    Nici demnitate să-i scuipăm în ochi pe ticăloşii care au tupeul să sfideze şi să nu dea socoteală deoarece au fost aleşii majorităţii.
    Ne-am inventat expresii să ne ascundem laşitatea.
    Eu mai sper totuşi…La urma urmei, o mînă de oameni a făcut de fiecare dată diferenţa. Şi oameni din ăia există şi acum, poate n-or fi plecat toţi din ţară!

  12. ..şi tot Karlei vreau să-i spun, Ionuţ, sper să nu te superi..
    Pentru că nu pot intra să comentez pe blogul tău, Karla, spun aici că m-am lămurit foarte bine cu problema ţigănească din Franţa şi recunosc că ei au ştiut cum să procedeze cu ai lor şi că e corect că îi trimit pe ai noştri, foarte elegant, acasă, ţinînd cont de dorinţa contribuabilului!
    Merci pentru strădania ta, foarte documentată şi lămuritoare, Karla!…am fost şi la Beauvais cu tine şi am vizitat şi grădina din Giverny, mi-e bine de tot! 😉

  13. Romania nu-si va reveni niciodata datorita „domocratiei originale” a lu’ ilici. Dupa, poa’ sa vina el si Obama, adio rezolvare!

  14. De ce? De ce nu isi va reveni? Conteaza? Din punct de vedere al echilibrului merita sa ne batem capul DACA si CUM isi va reveni. Daca plecam de la premisa ca nu-si va reveni, nu cumva irosim secunde existentiale?! Poate ar trebui sa ne revenim noi…
    Nici nu stiu de ce iti ocup spatiul, poate stergi sau muti commentul, dar nu pot sa ma vars decat aici, unde ma simt intrucatva impartasit. Pe blogul fiului meu mi s-ar parea pacat sa-mi vars frustrarile.
    Am fost printre cei care te-a judecat in soapta sau la o bere cu prietenii cand ai zbughit-o. Am fost cel care te-a dibuit in ce tara de vis te afli. Nici nu ne cunoastem decat poate „altera pars”, dar am inteles din posturile tale ca esti fonctionar pe la CJ, fost CL. Prin terti amici cel putin, vei fi auzit de mandea. Saptesprezece ani de presa brasoveana nu m-or fi lasat chiar un necunoscut. Eventual un ilustru necunoscut. Si cu ilustra mea mandrie o sa raman din anii astia.
    17 ani i-am judecat pe cei care pleaca. Acum cateva luni te-am judecat si pe tine. In rarunchii mei inca o mai fac, meschin, pentru ca tu ai plecat de la un loc „caldut”, asa cum se vede inca din afara.
    Nici nu imi mai gasesc ideile – oh Doamne cate imi curgeau inainte sa ma apuc de scris, dar poate as fi ofensat pe cineva – si poate o sa revin, dar ce voiam sa spun era foarte scurt: nu mai e de stat. Duminica sunt in avion. Nu am nimic aranjat la sigur. Din cate mi s-a spus, in arhipelag nici nu merge asa ceva. Trebuie sa fii in carne si oase si sa „aplici”. Asta o sa fac. Nu mai de stat. E de facut.

  15. Chiar daca multi isi doresc sa isi revina tara nu va fi posibil .Astazi am primit iarasi o lectie de NESIMTIRE de la mintile luminate din Romania.
    Dar nu ai ce face trebuie sa calatoresti cu BLUAIER….
    Mi se face GREATZA ….

  16. Iti multumesc, maman!:)
    Nu inteleg ce se intampla cu blogspot, mi-a mai semnalat cineva ca nu poate accesa casuta de comentarii… Imi cer scuze pentru disfunctie, habar n-am de ce nu merge, eu n-am pus nicio restrictie…

  17. @Octi
    Faptul ca Ionutu a ales sa „dispara” in alta tara, inseamna ca a renuntat la lupta si ca prin deductia commentului tau este un nehorat si las ca „unde a fost lupta ta”?
    Ia mai gandeste-te o data inainte si asa cum a spus si Ionutu „nu vorbi fara sa stii” 😉
    Nu fac referire la articol, ci mai mult la faptul ca daca a plecat in tari straine nu inseamna ca duce o lupta mai usoara sau ca nu duce deloc, nu inseamna ca a renuntat la lupta de a ramane pe meleagurile Romaniei, nui inseamna decat „bravo lui” si bravo curajului…

    PS: e doar o alta opinie 😉

  18. Hope,
    respect ambele opinii. Și tu și Octi îmi sunteți dragi. Adevărul stă undeva la mijloc. De regulă ar fi de preferat ca cei ce comentează de pe margine să ”acționeze” înainte de a deschide gurile. Străinătatea nu se traduce prin lapte și miere, la fel cum nici patria mamă nu va fi niciodată raiul pe pămînt.

  19. Maman,
    dacă e cu Karla și ‘mneata, n-am pricini de supărare. 😉

  20. Ilici nu s-a ales singur în toate mandatale sale. Valabil și pentru Băse.

  21. Aș reveni cu plăcere acasă mîine, dacă ne-am apuca cu toții de făcut ceva. Apucatul de făcut ceva este de preferat plecatului ca emigrant prin țări străine, cu mentalități șocant de diferite față de cele miortice.

    Altfel, mulțam’pentru comentariul tău. M-a impresionat în mod pozitiv.

  22. BLUAIER nu este singura problemă urîtă a României. 😀

  23. treci pe wordpress. Sau pe blogway.ro! N-o să regreți blogspotul nicio clipită. 🙂

  24. @Hope, lupta nu e lupta oriunde si oricand. Este diferit sa-ti indrepti puterea in alta parte si sa zici ca lupti pentru aceeasi chestie…
    Da, adevarul este la mijloc 😉

    PS: oricum bine ai facut, ionutule!

  25. Chiar o sa ma gandesc. Ar trebui s-o iau de la zero, probabil…


Lasă un răspuns

Categorii

